Η διάσωση της ΕΒΓΑ με νέα κεφάλαια 20,5 εκατ. ευρώ

NEWSROOM
Η διάσωση της ΕΒΓΑ με νέα κεφάλαια 20,5 εκατ. ευρώ

Στην ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ύψους 6,1 εκατ. ευρώ προχώρησε στην εκπνοή του 2018 η Ελληνική Βιομηχανία Γάλακτος και Αλεύρου (ΕΒΓΑ), ανεβάζοντας τα συνολικό ποσό που εκχωρήθηκε μέσω αυξήσεων πέρυσι στην εταιρεία, στα 10,2 εκατ. ευρώ.

Μετά και τη συγκεκριμένη κίνηση, συνολικά την τριετία χρήσεων 2016-2018 έχουν καταβληθεί στην κατεύθυνση της αύξησης κεφαλαίου 20,5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 3,7 εκατ. ευρώ κατεβλήθησαν εντός του 2017 και τα 6,6 εκατ. ευρώ το 2016.

Ειδικότερα, στις αρχές της χρήσης 2018, πιστοποιήθηκε η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ποσού 4,2 εκατ. ευρώ η οποία καταχωρήθηκε την 2/2/2018 στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο, ενώ στις 28/12 του ίδιου έτους καταχωρήθηκε η ολική καταβολή 6,1 εκατ. ευρώ, η οποία είχε αποφασιστεί σε συνέλευση των μετόχων που έλαβε χώρα μια μέρα νωρίτερα.

Κατόπιν και της ανωτέρω αύξησης, το μετοχικό κεφάλαιο της ΕΒΓΑ ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 74,2 εκατ. ευρώ διαιρούμενο σε 24.764.704 ονομαστικές μετοχές, ονομαστικής αξίας 3,00 ευρώ έκαστη.

Έτσι, τα κεφάλαια της εταιρείας αυξάνονται σημαντικά καθώς «κουβαλούν» υψηλές επιβαρύνσεις από προηγούμενα χρόνια και μάλιστα οι συσσωρευμένες ζημιές ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα να διακυβεύεται η χρηματοοικονομική κατάσταση της εταιρείας.

Υπενθυμίζεται ότι στη χρήση 2017 η εταιρεία εμφάνισε έσοδα 41,6 εκατ. ευρώ, η EBITDA 4,58 εκατ. ευρώ, ενώ τα προ φόρων αποτελέσματα ήταν αρνητικά 362 χιλ. ευρώ έναντι κερδών 459 χιλ. ευρώ το 2016.

Τα ίδια κεφάλαια την 31/12/ 2017 ανήλθαν σε 2,55 εκατ. έναντι -1,3 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση. Μάλιστα με βάση τα στοιχεία του ισολογισμού για το 2017, υπάρχουν εγγεγραμμένες συσσωρευμένες ζημιές 106,6 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι η ΕΒΓΑ είναι μέλος του ομίλου επιχειρήσεων Κυρ. Φιλίππου και από το 2011 παράγει παγωτά με το σήμα της που διατίθενται στην ελληνική αγορά από τον ολλανδικό επιχειρηματικό όμιλο Unilever, καθώς και δικά του παγωτά για λογαριασμό του.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζονται στην τελευταία οικονομική έκθεση της εταιρείας, στην αγορά παγωτού το μερίδιο σε αξία της Unilever (ΕΒΓΑ & Algida) κατά τη χρήση 2017 ανήλθε σε 36,4%.

Επισημαίνεται ότι η ΕΒΓΑ στην αγορά παγωτού των private labels διαθέτει μερίδιο που ανέρχεται περίπου στο 25%. Στην αγορά κρουασάν, το μερίδιο της ΕΒΓΑ το 2017 ανήλθε σε 5,4%. Εάν προσμετρηθεί και η αγορά των private labels- στα οποία η ΕΒΓΑ κατέχει 40% που αντιστοιχεί στο 4,9% της συνολικής αγοράς- συνολικά το μερίδιο της εταιρείας στην κατηγορία κρουασάν αθροίζει σε 10,3% περίπου.

ΣΧΕΤΙΚΑ