fbpxΓερογιάννης: Οι τρεις παράγοντες που οδήγησαν στην αναβάθμιση του αεροπορικού κλάδου στην Ελλάδα -Ο ρόλος της AEGEAN | Economistas.gr
Skip to main content

Γερογιάννης: Οι τρεις παράγοντες που οδήγησαν στην αναβάθμιση του αεροπορικού κλάδου στην Ελλάδα -Ο ρόλος της AEGEAN

Γερογιάννης: Οι τρεις παράγοντες που οδήγησαν στην αναβάθμιση του αεροπορικού κλάδου στην Ελλάδα -Ο ρόλος της AEGEAN

Ο CEO της AEGEAN, Δημήτρης Γερογιάννης αναφέρθηκε στους παράγοντες που οδήγησαν στην αναβάθμιση του αεροπορικού κλάδου στη χώρα μας.

Ο κ. Γερογιάννης, στην τοποθέτησή του στο ATHENS AVIATION EVENT, Metropolitan Expo, έκανε ξεχωριστή αναφορά στην AEGEN τονίζοντας ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1999.

«Μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως το αεροπορικό τοπίο άλλαξε ριζικά τα τελευταία 20 χρόνια. Τρείς είναι κατά τη γνώμη μας οι παράγοντες που οδήγησαν στην αλλαγή και στην αναβάθμιση του αεροπορικού κλάδου στην Ελλάδα και αξίζει να τους καταγράψουμε χρονολογικά.

Ο πρώτος είναι η AEGEAN, και η αναφορά της ως πρώτη στη λίστα αυτών των παραγόντων οφείλεται στο ότι χρονικά προηγείται των υπολοίπων καθώς ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1999.

Το επιτυχημένο start up των πρώτων μόλις χρόνων της απελευθέρωσής των αερομεταφορών, που από μια μικρή ιδιωτική αεροπορική εταιρεία με 2 αεροσκάφη, αναπτύχθηκε δυναμικά στις ιδιαίτερα ανταγωνιστικές διεθνείς αγορές και αυτή τη στιγμή διαθέτει ένα στόλο 65 αεροσκαφών που πετούν από τις 8 συνολικά βάσεις της σε Ελλάδα και εξωτερικό, σε 133 προορισμούς σε 41 χώρες με τακτικές αλλά και ναυλωμένες πτήσεις.

Με διαχρονική δέσμευσή μας την υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση και αξία για τους πελάτες μας, τα τελευταία 23 χρόνια επενδύουμε σταθερά στην ποιότητα αλλά και στην επέκταση του δικτύου μας.

Η δέσμευσή μας αυτή αποδεικνύεται από το δεύτερο πρόγραμμα ανανέωσης στόλου – το πρώτο είχε πραγματοποιηθεί το 2007 με τη μετάβαση σε ολοκαίνουργια αεροσκάφη Airbus – που βρίσκεται αυτή την περίοδο σε εξέλιξη και βασίζεται στην επόμενη γενιά της οικογένειας ΝΕΟ και συγκεκριμένα τα αεροσκάφη 320/321.

Ο δεύτερος παράγοντας εστιάζεται γύρω από τη λειτουργία του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2001.

Ο διάδοχος του ιστορικού αεροδρομίου του Ελληνικού , που ξεκίνησε τη λειτουργία του ως ένα ιδιωτικά διαχειριζόμενο αεροδρόμιο. Το πρώτο ανάλογο πείραμα στην Ελλάδα. Σε μία χώρα γεμάτη με κρατικές επιχειρήσεις. Ένα πείραμα που αποδείχθηκε επιτυχημένο και είμαστε περήφανοι που εμείς ως AEGEAN με την ποιότητα των υπηρεσιών μας και τη σταθερή μας ανάπτυξη συμβάλλαμε σε αυτή την επιτυχία.

Και ο τρίτος σχετίζεται με τη λειτουργία των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων από τη FRAPORT το 2018.

Τα 14 αυτά αεροδρόμια αποτελούν μαζί με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη σημεία εισόδου τουρισμού για την καλοκαιρινή περίοδο στην Ελλάδα.

Για αυτό και η επένδυση στον εκσυγχρονισμό τους έχει αλλάξει ριζικά όχι μόνο την εικόνα της χώρας αλλά και την ταξιδιωτική εμπειρία των επιβατών η οποία έχει αναβαθμιστεί ουσιαστικά.

Φυσικά το success story του ελληνικού αεροπορικού κλάδου, τα τελευταία 20 χρόνια συμβαδίζει με το success story του ελληνικού τουρισμού και την ισχυροποίηση του brand name της Ελλάδας.

