fbpxΓεωργάκης: Η Alpha Bank έχει διοχετεύσει Ευρώ 2,2 δισ. στον Τουρισμό την τελευταία 4ετία | Economistas.gr
Skip to main content

Γεωργάκης: Η Alpha Bank έχει διοχετεύσει Ευρώ 2,2 δισ. στον Τουρισμό την τελευταία 4ετία

Γεωργάκης: Η Alpha Bank έχει διοχετεύσει Ευρώ 2,2 δισ. στον Τουρισμό την τελευταία 4ετία

Ευρώ 2,2 δισ. έχει διοχετεύσει, την τελευταία 4ετία, η Alpha Bank στον Τουρισμό, ενώ ήταν η πρώτη τράπεζα που δημιούργησε μία εξειδικευμένη Διεύθυνση Χρηματοδότησης Τουριστικών και Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων επισημαίνει σε δηλώσεις του ο Διευθυντής Εμπορικής Τραπεζικής της Τράπεζας, Τηλέμαχος Γεωργάκης.

Όπως εξηγεί, για να υλοποιηθεί μία επένδυση στον τουριστικό κλάδο, καθοριστικό ρόλο τρεις παράγοντες: ο ξενοδόχος (ιδιοκτήτης), η Πολιτεία και οι τράπεζες: «Από την πλευρά των ξενοδόχων υπάρχει διάθεση για νέες επενδύσεις, για ανέγερση νέων μονάδων και αναβάθμιση υφισταμένων σε μονάδες με πολύ υψηλά standards. Από την Πολιτεία υπάρχει σχέδιο και πόροι για τη χρηματοδότηση των επενδύσεων και από την Alpha Bank υπάρχει η διάθεση και η τεχνογνωσία, που είναι ιδιαίτερα σημαντική στο συγκεκριμένο αντικείμενο, ενώ επίσης υπάρχουν  τόσο τα προϊόντα, όσο και τα κεφάλαια». Σημείωσε επίσης ότι: «Για να γίνει μία επένδυση χρειάζεται  να υπάρχει μία ιδέα. Όμως η ιδέα από μόνη της δεν φτάνει. Για να μπορέσει να γίνει μία πετυχημένη  επένδυση, πρέπει αυτή η ιδέα να αποτυπωθεί σωστά μέσα από ένα αναλυτικό και τεκμηριωμένο business plan».

Τailor made λύσεις από την Alpha Bank στον κλάδο του τουρισμού 

Ο κ. Γεωργάκης υπογράμμισε ότι η Alpha Bank έχει την τεχνογνωσία και τα κατάλληλα χρηματοδοτικά προϊόντα, στα οποία έρχονται να προστεθούν επιπλέον εργαλεία από την Πολιτεία και από οργανισμούς εθνικούς ή υπερεθνικούς που καθιστούν πιο εύκολη τη χρηματοδότηση μίας  τουριστικής επένδυσης, αναφερόμενος στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, τα προγράμματα ΕΣΠΑ και τον Αναπτυξιακό Νόμο. 

«Σε καθεμία περίπτωση προσφέρουμε στον Πελάτη αυτό το οποίο χρειάζεται», τόνισε και σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «ο πελάτης στον χώρο του τουρισμού χρειάζεται μία tailor made λύση, μία λύση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του. Δεν μπορούμε να του προσφέρουμε απλώς ένα προϊόν ραφιού», ενώ συμπλήρωσε ότι η Τράπεζα, με τη γνώση και την εμπειρία των Στελεχών της και μέσα από τη στενή επαφή που διατηρεί με τον Πελάτη, εξετάζει τις ανάγκες του και προσφέρει λύσεις. Ανέφερε δε ότι τον Μάϊο και τον Ιούνιο, Στελέχη της Τράπεζας επισκέπτονται Πελάτες σε περισσότερους από 20 τουριστικούς προορισμούς με σκοπό να ακούσουν από κοντά τις ανάγκες  των Πελατών.  

