fbpxΤα δικαιώματα σας στα καταστήματα εστίασης στις διακοπές | Economistas.gr Skip to main content

Τα δικαιώματα σας στα καταστήματα εστίασης στις διακοπές

Τα δικαιώματα σας στα καταστήματα εστίασης στις διακοπές
Φωτό: Eurokinissi

Τα δικαιώματα των καταναλωτών όταν επισκέπτονται ταβέρνες, εστιατόρια, καφέ -μπαρ κ.λπ., με την ευκαιρία των καλοκαιρινών διακοπτών, υπενθυμίζει η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ).

 Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ:

Οι τιμοκατάλογοι συντάσσονται υποχρεωτικά στην ελληνική γλώσσα και προαιρετικά σε ακόμα μία ή περισσότερες ξένες γλώσσες.

Οι υπεύθυνοι των καταστημάτων οφείλουν να εξασφαλίζουν την πληροφόρηση ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) επί του τηρούμενου τιμοκαταλόγου.

Πριν από την παραγγελία, υποχρεούνται να διαθέτουν τον τιμοκατάλογο σε κάθε πελάτη. Επιπλέον, τα κάθε μορφής εστιατόρια υποχρεούνται να έχουν ανηρτημένο τον τιμοκατάλογο σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος.

Για ξενοδοχεία και ξενοδοχειακά συγκροτήματα ο τιμοκατάλογος πρέπει να αναρτάται στην εξωτερική όψη της κύριας εισόδου της αίθουσας όπου προσφέρονται τα είδη του τιμοκαταλόγου.

Τα καταστήματα εστίασης δεν επιτρέπεται να χρεώνουν στην πελατεία τους αξία που αφορά σε «ΚΟΥΒΕΡ» (π.χ.: σερβίτσια, μαχαιροπήρουνα, πετσέτες κ.λπ.). Κανένα προϊόν (όπως π.χ. εμφιαλωμένο νερό, ψωμί) δεν προσφέρεται και χρεώνεται χωρίς προηγούμενη συναίνεση του καταναλωτή.

Στους τιμοκαταλόγους αναγράφονται όλα τα προσφερόμενα είδη «αλά-κάρτ» με τις αντίστοιχες τιμές τους, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Πρέπει να διατίθεται τρόπος ηλεκτρονικής πληρωμής.

Τιμοκατάλογοι

Τα αναγραφόμενα στους τιμοκαταλόγους φαγητά και σαλάτες προσφέρονται στους πελάτες:

α. Με τη μερίδα.

β. Με το κιλό. Στην περίπτωση αυτή σημειώνεται υποχρεωτικά η ένδειξη «με το κιλό» δίπλα στο αντίστοιχο είδος.

Ο καταναλωτής θα πρέπει να είναι σε θέση, προτού καταναλώσει το είδος κρέατος ή πουλερικών που επέλεξε και διατίθεται με το κιλό, να γνωρίζει το βάρος του συγκεκριμένου είδους σε βρώσιμη μορφή και την τελική τιμή που θα κληθεί να πληρώσει. Ο καταναλωτής πρέπει να είναι σε θέση, προτού καταναλώσει το είδος ψαριού που επέλεξε και διατίθεται με το κιλό, να γνωρίζει το βάρος του συγκεκριμένου είδους σε ωμή μορφή και την τελική τιμή που θα κληθεί να πληρώσει.

Εάν διαθέτουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη «κατεψυγμένο», καθώς και «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό.

Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων και η χρήση τους.

Προκειμένου για σαλάτες πάσης φύσεως, αναγράφονται η ονομασία κάθε σαλάτας  όπως την ορίζει το κατάστημα και τα βασικά συστατικά που τη συνθέτουν.

Οι προσυσκευασίες των ποτών, οίνων, ζύθου και των εμφιαλωμένων νερών που διατίθενται ακέραιες στον πελάτη εντός των μονάδων ομαδικής εστίασης, πρέπει να αποσφραγίζονται παρουσία του.

