fbpxΓενέθλια... ενός αιώνα για τα Καφεκοπτεία Λουμίδης | Economistas.gr Skip to main content

Γενέθλια... ενός αιώνα για τα Καφεκοπτεία Λουμίδης

Γενέθλια... ενός αιώνα για τα Καφεκοπτεία Λουμίδης

Είναι από τις παλαιότερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα που φέτος συμπληρώνει 100 χρόνια από την ίδρυση της.

Τα Καφεκοπτεία Λουμίδη, ξεκίνησε από τρία αδέλφια που ζούσαν στην Κάρυστο, τον Αντώνη, τον Νίκο και τον Ιάσονα Λουμίδη, και τα οποία άφησαν τη γενέτειρά τους αναζητώντας εργασία στον Πειραιά. Ύστερα από αρκετές προσωρινές δουλειές, ανοίγουν ένα παντοπωλείο με αποικιακά προϊόντα και καταπιάνονται με τη δύσκολη διαδικασία της παρασκευής και του καβουρδίσματος του καφέ, χρησιμοποιώντας τα «πρωτόγονα» μέσα της εποχής.

Με έδρα την οδό Ρετσίνα, δημιούργησαν σταδιακά το πρώτο δίκτυο κατ’οίκον διανομών με κάρα, πουλώντας καφέ στις γειτονιές του Πειραιά.

Το 1928 τα αδέρφια ιδρύουν την εταιρεία «Α. Λουμίδης και ΣΙΑ» που προωθεί τον καφέ Βραζιλίας, και το 1932 εγκαινιάζουν το Καφεκοπτείο στην καρδιά της Αθήνας, στο σημείο όπου μέχρι πρότινος βρισκόταν το καφενείο του Γιάννη Χάφτα.

Το 1938 άνοιξαν το καφενείο του Λουμίδη στην οδό Σταδίου, δίπλα στο «Βιβλιοπωλείον της Εστίας». Εκεί, εκτός από τον ισόγειο χώρο, υπήρχε και το περίφημο «Πατάρι» που αποτελούσε για χρόνια χώρο συνάντησης λογοτεχνών, δημοσιογράφων και καλλιτεχνών. Μεταξύ των θαμώνων του υπήρξαν ο Βάρναλης, ο Βαλαωρίτης, ο Σινόπουλος, ο Σαχτούρης, ο Ελύτης, ο Γκάτσος και ο Χατζιδάκις.

Σταθμός στην πορεία της Λουμίδης ήταν το 1987 όταν η Nestle η οποία τότε είχε παρουσία στην Ελλάδα μόνο με τον στιγμιαίο καφέ, εξαγοράζει το σήμα «Παπαγάλος».

Σήμερα τα Καφεκοπτεία Λουμίδη διοικείται από την δεύτερη και τρίτη γενιά, διατηρώντας δίκτυο 11 καταστημάτων στην Αθήνα αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, εκ των οποίων τα 6 είναι ιδιόκτητα και τα 5 franchise.

H εταιρεία πέρα από το δίκτυο των καταστημάτων της δημιουργεί γωνιές καφέ σε επιλεγμένα καταστήματα για όσους αναζητούν ποιοτικό, φρεσκοαλεσμένο καφέ στο φούρνο, στο παντοπωλείο, στην κάβα (αριθμείς 250 σημεία λιανικής) ή στο σουπερμάρκετ της περιοχής τους, έχοντας ήδη συνεργασία με τα My Market και την Κρητικός.

Παράλληλα διατηρεί ένα γρήγορα αναπτυσσόμενο κανάλι χονδρικής, από το οποίο προέρχεται το 40% του τζίρου της, ενώ πρόσφατα ξεκινήσαμε να δραστηριοποιείται και στην αγορά των Private Label καφέδων.

Όπως δήλωσε ο Εμπορικός Διευθυντής των Καφεκοπτείων Λουμίδη, Ιάσων Λουμίδης «δίνουμε έμφαση στην ανάπτυξη του δικτύου μας, εών σχεδιάζουμε να εμπλουτίσουμε την προϊόντική μας γκάμα».

Να σημειωθεί ότι τα Καφεκοπτεία Λουμίδη έχουν εργοστάσιο στην Μεταμόρφωση, το οποίο επεξεργάζεται 500 τόνους καφέ ετησίως.

Το 2018 οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν στα 6,5 εκατ. ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κίνδυνος εξαφάνισης για το 60% των φυτών του καφέ
Κίνδυνος εξαφάνισης για το 60% των φυτών του καφέ
Καμπανάκι για την επάρκεια του ροφήματος, καθώς τρία στα πέντε άγρια είδη του φυτού του καφέ (περίπου το 60%) κινδυνεύουν να εξαφανισθούν.
Κίνδυνος εξαφάνισης για το 60% των φυτών του καφέ
Παγωμένος ελληνικός καφές από τη Nestle
Παγωμένος ελληνικός καφές από τη Nestle
Το νέο προϊόν «Λουμίδης Frio» βγαίνει στην αγορά την άνοιξη. Επένδυση 8,5 εκατ. ευρώ σε υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις καβουρδίσματος.
Παγωμένος ελληνικός καφές από τη Nestle
Η κλιματική αλλαγή χτυπάει και τον καφέ
Η κλιματική αλλαγή χτυπάει και τον καφέ
Η κλιματική αλλαγή χτυπάει και την αγαπημένη συνήθεια των Ελλήνων καθώς αναμένεται αύξηση των τιμών του καφέ.
Η κλιματική αλλαγή χτυπάει και τον καφέ