«Έχουμε το πολύ μεγάλο πλεονέκτημα, το brand Ελλάδα» 

Σε σχετική ερώτηση στο 1st International Business and Hospitality Conference στο οποίο συμμετείχε, ο  κ. Γεωργάκης προέβλεψε ότι το 2022 θα είναι μία αρκετά καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό και επεσήμανε ότι και μακροπρόθεσμα οι προοπτικές του κλάδου θα είναι εξίσου καλές. Εξηγώντας τη λέξη «μακροπρόθεσμα», διευκρίνισε ότι μία τουριστική επένδυση απαιτεί κεφάλαια που πρόκειται να  αποσβεστούν σε ορίζοντα άνω των δέκα ετών, επομένως αυτό που πρέπει να εξετάζουμε είναι ποια θα είναι η πορεία του κλάδου στο διάστημα αυτό και όχι μόνο τα επόμενα 1-2 χρόνια.  

«Εκεί η προοπτική είναι έντονα θετική», σημείωσε χαρακτηριστικά, ενώ συμπλήρωσε ότι υπάρχουν όμως διάφορα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα ή στο κοντινό μέλλον, όπως το αυξημένο ενεργειακό κόστος, το κόστος των πρώτων υλών και η δυσκολία εξεύρεσης προσωπικού, ενώ για τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να αντιμετωπιστεί, η επικείμενη άνοδος των επιτοκίων και η ενδεχόμενη μείωση της αγοραστικής δυνατότητας των τουριστών. Αναφερόμενος στο θέμα των  επιτοκίων, ο κ. Γεωργάκης σημείωσε ότι «θα ζήσουμε την αύξηση επιτοκίων και οφείλουμε να  προετοιμαστούμε». Και πρόσθεσε: «Οι περισσότεροι Πελάτες έχουν κυμαινόμενο επιτόκιο και εμείς στην Alpha Bank τους προτείνουμε λύσεις. Είτε την προφανή λύση, να μετατρέψουν σε σταθερό επιτόκιο το κυμαινόμενο είτε να αποκτήσουν κάποια προστασία, ώστε να μην επιβαρυνθούν με την άνοδο του  Euribor πάνω ένα συγκεκριμένο επίπεδο».  

«Ωστόσο παραμένουμε πολύ αισιόδοξοι για το μέλλον, διότι φαίνεται ότι ο κόσμος σε όλη την  Ευρώπη και παγκοσμίως θέλει να ταξιδέψει», και πρόσθεσε ότι η βάση των υποψήφιων νέων  τουριστών μεγεθύνεται λόγω της δημιουργίας μίας καινούργιας μεσαίας τάξης σε διάφορες χώρες, αναφέροντας χαρακτηριστικά τα παραδείγματα της Ινδίας και της Βραζιλίας. 