Η Ελλάδα έχει αναδειχτεί -ακόμη και μέσα στην κρίση- σε ισχυρό brand name παγκοσμίως και όλοι στον αεροπορικό κλάδο έχουμε συμβάλει σε αυτό , αλλά και έχουμε βοηθηθεί από αυτό εξίσου.

Καθήκον και πρόκληση ειδικά για τη φετινή χρονιά – αλλά και για τις επόμενες - είναι πλέον κάθε μέλος του οικοσυστήματος (αεροπορικές εταιρείες, ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, αεροδρόμια και τουριστικός τομέας) να υπερασπιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ελληνικό brand name. Οι δυνατότητες για πολλά περισσότερα είναι εδώ και είναι ακόμα μεγαλύτερες», ήταν αρχικά τα λόγια του.

Ο ρόλος της  Star Alliance και άλλοι παράγοντες επιτυχίας

«Πράγματι οι αεροπορικές συμμαχίες, είναι ένας παράγοντας που συνέβαλε σημαντικά στην αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως.  

Μάλιστα η  Star Alliance γιορτάζει φέτος την 25η επέτειό της ως η πρώτη και κορυφαία αεροπορική συμμαχία στον κόσμο και εμείς γιορτάζουμε μαζί της την 13η επέτειο από την ένταξή μας σε αυτή. 

Όλα ξεκίνησαν με βάση την επιδίωξη να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο παγκόσμιας εμβέλειας και αναγνώρισης για τον επιβάτη σε συνδυασμό με μία απρόσκοπτη και υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση. Και σήμερα η προσπάθεια αυτή συνεχίζεται αξιοποιώντας στο έπακρο την τεχνολογία για την προώθηση μιας αρμονικής εμπειρίας για τους πελάτες. 

Στα πρώτα χρόνια δημιουργίας της η έμφαση δίνονταν στο ενισχυμένο δίκτυο των αερομεταφορέων που ανήκαν σε μια συμμαχία. Σήμερα η έμφαση δίνεται κυρίως στην αδιάληπτη ταξιδιωτική εμπειρία. 

 Αυτή η αλλαγή είναι πολύ ευπρόσδεκτη για την AEGEAN, καθώς από την αρχή ήμασταν ένας αερομεταφορέας επικεντρωμένος στο να προσφέρουμε ποιοτική εξυπηρέτηση σε όλα τα βήματα του ταξιδιού. 

Πλέον υπάρχουν ψηφιακές διαδικασίες σε όλους τους αερομεταφορείς της συμμαχίας που διευκολύνουν μέσω του checkin επιβατών και αποσκευών, την αμοιβαία αναγνώριση του εκάστοτε status των επιβατών (όπως για παράδειγμα τα μίλια τους), ενώ προωθούνται οι σχετικές πληροφορίες πτήσης στους επιβάτες ακόμη και κατά την διάρκεια της πτήσης συμπεριλαμβάνοντας διαφορετικά δρομολόγια.

Αυτό μας φέρνει στο επόμενο σημείο που αξίζει να σταθούμε, την τεχνολογία. 

Έναν πολύ  σημαντικό μοχλό στη νέα εποχή των αερομεταφορών που έχουμε αγκαλιάσει στην AEGEAN από την αρχή. 

Η αλήθεια είναι πως πάντα βλέπαμε ευκαιρίες - και όχι απειλές - στην τεχνολογία. 

Σε αυτή την λογική, αναπτύξαμε τις σχετικές δεξιότητες, εκπαιδεύσαμε τους ανθρώπους μας να κάνουν σωστή χρήση της τεχνολογίας και πλέον την έχουμε ενσωματώσει σε όλα τα σημεία επαφής με τον επιβάτη. 

Στην ιστοσελίδα μας, στην εφαρμογή, στις διαδικασίες για τη διαχείριση αιτημάτων και φυσικά σε κάθε μέρος του επιχειρησιακού μας κύκλου. 

Ενδεικτικά, τα πληρώματα πιλοτηρίου και καμπίνας έχουν τα δικά τους tablet για να διαχειρίζονται τα καθήκοντά τους πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πτήση τους, οι μηχανικοί μας έχουν άμεση πρόσβαση στα εγχειρίδια συντήρησης και καταγράφουν τα αποτελέσματα των ενεργειών τους. Η τεχνολογία είναι πολύ σημαντική, αλλά αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι το να γνωρίζεις πώς να την χρησιμοποιήσεις παραγωγικά για να βελτιώσεις την εμπειρία των επιβατών και να αυξήσεις τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα», πρόσθεσε ο κ. Γερογιάννης.

