«Μεθυστική» η απόδοση της Pernod Ricard Hellas

«Δέσμια» της σταθεροποίησης κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα φαίνεται να είναι η εταιρεία Pernod Ricard Hellas (ΕΠΟΜ ΑΒΕΕ), θυγατρική της ομώνυμης γαλλικής ποτοποιίας, που παρασκευάζει στην Μυτιλήνη όπου και εδρεύει, το ούζα με τα σήματα «Μίνι», «Φήμη», «Λέσβος» και το λικέρ «Αιολική», ενώ παράλληλα αντιπροσωπεύει στη χώρα μερικά από τα πλέον δημοφιλή σήματα όπως Chivas, Ballantine's, Beefeater, Absolut, Havana Club κ.α.

Παρόλ’ αυτά, η εταιρεία έχει ικανοποιητικές πωλήσεις και ρευστότητα γεγονός που δικαιολογεί και την επιστροφή κεφαλαίου 5 εκατ. ευρώ αλλά και την καταβολή μερίσματος 930.000 ευρώ κατά τη χρήση 1/7/2017-30/6/2018, η οποία δημοσιοποιήθηκε πριν λίγες μέρες.

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 78,6 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης -ΕΦΚ), παρουσιάζοντας οριακή μείωση κατά 0,2 % σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, ενώ χωρίς την προσμέτρηση του ΕΦΚ οι καθαρές πωλήσεις εμφάνισαν αύξηση 1,97% καθώς ανήλθαν σε 41,4 εκατ. ευρώ έναντι 40,6 εκατ. ευρώ το προηγούμενο αντίστοιχο διάστημα. Σημειώνεται ότι τα παραγόμενα προϊόντα της εταιρείας αντιπροσωπεύουν το 10,87% ενώ το 89,13% αποτελούν εισαγόμενα ποτά.

Σε επίπεδο κερδοφορίας, το θετικό πρόσημο διατηρήθηκε καθώς καταγράφηκε αύξηση στα προ φόρων αποτελέσματα τα οποία διαμορφώθηκαν σε 1,8 εκατ. ευρώ έναντι 1,2 εκατ. ευρώ ενώ και τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν στα 0,98 εκατ. ευρώ έναντι 0,77 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία επικεντρώνει την στρατηγική της για την τρέχουσα χρονιά σε τέσσερις βασικούς άξονες. Ειδικότερα για τη χρήση που θα ολοκληρωθεί το φετινό Ιούνιο επικεντρώνεται: στην επένδυση σε εμπορικά σήματα προτεραιότητας με στόχο τη μακροπρόθεσμη κερδοφορία, στην αύξηση των μεριδίων αγοράς, στην επένδυση στο τουριστικό κανάλι με έμφαση σε συγκεκριμένες περιοχές που έχουν επισημανθεί ως στρατηγικοί πυλώνες μελλοντικής ανάπτυξης, ενώ παράλληλα στο μικροσκόπιο τίθεται το κόστος παραγωγής και ο λειτουργικός κίνδυνος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τη διοίκηση, η εγχώρια αγορά αλκοολούχων ποτών κινείται με χαμηλό ρυθμό, με τις επιδόσεις των εσόδων το 2018 να μη καταφέρνουν να καλύψουν τις προσδοκίες που είχε δημιουργήσει το αυξημένο τουριστικό ρεύμα. Όπως σημειώνεται, το 2018 οι πωλήσεις κατέγραψαν μονοψήφιο ρυθμό αύξησης, όπως και τα δύο προηγούμενα έτη. Έτσι η αγορά δεν έχει καταφέρει να ανακτήσει παρά μόνο ένα μέρος από τις απώλειες 46% που κατεγράφησαν το 2011, ενώ από τότε έχει υπάρξει και πολλαπλή αύξηση των φόρων.

Να αναφέρουμε ακόμη ότι ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών παραμένει το ουίσκι, ενώ τελευταία ανοδική πορεία καταγράφει και η κατηγορία των τζιν. Αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι ότι τις πιο υψηλές επιδόσεις εμφανίζει η κατηγορία των πιο ακριβών μαρκών και μάλιστα η Ελλάδα δείχνει να ακολουθεί την τάση που υπάρχει στην Ευρώπη.

ΣΧΕΤΙΚΑ