Skip to main content

ΕΒΕΠ: Μειωμένες οι πωλήσεις στις χειμερινές εκπτώσεις

ΕΒΕΠ: Μειωμένες οι πωλήσεις στις χειμερινές εκπτώσεις
Φωτο: Eurokinissi

Για το 75% των αγορών της Αττικής, οι πωλήσεις κατά την περίοδο των εκπτώσεων κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα, για το 20% στα ίδια επίπεδα και μόνο για το 5% αυξήθηκαν. Στο μεταξύ από τη συνολική εικόνα της επισκεψιμότητας των καταναλωτών στο λεκανοπέδιο, επιβεβαιώνεται η προτίμηση του κόσμου στους εμπορικούς δρόμους του Κέντρου της Αθήνας, ενώ ενισχύθηκε η τάση μετακίνησης του τζίρου, από τις μικρότερες εμπορικές επιχειρήσεις στις μεγαλύτερες, τους πολυχώρους και τα πολυκαταστήματα.

Αυτό προκύπτει από την τηλεφωνική έρευνα σε 20 τοπικούς εμπορικούς και επαγγελματικούς συλλόγους της περιφέρειας Αττικής, καθώς και σε μικρό δείγμα επιχειρήσεων χονδρικής γενικού εμπορίου που πραγματοποίησε το τμήμα μελετών του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά το τριήμερο, από 28 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2019 για λογαριασμό του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής,.

Το σύνολο των πωλήσεων σύμφωνα με την έρευνα, σε Αθήνα, Πειραιά και τις τοπικές αγορές της περιφέρειας Αττικής, κατά την εκπτωτική περίοδο, μεσοσταθμικά κινήθηκε συντριπτικά σε χαμηλότερα επίπεδα (10-20%) και ελάχιστα σε υψηλότερα επίπεδα (+5%) σε σχέση με πέρυσι. ‪Το 1/5‬ των εμπορικών επιχειρήσεων, δηλαδή το 20% που διατήρησε τα ίδια επίπεδα τζίρου δεν είναι ικανοποιητικό και δεν δείχνει μία επαρκή σταθεροποίηση της ιδιωτικής κατανάλωσης στις μεγάλες αγορές της Αττικής.

Συγκεκριμένα, στα ίδια επίπεδα πωλήσεων κινήθηκε η αγορά της Γλυφάδας, Ιλίου, Αγίας Παρασκευής και Περιστερίου. Σε χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκε η αγορά της Αθήνας, του Πειραιά, Κηφισιάς, Αμαρουσίου, Γαλατσίου, Κερατσινίου, Νίκαιας, Κορυδαλλού, Μοσχάτου, Παλαιού Φαλήρου, Νέας Σμύρνης, Νέας Ιωνίας, Χαλανδρίου, Πατησίων, Σαλαμίνος και Μεγάρων. Αύξηση του τζίρου δηλώθηκε μόνο στην αγορά της Καλλιθέας.

Από την συνολική εικόνα της επισκεψιμότητας των καταναλωτών στο Λεκανοπέδιο, επιβεβαιώνεται η προτίμηση του κόσμου στους εμπορικούς δρόμους του Κέντρου της Αθήνας. Επίσης κατά την εκπτωτική περίοδο, ενισχύθηκε η τάση μετακίνησης του τζίρου, από τις μικρότερες εμπορικές επιχειρήσεις στις μεγαλύτερες, τους πολυχώρους και τα πολυκαταστήματα, η οποία ξεπέρασε το ποσοστό του 8%, που είναι σχεδόν διπλάσιο του 4,2% που είχε καταγράψει η ΕΛΣΤΑΤ το 2018.

Επιπλέον, οι επιχειρήσεις χονδρικού εμπορίου με έδρα στην Αττική, παρά την αύξηση του τζίρου τους στη διάρκεια του διμήνου, περιγράφουν συνεχείς μεταβολές και αυξομειώσεις από τις διάφορες αμφίρροπες δυνάμεις, ενώ επισημαίνουν ότι η εσωτερική αγορά παρουσιάζει από μήνα σε μήνα το «φαινόμενο του ακορντεόν».

Αναλυτικότερα τα αποτελέσματα έχουν συνοπτικά ως εξής:

* Για το 75% των αγορών της Αττικής, οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα, για το 20% στα ίδια επίπεδα και μόνο για το 5% αυξήθηκαν.

*Ειδικότερα, 15 τοπικοί φορείς απάντησαν ότι η αγορά κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, με τους 11 να εντάσσουν τη μείωση από 10-20%, ενώ για 4 η μείωση ήταν από 21-40% και μόλις ένας φορέας δήλωσε ότι σημειώθηκε αύξηση κατά 5-10%. Οι υπόλοιποι 4 φορείς δήλωσαν ότι ο τζίρος κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.

