fbpxNielsen: Βελτιώθηκαν οι δείκτες στο λιανεμπόριο | Economistas.gr
Skip to main content

Nielsen: Βελτιώθηκαν οι δείκτες στο λιανεμπόριο

Nielsen: Βελτιώθηκαν οι δείκτες στο λιανεμπόριο
Φωτο: Shutterstock

Το 2018 υπήρξε αδιαμφισβήτητα μια χρονιά, όπου οι κύριοι μακροοικονομικοί δείκτες της Ελληνικής οικονομίας παρουσίασαν βελτίωση, ενώ με βάση και τα πιο πρόσφατα στοιχεία της παγκόσμιας έρευνας της Nielsen, που αφορά στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, ο Έλληνας καταναλωτής εμφανίζεται περισσότερο αισιόδοξος σε σχέση με το παρελθόντα έτη, όσον αφορά στην εργασιακή του ασφάλεια, την οικονομική του κατάσταση, αλλά και την διάθεσή του να δαπανά.

Σε αυτό το ευρύτερα βελτιωμένο πλαίσιο η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου κινήθηκε θετικά σε αξία, στο +2,2% για το σύνολο του 2018 (στοιχεία YTD έως 30 Δεκεμβρίου 2018), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, στο σύνολό τους, παρουσιάζουν χαμηλότερη συγκριτικά τάση, στο +1,8%.

Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ) εμφανίζουν την πιο θετική τάση, +4,8%, ενώ τα Φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα κινούνται αρκετά πιο συγκρατημένα στο +2,9%.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των FMCGs, τα Τρόφιμα & Ποτά αναπτύσσονται κατά +1,5%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν επίσης αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με το σύνολο του 2017 κατά +2,4% & +3,0% αντίστοιχα.

Στην παραπάνω συνολικά θετική εικόνα του κλάδου, η οποία οφείλεται τόσο σε αύξηση της ζήτησης, όσο και σε οριακές πληθωριστικές τάσεις, συνέβαλλε καθοριστικά η αναδιάρθρωση του δικτύου καταστημάτων του λιανεμπορίου, ενώ η συγκράτηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας γύρω στο 15%, καθώς και η πολύ υψηλή προωθητική ένταση (άνω του 50% για τα FMCGs συνολικά & άνω του 60% αν αφαιρέσουμε από τα FMCGs την επίδραση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας) συνέχισαν να χαρακτηρίζουν το Ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων.

Το 2019 σαφώς αναμένεται να είναι μια χρονιά όπου θα συνεχιστούν οι ζυμώσεις στον κλάδο, με περαιτέρω συγχωνεύσεις και εξαγορές, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει να παρακολουθήσουμε πως θα διαμορφωθεί η εικόνα που έχουν οι αγοραστές/καταναλωτές για την εκάστοτε λιανεμπορική αλυσίδα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αύξηση 8,8% στις πωλήσεις του λιανεμπορίου το Πάσχα
Αύξηση 8,8% στις πωλήσεις του λιανεμπορίου το Πάσχα
Ενδιαφέρον αποτελεί το γεγονός ότι οι πωλήσεις του λιανεμπόριο  και την εβδομάδα μετά το Πάσχα, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή, παρουσιάζουν θετική τάση στο +4%, παρ’ όλο που η φετινή εβδομάδα είχε μια λιγότερη εργάσιμη ημέρα, λόγω Πρωτομαγιάς.
Αύξηση 8,8% στις πωλήσεις του λιανεμπορίου το Πάσχα
Διαγωνισμός για καινοτομίες στο λιανεμπόριο τροφίμων
Διαγωνισμός για καινοτομίες στο λιανεμπόριο τροφίμων
Τον διαγωνισμό RISE (Retail Innovation for Sustainable Ecosystems) Awards υποστηρίζουν οι εταιρείες ΑΒ Βασιλόπουλος, Coca-Cola Τρία Έψιλον, Μασούτης, My Market, Praktiker, Ο.Κ! Anytime Markets και Σκλαβενίτης.
Διαγωνισμός για καινοτομίες στο λιανεμπόριο τροφίμων
Βουλγαρία: Παύουν να ισχύουν άδειες θυγατρικής της Intlalot
Βουλγαρία: Παύουν να ισχύουν άδειες θυγατρικής της Intlalot
Η εταιρεία εκτιμά ότι «η επιβολή μονοπωλίου στον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών δια νόμου αντίκειται στις περί μονοπωλίων διατάξεις του Συντάγματος της Βουλγαρίας».
Βουλγαρία: Παύουν να ισχύουν άδειες θυγατρικής της Intlalot
Aegean: Τι ισχύει με τις ακυρώσεις πτήσεων
Aegean: Τι ισχύει με τις ακυρώσεις πτήσεων
Δεν τίθεται θέμα, μέχρι στιγμής, ακύρωσης των πτήσεων της Aegean προς την Ιταλία, λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊού, αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.
Aegean: Τι ισχύει με τις ακυρώσεις πτήσεων