Επόμενες προκλήσεις: Ο χειμώνας που έρχεται, η πανδημία, η γεωπολιτική κατάσταση αλλά και οι προκλήσεις της κλιματικής κρίσης 

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Δημήτρη Γερογιάννης αναφέρθηκε στις επόμενες προκλήσεις. Ανέφερε ότι η Ελλάδα έχει ήδη ξεπεράσει τον αριθμό πτήσεων του 2019 και ξεκαθάρισε ότι ο στόχος για το 2022 είναι να προσφέρουν νέες υπηρεσίες και περισσότερες επιλογές στους επιβάτες. 

«Για να ξεκινήσουμε με κάτι αισιόδοξο, η AEGEAN μετέφερε περισσότερους από 1 εκατομμύριο επιβάτες, μόνο τον περασμένο Μάιο, στην αρχή δηλαδή της φετινής θερινής περιόδου. 

Και αυτό είναι ενδεικτικό της έντονης και απότομης αύξησης της ζήτησης. 

Με βάση τα στοιχεία του Eurocontrol, η Ελλάδα έχει ήδη φτάσει και ξεπεράσει τον αριθμό των πτήσεων του 2019. 

Η καλοκαιρινή περίοδος παρουσιάζει μια ιδιαίτερα έντονη δυναμική στις προκρατήσεις, με αυξημένους συντελεστές πληρότητας που πλησιάζουν τα προ πανδημίας επίπεδα. 

Όμως, ο βασικός μας στόχος για το 2022 είναι να προσφέρουμε νέες υπηρεσίες και περισσότερες επιλογές στους επιβάτες αλλά και να επιτύχουμε την πρώτη κερδοφόρα χρονιά από την έναρξη της πανδημίας. 

Δίχως αμφιβολία, σε ένα περιβάλλον με υψηλή αβεβαιότητα και υψηλό κόστος καυσίμων λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα παραμένουν βασικές προτεραιότητες.

Οι αεροπορικές εταιρείες είναι αλήθεια πως γνώρισαν αρκετές κρίσεις και πιθανότατα θα υπάρξουν και άλλες στο μέλλον. Στην πραγματικότητα δεν μπορούμε να προβλέψουμε πότε θα έρθει η επόμενη κρίση και πόσο σοβαρή θα είναι. 

Αυτό που μπορούμε όμως να κάνουμε είναι να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ως οργανισμός, να πατάμε σε γερές βάσεις και να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητά μας, έτσι ώστε - στο μέτρο του δυνατού και δεδομένης της σοβαρότητας της εκάστοτε κρίσης - να την αντιμετωπίσουμε και να αναδειχθούμε πιο αποτελεσματικοί και ανταγωνιστικοί για την επόμενη ημέρα».

Βιωσιμότητα

«Παρόλο που το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αερομεταφορών ευθύνεται μόλις για το 1/10 της συνεισφοράς συνολικά του κλάδου των μεταφορών και ήδη για περισσότερα από τα 10 τελευταία χρόνια έχει καταφέρει να μειώσει τις εκπομπές αερίων ενώσω παράλληλα αναπτύσσεται, οι προσαρμογές που θα κληθεί να πραγματοποιήσει είναι σημαντικές και διατρέχουν οριζόντια την αλυσίδα αξίας των αερομεταφορών. Ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τη πρόοδο που πέτυχε ο κλάδος σε μακροσκοπικό επίπεδο καθώς τα σημερινά αεροσκάφη καταναλώνουν περίπου 80% λιγότερο καύσιμο ανά χιλιομετρική θέση από ότι τα πρώτα εμπορικά jets το 1960.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να επιτύχουν μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050. 

Μία δέσμευση που ευθυγραμμίζει τις αεροπορικές μεταφορές με τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη στους 1,5°C. 

Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα απαιτηθούν συντονισμένες και σημαντικές προσπάθειες ολόκληρου του κλάδου (αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας, κατασκευαστές). 

Παράλληλα, χρειάζεται έναν συνδυασμό μέγιστης εξάλειψης των εκπομπών από την πηγή τους, μέσω τεχνολογιών αντιστάθμισης ή και δέσμευσης άνθρακα. 

Όμως καθώς οι τεχνολογικές λύσεις που θα μηδενίσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στις αεροπορικές μεταφορές δεν είναι ακόμη εφαρμόσιμες, σε μεγάλη κλίμακα, πρέπει να αναζητηθούν πρακτικές λύσεις και μέσα από τη σύνθεση ιδεών να διαμορφωθούν και να υλοποιηθούν από κοινού οι κατάλληλες πολιτικές.