* Η καλύτερη περίοδος των εκπτώσεων κατά τη γνώμη του εμπορικού κόσμου της λιανικής, σύμφωνα με το 55% ήταν ο Ιανουάριος, ενώ σύμφωνα με το 35% ο Φεβρουάριος και το 10% δεν ξεχώρισε κάποιο δεκαπενθήμερο.

* Όσον αφορά τη πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων στις 20 Ιανουαρίου, 12 φορείς, δηλαδή το 60% των αγορών της Αττικής που λειτούργησαν περίμεναν μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση, το 25% των επιχειρήσεων δεν άνοιξαν τη Κυριακή, συμπεριλαμβανομένου και του κέντρου της Αθήνας λόγω του συλλαλητηρίου για το Μακεδονικό, ενώ το 15% εκτίμησε ότι η αγορά κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.

* Όσον αφορά στα είδη, που κινήθηκαν περισσότερο, το 50% απάντησε η ένδυση και η υπόδηση, το 15% τα τρόφιμα και τα ποτά, το 15% τα καλλυντικά και φαρμακευτικά, το 15% τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, και το 5% τα είδη δώρων. Τέλος οι περισσότερες επιχειρήσεις διέθεσαν τα προϊόντα τους με έκπτωση άνω του 50%, ώστε να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό.

Δήλωση Bασίλη Κορκίδη

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και ΠΕΣ Αττικής Βασίλης Κορκίδης δήλωσε σχετικά: Η άνοδος της καταναλωτικής εμπιστοσύνης για επτά συνεχόμενους μήνες, δημιούργησε σε όλους την εντύπωση ότι θα ευνοήσει τις εξελίξεις στο λιανικό και χονδρικό εμπόριο, που σε ετήσια βάση το 2018 σημείωσε αύξηση +2,1% σε τζίρο και 1,5% σε όγκο πωλήσεων. Όμως το πρώτο δίμηνο του 2019 δεν είχε την ίδια δυναμική, δείχνοντας σημάδια καταναλωτικής κόπωσης, χωρίς μάλιστα να αποτυπώνει τις συνθήκες αύξησης του κατώτατου μισθού από την 1η Φεβρουαρίου 2019. Απόδειξη είναι ότι οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις, τουλάχιστον από τα στοιχεία των αγορών της Αττικής, ήρθαν και να έφυγαν απαρατήρητες. Το αρνητικό πρόσημο των φετινών χειμερινών εκπτώσεων επιβεβαιώνει ότι οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν εθιστεί στις διαρκείς εκπτώσεις και προσφορές όλο τον χρόνο και δεν έλκονται πλέον από τις τακτικές εκπτώσεις. Εκτός από τη μείωση του τζίρου των εμπορικών καταστημάτων τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο κατά τουλάχιστον -10%, παρατηρείται και μία έντονη μετατόπιση 8% του τζίρου από τους μικρότερους στους μεγαλύτερους του λιανικού εμπορίου της Αττικής.»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Zητούν κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων οι έμποροι
Zητούν κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων οι έμποροι
Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιά, «Τα περισσότερα καταστήματα του Πειραιά, δεν άνοιξαν, αλλά και αυτά που λειτούργησαν είδαν τις πωλήσεις τους ίδιες ή χαμηλότερες σε σχέση με πέρυσι αποδεικνύοντας ξανά, ότι αυτό που λείπει από τους φίλους καταναλωτές, δεν είναι ο περισσότερος χρόνος».
Zητούν κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων οι έμποροι
Η Κυριακή των εκπτώσεων απογοητεύει τους εμπόρους
Η Κυριακή των εκπτώσεων απογοητεύει τους εμπόρους
Απογοητευμένοι από την αγοραστική κίνηση την Κυριακή 5 Μαΐου 2019 δηλώνουν 3 στους 4 εμπόρους, στην ειδική έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΝΕΜΥ - ΕΣΕΕ.
Η Κυριακή των εκπτώσεων απογοητεύει τους εμπόρους
Αποτυχημένες οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Μαΐου
Αποτυχημένες οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Μαΐου
Μειωμένη ήταν η κίνηση της αγοράς στις ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις με τις επιχειρήσεις να σημειώνουν πολύ χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά.
Αποτυχημένες οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Μαΐου
Κορκίδης: Θέλουμε πλήρη άρση των capital controls
Κορκίδης: Θέλουμε πλήρη άρση των capital controls
Η πλήρης άρση των κεφαλαιακών περιορισμών θα πρέπει να μπει στο επίκεντρο των μέτρων χαλάρωσης τον Σεπτέμβριο, τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά.
Κορκίδης: Θέλουμε πλήρη άρση των capital controls