Υπογράμμισε δε ότι «πολύ μεγάλο δικό μας πλεονέκτημα στην προσέλκυση νέων τουριστών είναι το brand Ελλάδα». Η δύναμη του brand ενισχύει όλες τις εξωστρεφείς προσπάθειες των επιχειρήσεων τόσο στον χώρο του Τουρισμού, όσο και στους λοιπούς κλάδους της ελληνικής εξαγωγικής οικονομίας, όπως στον αγροδιατροφικό τομέα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Alpha Bank: Ανθεκτικός ο ελληνικός τουρισμός
Alpha Bank: Ανθεκτικός ο ελληνικός τουρισμός
Παρά την οριακή κάμψη κατά 0,5%, σε ετήσια βάση στις αφίξεις ξένων επισκεπτών, ο ελληνικός τουρισμός αποδεικνύεται περισσότερο ανθεκτικός, επισημαίνει η Alpha Bank.
Alpha Bank: Ανθεκτικός ο ελληνικός τουρισμός
Ουσιαστικά οφέλη για τα εστιατόρια της Αθήνας από την πρωτοβουλία Dine Athens by Alpha Bank
Ουσιαστικά οφέλη για τα εστιατόρια της Αθήνας από την πρωτοβουλία Dine Athens by Alpha Bank
Ουσιαστικά οφέλη για τους συμμετέχοντες φορείς και εστιατόρια της πόλης λόγω του εκτεταμένου πλάνου δημοσιότητας, σε μία εποχή που ο κλάδος αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, εκτιμάται ότι θα έχει η πρωτοβουλία της Alpha Bank «Dine Athens Restaurant Week, η οποία έχει ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί στις 17 Απριλίου 2022.
Ουσιαστικά οφέλη για τα εστιατόρια της Αθήνας από την πρωτοβουλία Dine Athens by Alpha Bank
Alpha Bank: Οι νέες τεχνολογίες βοηθούν στην απελευθέρωση του ταλέντου και στην αξιοποίηση των εργαζομένων σε θέσεις με μεγαλύτερη αξία για τις τράπεζες
Alpha Bank: Οι νέες τεχνολογίες βοηθούν στην απελευθέρωση του ταλέντου και στην αξιοποίηση των εργαζομένων σε θέσεις με μεγαλύτερη αξία για τις τράπεζες
Στις αλλαγές που φέρνουν οι νέες τεχνολογίες στην εργασία, το εργασιακό περιβάλλον και το μοντέλο λειτουργίας των τραπεζών, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο η Alpha Bank και οι άνθρωποί της ανταποκρίνονται σε αυτή την «κοσμογονία», αναφέρθηκε μεταξύ άλλων η Chief Human Resources Officer της Alpha Bank Φραγκίσκη Μελίσσα, από το πάνελ "In the era of Digital Transformation - The case of Banks" στο 25ο Συμπόσιο Ανθρώπινου Δυναμικού της KPMG.
Alpha Bank: Οι νέες τεχνολογίες βοηθούν στην απελευθέρωση του ταλέντου και στην αξιοποίηση των εργαζομένων σε θέσεις με μεγαλύτερη αξία για τις τράπεζες
Alpha Bank: Η προσδοκώμενη δυναμική του τουρισμού αναμένεται να επιβραδυνθεί ελαφρώς αλλά δεν αναμένεται να ανακοπεί από τις γεωπολιτικές εξελίξεις
Alpha Bank: Η προσδοκώμενη δυναμική του τουρισμού αναμένεται να επιβραδυνθεί ελαφρώς αλλά δεν αναμένεται να ανακοπεί από τις γεωπολιτικές εξελίξεις
Tη σημαντική συμβολή του τουρισμού κατά τη δεκαετή κρίση, τη μετα-πανδημική του ανάκαμψη καθώς και τα megatrends του κλάδου αναλύει σε νέα έκθεσή της η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της Alpha Bank με τίτλο "Greek Tourism Industry Reloaded: Post-pandemic Rebound and Travel Megatrends"
Alpha Bank: Η προσδοκώμενη δυναμική του τουρισμού αναμένεται να επιβραδυνθεί ελαφρώς αλλά δεν αναμένεται να ανακοπεί από τις γεωπολιτικές εξελίξεις
Alpha Bank: Τι αναφέρουν 10 χρηματοοικονομικοί οίκοι για τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου 2022
Alpha Bank: Τι αναφέρουν 10 χρηματοοικονομικοί οίκοι για τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου 2022
Mε θετικά σχόλια στις πρόσφατες εκθέσεις τους υποδέχθηκαν οι επενδυτικοί οίκοι τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου της Alpha Bank, η οποία κατέγραψε σημαντικά βελτιωμένη κερδοφορία και ποιότητα κερδών, διατηρώντας παράλληλα ισχυρή την κεφαλαιακή της θέση.
Alpha Bank: Τι αναφέρουν 10 χρηματοοικονομικοί οίκοι για τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου 2022