fbpxNielsen: Βελτιώθηκαν οι δείκτες στο λιανεμπόριο | Economistas.gr
Skip to main content

Nielsen: Βελτιώθηκαν οι δείκτες στο λιανεμπόριο

Nielsen: Βελτιώθηκαν οι δείκτες στο λιανεμπόριο
Φωτο: Shutterstock

Το 2018 υπήρξε αδιαμφισβήτητα μια χρονιά, όπου οι κύριοι μακροοικονομικοί δείκτες της Ελληνικής οικονομίας παρουσίασαν βελτίωση, ενώ με βάση και τα πιο πρόσφατα στοιχεία της παγκόσμιας έρευνας της Nielsen, που αφορά στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, ο Έλληνας καταναλωτής εμφανίζεται περισσότερο αισιόδοξος σε σχέση με το παρελθόντα έτη, όσον αφορά στην εργασιακή του ασφάλεια, την οικονομική του κατάσταση, αλλά και την διάθεσή του να δαπανά.

Σε αυτό το ευρύτερα βελτιωμένο πλαίσιο η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου κινήθηκε θετικά σε αξία, στο +2,2% για το σύνολο του 2018 (στοιχεία YTD έως 30 Δεκεμβρίου 2018), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, στο σύνολό τους, παρουσιάζουν χαμηλότερη συγκριτικά τάση, στο +1,8%.

Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ) εμφανίζουν την πιο θετική τάση, +4,8%, ενώ τα Φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα κινούνται αρκετά πιο συγκρατημένα στο +2,9%.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των FMCGs, τα Τρόφιμα & Ποτά αναπτύσσονται κατά +1,5%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν επίσης αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με το σύνολο του 2017 κατά +2,4% & +3,0% αντίστοιχα.

Στην παραπάνω συνολικά θετική εικόνα του κλάδου, η οποία οφείλεται τόσο σε αύξηση της ζήτησης, όσο και σε οριακές πληθωριστικές τάσεις, συνέβαλλε καθοριστικά η αναδιάρθρωση του δικτύου καταστημάτων του λιανεμπορίου, ενώ η συγκράτηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας γύρω στο 15%, καθώς και η πολύ υψηλή προωθητική ένταση (άνω του 50% για τα FMCGs συνολικά & άνω του 60% αν αφαιρέσουμε από τα FMCGs την επίδραση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας) συνέχισαν να χαρακτηρίζουν το Ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων.

Το 2019 σαφώς αναμένεται να είναι μια χρονιά όπου θα συνεχιστούν οι ζυμώσεις στον κλάδο, με περαιτέρω συγχωνεύσεις και εξαγορές, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει να παρακολουθήσουμε πως θα διαμορφωθεί η εικόνα που έχουν οι αγοραστές/καταναλωτές για την εκάστοτε λιανεμπορική αλυσίδα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αύξηση 8,8% στις πωλήσεις του λιανεμπορίου το Πάσχα
Αύξηση 8,8% στις πωλήσεις του λιανεμπορίου το Πάσχα
Ενδιαφέρον αποτελεί το γεγονός ότι οι πωλήσεις του λιανεμπόριο  και την εβδομάδα μετά το Πάσχα, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή, παρουσιάζουν θετική τάση στο +4%, παρ’ όλο που η φετινή εβδομάδα είχε μια λιγότερη εργάσιμη ημέρα, λόγω Πρωτομαγιάς.
Αύξηση 8,8% στις πωλήσεις του λιανεμπορίου το Πάσχα
Διαγωνισμός για καινοτομίες στο λιανεμπόριο τροφίμων
Διαγωνισμός για καινοτομίες στο λιανεμπόριο τροφίμων
Τον διαγωνισμό RISE (Retail Innovation for Sustainable Ecosystems) Awards υποστηρίζουν οι εταιρείες ΑΒ Βασιλόπουλος, Coca-Cola Τρία Έψιλον, Μασούτης, My Market, Praktiker, Ο.Κ! Anytime Markets και Σκλαβενίτης.
Διαγωνισμός για καινοτομίες στο λιανεμπόριο τροφίμων
Νέο ασφαλιστικό επενδυτικό πρόγραμμα «Εξασφαλίζω συστηματική επένδυση» από τη Eurolife FFH
Νέο ασφαλιστικό επενδυτικό πρόγραμμα «Εξασφαλίζω συστηματική επένδυση» από τη Eurolife FFH
Η Eurolife FFH ανακοίνωσε τη διάθεση του «εξασφαλίζω συστηματική επένδυση», ενός νέου επενδυτικού προγράμματος ασφάλισης ζωής που συνδυάζει την ασφαλιστική κάλυψη με τη δυνατότητα δημιουργίας κεφαλαίου, σε μακροχρόνιο ορίζοντα.
Νέο ασφαλιστικό επενδυτικό πρόγραμμα «Εξασφαλίζω συστηματική επένδυση» από τη Eurolife FFH
The Human Safety Net: Στήριξη της Generali σε 30.000 άτομα παγκοσμίως
The Human Safety Net: Στήριξη της Generali σε 30.000 άτομα παγκοσμίως
Η παγκόσμια πρωτοβουλία της Generali, «The Human Safety Net», για την ενίσχυση κοινωνικά ευάλωτων ομάδων, δημοσίευσε την πρώτη έκθεση δραστηριοτήτων. Σημαντικό κοινωνικό αποτύπωμα της Generali στις κοινότητες όπου δραστηριοποιείται, στην Ευρώπη, την Ασία και τη Λατινική Αμερική.
The Human Safety Net: Στήριξη της Generali σε 30.000 άτομα παγκοσμίως
Νέο συμβόλαιο της Hellenic Cables για θαλάσσιο αιολικό έργο στο Ηνωμένο Βασίλειο
Νέο συμβόλαιο της Hellenic Cables για θαλάσσιο αιολικό έργο στο Ηνωμένο Βασίλειο
Η Hellenic Cables, θυγατρική της Cenergy Holdings, ανέλαβε την προμήθεια inter-array καλωδίων 66 kV και εξαρτημάτων για το θαλάσσιο αιολικό πάρκο Seagreen.
Νέο συμβόλαιο της Hellenic Cables για θαλάσσιο αιολικό έργο στο Ηνωμένο Βασίλειο