fbpxΑλλάζουν όλα στη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών | Economistas.gr
Skip to main content

Αλλάζουν όλα στη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών

Αλλάζουν όλα στη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών
Φωτο: ΙΝΤΙΜΕ

Σειρά ρυθμίσεων για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών προτείνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να υπάρξουν κάποιοι βασικοί κανόνες που θα σχετίζονται με τα μέτρα ασφαλείας σε ό,τι αφορά τη λειτουργία τους.

Ειδικότερα, στην εισήγηση του υπουργείου Μεταφορών προς τη νεοσυσταθείσα επιτροπή που έχει ως αντικείμενο τη διαμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας των ηλεκτρικών πατινιών αναφέρονται τα εξής:

- Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ) είναι όσα οχήματα κινούνται με ηλεκτροκινητήρα και δεν υπάγονται στον ΚΟΚ. Πρόκειται για κινούμενα με ηλεκτροκινητήρα πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate board) και αυτοεξισορροπούμενα οχήματα, δηλαδή οχήματα που βασίζονται σε εγγενή ασταθή ισορροπία και χρειάζονται ένα βοηθητικό σύστημα ελέγχου για να διατηρούν την ισορροπία τους, και στα οποία περιλαμβάνονται μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς.

- Οι οδηγοί τους απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους και θα πρέπει να είναι πάνω από 15 ετών ή από 12 ετών σε περίπτωση που συνοδεύονται από ενήλικα. Παράλληλα υποχρεούνται να φορούν κράνος το οποίο θα είναι δεμένο. 

- Τα ΕΠΗΟ κατηγοριοποιούνται ανάλογα με την ταχύτητα κατασκευής τους σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ/ώρα (θεωρούνται ως πεζοί και μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ/ώρα και 25 χλμ/ώρα (θεωρούνται ποδήλατα και επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε οδούς και χώρους του άρθρου 1 του ν.2696/99 (ΦΕΚ 57/Α') «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ)» που κυκλοφορούν τα ποδήλατα) και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ/ώρα οι οδηγοί των οποίων θα επιβαρύνονται με πρόστιμο 400 ευρώ σε περίπτωση που κυκλοφορούν εκτός χώρων που επιτρέπεται η κυκλοφορία τους. 

 - Προβλέπεται ειδική σήμανση για τα ΕΠΗΟ. Για εκείνα που κινούνται με ταχύτητα έως 25 χλμ/ώρα θα πρέπει να έχουν αυτοκόλλητο διαστάσεων 5Χ8 εκ. από υλικό ανθεκτικό σε καιρικές συνθήκες τέτοιο ώστε να καταστρέφεται σε περίπτωση αφαίρεσής/αποκόλλησής του από το ΕΠΗΟ. Το αυτοκόλλητο σήμα επικολλάται στο ΕΠΗΟ από τον οικονομικό φορέα που το εκδίδει και περιέχει κατ' ελάχιστο την πλήρη επωνυμία του, τη μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα του ΕΠΗΟ και τον κωδικό ταυτοποίησης του οχήματος.

Σε δεύτερο χρόνο προβλέπεται η ρύθμιση με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών των θεμάτων σήμανσης των ΕΠΗΟ με σήμανση CE και τα ζητήματα εποπτείας της αγοράς. Μετά την έκδοση της απόφασης αυτής ο οικονομικός φορέας οφείλει να θέτει σήμανση CE στα ΕΠΗΟ που κατασκευάζει ή αντιπροσωπεύει κατά την έννοια του άρθρου 30 του Κανονισμού 765/2008/ΕΚ.

Στην επιτροπή θα μετέχουν εκπρόσωποι από το υπουργείο Οικονομίας, Προστασίας του Πολίτη, ΚΕΔΕ, Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ριζικές αλλαγές στον νέο Κ.Ο.Κ.
Ριζικές αλλαγές στον νέο Κ.Ο.Κ.
Ελαφρύτερες διοικητικές κυρώσεις αλλά και αυξομειώσεις στα προβλεπόμενα πρόστιμα, περιλαμβάνονται στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Ριζικές αλλαγές στον νέο Κ.Ο.Κ.
Αλλαγές στο δίπλωμα οδήγησης: Προσωρινή άδεια μετά την εξέταση
Αλλαγές στο δίπλωμα οδήγησης: Προσωρινή άδεια μετά την εξέταση
Με δίπλωμα οδήγησης ανά χείρας, έστω και αν αυτό είναι σε προσωρινή μορφή, θα μπορούν να φεύγουν από τον χώρο εξέτασης οι υποψήφιοι οδηγοί που πέρασαν επιτυχώς τις εξετάσεις.
Αλλαγές στο δίπλωμα οδήγησης: Προσωρινή άδεια μετά την εξέταση
Τέλη κυκλοφορίας 2020: Οδηγός για την κατάθεση των πινακίδων
Τέλη κυκλοφορίας 2020: Οδηγός για την κατάθεση των πινακίδων
Οσοι αδυνατούν ή δεν επιθυμούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2020 υπάρχει η δυνατότητα κατάθεσης των πινακίδων -με τη διαδικασία να απαιτεί 7 δικαιολογητικά.
Τέλη κυκλοφορίας 2020: Οδηγός για την κατάθεση των πινακίδων
Σάλος με τις αφίσες κατά των αμβλώσεων σε σταθμούς του μετρό
Σάλος με τις αφίσες κατά των αμβλώσεων σε σταθμούς του μετρό
Οι αφίσες κατά των αμβλώσεων εθεάθησαν από επιβάτες του μετρό το πρωί της Δευτέρας και πολύ σύντομα οι εικόνες έγιναν... viral μέσω των Twitter και Facebook
Σάλος με τις αφίσες κατά των αμβλώσεων σε σταθμούς του μετρό
Το Υπ. Μεταφορών διευκρινίζει: Δεν αλλάζει το πλαίσιο για τα διπλώματα
Το Υπ. Μεταφορών διευκρινίζει: Δεν αλλάζει το πλαίσιο για τα διπλώματα
Με τη νέα ΚΥΑ δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β. Για να γίνει αυτό απαιτείται νόμος, ξεκαθαρίζει το Υπουργείο.
Το Υπ. Μεταφορών διευκρινίζει: Δεν αλλάζει το πλαίσιο για τα διπλώματα
Υπ. Μεταφορών: Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για τα ηλεκτρικά πατίνια
Υπ. Μεταφορών: Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για τα ηλεκτρικά πατίνια
Κανόνες κυκλοφορίας και πρόστιμα φέρνει για τα οχήματα μικροκινητικότητας -(ηλεκτρικά πατίνια, τροχοπέδιλα/rollers, τροχοσανίδες/skate boards, αυτοεξισορροπούμενα οχήματα- όπως Segway), το υπουργείο Μεταφορών.
Υπ. Μεταφορών: Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για τα ηλεκτρικά πατίνια