fbpxChipita: Από τα τυρογαριδάκια στην εξαγορά “μαμούθ” από την Mondelez -Η επόμενη μέρα για τη θρυλική εταιρεία | Economistas.gr
Skip to main content

Chipita: Από τα τυρογαριδάκια στην εξαγορά “μαμούθ” από την Mondelez -Η επόμενη μέρα για τη θρυλική εταιρεία

Chipita: Από τα τυρογαριδάκια στην εξαγορά “μαμούθ” από την Mondelez -Η επόμενη μέρα για τη θρυλική εταιρεία

Το όνομα της Chipita είναι συνώνυμο της ποιότητας των αλμυρών και γλυκών σνακς στη χώρα μας. Η συγκεκριμένη εταιρεία βρίσκεται πίσω από μερικά αγαπημένα σνακς μικρών και μεγάλων.

Η ιστορία της Chpita ξεκίνησε με την ίδρυση της το 1973. H αρχή έγινε με αλμυρά σνακς με πιο γνωστό προϊόν τα θρυλικά “Extra τυρογαριδάκια”. Μερικά χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1988 μπήκαν στη ζωή μας τα πατατάκια της Chipita.

Η πρώτη γλυκιά παρασκευή

Το 1991 η Chipita αποφάσισε να λανσάρει το πρώτο της γλυκό σνακ. Αυτό ήταν το ατομικό 7DAYS Croissant,ενώ λίγο αργότερα ήρθε και το Mini 7DAYS. Αυτό δεν εμπόδισε την εταιρεία να φέρει στην ελληνική αγορά άλλο ένα αλμυρό προϊόν που αποτελεί σήμα κατατεθέν μέχρι και σήμερα. Πρόκειται για τα Bake Rolls που αγαπήθηκαν γρήγορα από τους καταναλωτές.

Η ραγδαία εξέλιξη της Chipita στην Ελλάδα την βοήθησε να επεκταθεί και εκτός συνόρων. Από το 1996 η εταιρεία έχει μονάδες παραγωγής σε Βουλγαρία, Πολωνία, Ρουμανία, Ρωσία, Σαουδική Αραβία, Τουρκία, Μαλαισία, Μεξικό, Ινδία και Σλοβακία.

Το φλερτ και ο γάμος με την Mondelez

40 χρόνια μετά την ίδρυση της, η Chipita παρουσίασε έσοδα που φτάνουν τα 580 εκατομμύρια δολάρια το 2020. Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν πληροφορίες που ανέφεραν ότι η Mondelez θέλει να εντάξει στο δυναμικό της την ελληνική εταιρεία. Ωστόσο αυτές οι φήμες είχαν διαψευστεί.

Τρία χρόνια αργότερα οι δυο πλευρές έκατσαν στο ίδιο τραπέζι και τελικά κατέληξαν σε συμφωνία. Το απόγευμα της Τετάρτης έγινε γνωστό ότι η Mondelez προχωράει στην εξαγορά της Chipita με το κόστος να υπολογίζεται σε περίπου 2 δισ. δολάρια.

Ποια είναι η Mondelez που εξαγόρασε την Chipita

Η Mondelez είναι μια εταιρεία που ιδρύθηκε το 2012, αλλά ουσιαστικά βασίστηκε πάνω σε άλλες εταιρίες με μεγάλη ιστορία καθώς προέρχεται από τη διάσπαση της Kraft Foods.

Το 2020 τα έσοδά της ήταν περίπου 27 δισ. δολάρια, ενώ υπό την αιγίδα της υπάρχουν τεράστια brands όπως τα μπισκότα Oreo, οι σοκολάτες Cadbury, Milka και Toblerone.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εξαγορά της Chipita δεν είναι η μοναδική δραστηριότητα της Modnelez στη χώρα μας καθώς διαθέτει και το εργοστάσιο σοκολάτας Παυλίδη που βρίσκεται στην οδό Πειραιώς.

Με την προσθήκη της Chipita η Mondelez ενισχύεται στην αγορά των σνακς προσθέτοντας στις επιλογές της και τα προϊόντα ζύμης.

«Τα εμβληματικά brands και η σημαντική παρουσία της Chipita σε τόσες πολλές ελκυστικές αγορές αποτελούν ένα ισχυρό στρατηγικό συμπλήρωμα στο υπάρχον χαρτοφυλάκιο μας και στις μελλοντικές μας φιλοδοξίες για ανάπτυξη στην Ευρώπη και πέραν αυτής» δήλωσε ο Dirk Van de Put, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Mondelez International.

Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος

Από την πλευρά του ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος της Chipita ανέφερε για την εξαγορά: Η Chipita για περισσότερα από 40 έτη στηριζόμενη στην ποιότητα και την καινοτομία δημιούργησε μία νέα κατηγορία σνακ που οι καταναλωτές αγάπησαν διεθνώς. Eίμαι βέβαιος ότι η εξαγορά της Chipita από την Mondelez International θα δημιουργήσει νέες προοπτικές για τους ανθρώπους της και τα προϊόντα της».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Chipita: Αύξηση πωλήσεων κατά 11,2% και EBITDA κατά 10% το 2019
Η εταιρεία θα προχωρήσει στην εφαρμογή του επενδυτικού πλάνου την επόμενη τετραετία, προκειμένου να υλοποιήσει το μεσοπρόθεσμο πλάνο ανάπτυξής της στις διεθνείς αγορές.
Chipita: Αύξηση πωλήσεων κατά 11,2% και EBITDA κατά 10% το 2019
Διοικητικές αλλαγές στην εταιρεία Chipita
Διοικητικές αλλαγές στην εταιρεία Chipita
Τη θέση του Deputy CEO - Commercial της Chipita αναλαμβάνει o Γιάννης Παπαχρήστου από τις 21 Σεπτεμβρίου, αναφερόμενος στον CEO, Σπύρο Θεοδωρόπουλο.
Διοικητικές αλλαγές στην εταιρεία Chipita
Εθνική Τράπεζα: Έτοιμη για την αξιοποίηση των πόρων του ταμείου Ανάκαμψης
Εθνική Τράπεζα: Έτοιμη για την αξιοποίηση των πόρων του ταμείου Ανάκαμψης
Όλες οι οργανωτικές υποδομές της Εθνικής Τράπεζας είναι έτοιμες ώστε οι επιχειρήσεις κάθε μεγέθους να εκμεταλλευθούν με ταχύτητα και απλοποιημένα βήματα τα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης.
Εθνική Τράπεζα: Έτοιμη για την αξιοποίηση των πόρων του ταμείου Ανάκαμψης
Διαχείριση της κρίσης: Μία στις τρεις ΜμΕ κυκλοφόρησε νέα προϊόντα κατά τη διάρκεια της πανδημίας
Διαχείριση της κρίσης: Μία στις τρεις ΜμΕ κυκλοφόρησε νέα προϊόντα κατά τη διάρκεια της πανδημίας
Στο ξεκίνημα της πανδημίας τον Μάρτιο του 2020, για το 29% των μικρών επιχειρήσεων η ανάπτυξη νέων προϊόντων ήταν ένας τρόπος για να ανταποκριθούν στη γεμάτη προκλήσεις κατάσταση, σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση της Kaspersky.
Διαχείριση της κρίσης: Μία στις τρεις ΜμΕ κυκλοφόρησε νέα προϊόντα κατά τη διάρκεια της πανδημίας