Για το λόγο αυτό και παρά την ένταση των επιπτώσεων της πανδημίας σε παγκόσμιο επίπεδο το 2020 και το 2021, η AEGEAN, όπως και ο κλάδος των αερομεταφορών, συνεχίζει να δεσμεύεται με τους μακροχρόνιους στόχους βιωσιμότητας που έχουν ως σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος και συνεχίζει να υλοποιεί εντατικά τη στρατηγική βιωσιμότητας που διαθέτει.

Στην AEGEAN, συστηματικά τα τελευταία χρόνια και με συνέπεια, έχουμε θέσει σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο πρόγραμμα βιωσιμότητας που εκκινεί από δράσεις ανακύκλωσης, αντικατάστασης των προϊόντων και υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιούνται κατά την πτήση ή στα lounges και στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, καλύτερης αξιοποίησης των αεροσκαφών, ελαχιστοποίησης κατανάλωσης νερού και ενέργειας, μείωσης θορύβου κ.λπ. και κορυφώνεται φυσικά με την αντικατάσταση του στόλου μας από τα νέα υπερσύγχρονα αεροσκάφη Α320neo και Α321neo, που μειώνουν σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Πρακτικά το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου μας, αποτελεί και τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική δράση της εταιρείας μειώνοντας σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τη δραστηριότητά της. Τα νέα αεροσκάφη εξασφαλίζουν 19-23% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς Airbus και έως 50% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 από τα πρώτα και τότε νέα αεροσκάφη της εταιρείας το 1999, σηματοδοτώντας μια ουσιαστική πράξη σεβασμού και φροντίδας προς το περιβάλλον», κατέληξε ο CEO της AEGEAN. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Aegean: Θετικές Ταμειακές Ροές στο δεύτερο τρίμηνο πάρα την περιορισμένη δραστηριότητα
Aegean: Θετικές Ταμειακές Ροές στο δεύτερο τρίμηνο πάρα την περιορισμένη δραστηριότητα
Η AEGEAN ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο και το πρώτο εξάμηνο του 2021.
Aegean: Θετικές Ταμειακές Ροές στο δεύτερο τρίμηνο πάρα την περιορισμένη δραστηριότητα
Η AEGEAN μετέφερε περισσότερους από 1 εκατ. επιβάτες τον πρώτο μήνα της νέας καλοκαιρινής περιόδου
Η AEGEAN μετέφερε περισσότερους από 1 εκατ. επιβάτες τον πρώτο μήνα της νέας καλοκαιρινής περιόδου
Σημαντική ανάκαμψη στην επιβατική κίνηση κατέγραψε η AEGEAN τον Μάιο του τρέχοντος έτους, μεταφέροντας περισσότερους από 1 εκατ. επιβάτες μόλις κατά την έναρξη της νέας καλοκαιρινής περιόδου.
Η AEGEAN μετέφερε περισσότερους από 1 εκατ. επιβάτες τον πρώτο μήνα της νέας καλοκαιρινής περιόδου
ΑEGEAN: Χρονιά κερδών το 2022 - Η επιβατική κίνηση έχει επανέλθει κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα
ΑEGEAN: Χρονιά κερδών το 2022 - Η επιβατική κίνηση έχει επανέλθει κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα
Χρονιά με κέρδη θα είναι το 2022 για την ΑEGEAN, παρουσιάζοντας φέτος αυξημένες πληρότητες και προκρατήσεις από τον Απρίλιο και έπειτα που συγκρίνονται με τις αντίστοιχες επιδόσεις του 2019.
ΑEGEAN: Χρονιά κερδών το 2022 - Η επιβατική κίνηση έχει επανέλθει κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα
Η AEGEAN διακρίθηκε και πάλι ως η «Καλύτερη Περιφερειακή Αεροπορική Εταιρεία στην Ευρώπη» στα Skytrax World Airline Awards
Η AEGEAN διακρίθηκε και πάλι ως η «Καλύτερη Περιφερειακή Αεροπορική Εταιρεία στην Ευρώπη» στα Skytrax World Airline Awards
Για 11η συνεχή χρονιά και 12η συνολικά, ανακηρύσσεται πρώτη, στις προτιμήσεις των επιβατών.
Η AEGEAN διακρίθηκε και πάλι ως η «Καλύτερη Περιφερειακή Αεροπορική Εταιρεία στην Ευρώπη» στα Skytrax World Airline Awards