Τα κέντρα και καταστήματα εστίασης, αναψυχής, ψυχαγωγίας και διασκέδασης, που σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις του υπουργείου Οικονομικών υποχρεούνται στην έκδοση διπλοτύπων αποδείξεων ή αποδείξεων ταμειακής μηχανής θεωρημένων από την ΔΟΥ, παραδίδουν στην πελατεία τους τη διπλότυπη απόδειξη ή την απόδειξη ταμειακής μηχανής με την αξία των ειδών που καλείται να πληρώσει ο πελάτης, ανεξάρτητα αν τα είδη αυτά αγοράσθηκαν ή σερβιρίστηκαν ή διανεμήθηκαν κατ' οίκον.

Προσοχή! Οι καταναλωτές πρέπει να ζητούν πάντα απόδειξη και να ελέγχουν τα είδη που παραγγείλανε. Δεν συνιστά απόδειξη το παραστατικό παραγγελίας.

 Δελτίο Παραπόνων

Τα κέντρα και καταστήματα εστίασης, αναψυχής και διασκέδασης υποχρεούνται να διαθέτουν προς χρήση της πελατείας τους το ειδικό έντυπο «ΦΥΛΛΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ». Το έντυπο αυτό διατίθεται μέσω ειδικής θήκης, τοποθετημένης σε εμφανές μέρος για τους πελάτες, δίπλα ακριβώς από την έξοδο του καταστήματος.

Το έντυπο «ΦΥΛΛΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ» είναι αριθμημένο τριπλότυπο με τρία φύλλα διαφορετικού χρώματος το καθένα, ήτοι λευκό, ανοικτό πράσινο και ανοικτό ερυθρό και είναι τύπου καρμπονιζέ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Best επιλογές για πρωινό, μεσημεριανό και δείπνο στην Αθήνα
Best επιλογές για πρωινό, μεσημεριανό και δείπνο στην Αθήνα
Ο σεφ Γιώρος Οικονομίδης περιγράφει που και τι του αρέσει να τρώει στην Αθήνα και προτείνει τις τοπ επιλογές για τους τουρίστες που επισκέπτονται την ελληνική πρωτεύουσα.
Best επιλογές για πρωινό, μεσημεριανό και δείπνο στην Αθήνα
Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί επικίνδυνο παιδικό σετ φαγητού
Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί επικίνδυνο παιδικό σετ φαγητού
Ο ΕΦΕΤ ζήτησε από την επιχείρηση που διακινεί το εν λόγω προϊόν την άμεση ανάκληση / απόσυρση του συνόλου της συγκεκριμένης παρτίδας από την αγορά και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι.
Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί επικίνδυνο παιδικό σετ φαγητού
Με τη «σφραγίδα» της TÜV HELLAS η αλυσίδα TGI Fridays
Με τη «σφραγίδα» της TÜV HELLAS η αλυσίδα TGI Fridays
Η διαχείριση του συστήματος ISO 22000:2005 εφαρμόζεται σε σύνολο οκτώ καταστημάτων που λειτουργεί η TGI Fridays στην Ελλάδα, για τις διαδικασίες της Προετοιμασίας και Διάθεσης Κρύων, Ζεστών Γευμάτων & Ποτών, εντός των Εγκαταστάσεων των καταστημάτων.
Με τη «σφραγίδα» της TÜV HELLAS η αλυσίδα TGI Fridays
Οι 7 διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της επόμενης δεκαετίας
Οι 7 διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της επόμενης δεκαετίας
Οι αλλαγές στις διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις των Ελλήνων βρέθηκαν στο επίκεντρο νέας μελέτης που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Οι 7 διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της επόμενης δεκαετίας
McDonald’s: Νέο κατάστημα στη Βάρη - Σχέδια για επενδύσεις 21 εκατ.
McDonald’s: Νέο κατάστημα στη Βάρη - Σχέδια για επενδύσεις 21 εκατ.
Στη διεύρυνση του δικτύου εστιατορίων McDonald’s στην ελληνική αγορά προχωρά η Premier Capital Hellas. Η εταιρεία επένδυσε 1,2 εκατ. για τη δημιουργία νέου εστιατορίου στη Βάρη.
McDonald’s: Νέο κατάστημα στη Βάρη - Σχέδια για επενδύσεις 21 εκατ.