fbpxΔιευκρινήσεις Πιερρακάκη για το σύστημα 112 | Economistas.gr
Skip to main content

Διευκρινήσεις Πιερρακάκη για το σύστημα 112

Διευκρινήσεις Πιερρακάκη για το σύστημα 112
Φωτο: Eurokinissi

Στο τέλος του έτους θα είναι διαθέσιμο το πλήρες σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης 112, διαβεβαίωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά 90.1 Fm», επισημαίνοντας ότι η λύση που βρίσκεται, αυτήν τη στιγμή, σε λειτουργία είναι μία πιλοτική λύση. «Την αποκαλούμε ενδιάμεση και έχει να κάνει με τη δυνατότητα αποστολής sms σε συγκεκριμένες, επιλεγμένες περιοχές, με δεδομένο ότι το πλήρες σύστημα 112 θα είναι διαθέσιμο στο τέλος του έτους» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Για το κόστος των sms, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης είπε ότι αυτό καλύπτεται από τους παρόχους, «δεν καλύπτεται από το ελληνικό Δημόσιο». «Οι εταιρείες το αντιλαμβάνονται ως υποχρέωσή τους απέναντι στο κράτος, γιατί μιλάμε για μηνύματα τα οποία στέλνονται σε περίπτωση που υπάρχει μία κρίση πολιτικής προστασίας. Είναι υποχρέωση όλων να συμβάλουν σε αυτό -και οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι το αντιλήφθηκαν με αυτό τον τρόπο» τόνισε.

Παράλληλα, ο κ. Πιερρακάκης διευκρίνισε ότι η διαφορά ανάμεσα στο πλήρες σύστημα και στην ενδιάμεση δυνατότητα εκπομπής μηνυμάτων είναι πρώτον ότι τα μηνύματα τα οποία θα μπορούν να στέλνονται σε πλήρη κλίμακα στο τέλος του έτους cbs, είναι εμπλουτισμένου περιεχομένου μηνύματα και «το πρόβλημα το οποίο υπάρχει σε σχέση με αυτά τα μηνύματα είναι το ότι δεν πάνε σε όλες τις συσκευές. Έχουμε ξεκινήσει επαφές με όλους τους κατασκευαστές των τηλεφώνων, για να μπορέσουμε ουσιαστικά να κάνουμε όλες τις συσκευές δεκτικές στο να λαμβάνουν μήνυμα, όταν αποφασίζει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής προστασίας για οποιονδήποτε λόγο να στείλει ένα τέτοιο μήνυμα».

Σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη, η ενδιάμεση λύση αφορούσε τη δυνατότητα έστω να στέλνονται sms τα οποία πάνε σε όλα τα τηλέφωνα σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. «Η λύση αυτή είναι ενδιάμεση, με την έννοια ότι δεν είναι τέλεια. Για παράδειγμα, μερικές φορές, ένα κινητό έλαβε παραπάνω του ενός μηνύματα. Αυτή είναι η αδυναμία του sms. Όσες κεραίες βλέπουν το κινητό, τόσα και τα μηνύματα που θα λάβει. Γι' αυτό και προτιμάμε τα cbs και τα προτιμάμε και για έναν πρόσθετο λόγο, καθώς μπορούν να πιάσουν περιοχές στη μικροκλίμακα» αποσαφήνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, εξηγώντας το εξής: «Με το σύστημα 112, θα μπορείς να χαράξεις συγκεκριμένους δρόμους και να λες ότι από την οδό τάδε μέχρι την οδό δείνα θέλω όλα τα κινητά που βρίσκονται σε αυτήν την περιοχή να λάβουν ένα συγκεκριμένο μήνυμα και όλα τα σταθερά να χτυπήσουν με ένα άλλο ηχογραφημένο μήνυμα. Αυτήν τη στιγμή, με τα sms, δεν σου δίνεται αυτή η δυνατότητα. Έχουμε χωρίσει τη χώρα σε μεγάλες περιοχές σε επίπεδο νομού, οπότε τέτοιου τύπου γεωγραφίες είναι καλές, για να ενημερώσεις, αλλά, αν θες να κάνεις μία πράξη εκκένωσης, αναγκαστικά χρειάζεσαι τη μικρή κλίμακα».

Μεταξύ άλλων, ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι η γενική γραμματεία πολιτικής προστασίας δεν θα σταθεί μόνο στα μηνύματα, κατά κάποιον τρόπο πρέπει να υπάρχει μία προσέγγιση 360 μοιρών στα θέματα πολιτικής προστασίας. «Πρέπει να μπορείς να στέλνεις εμπλουτισμένα μηνύματα, πρέπει να μπορείς να στέλνεις τα κλασικά sms, πρέπει να μπορεί να χτυπήσει και το σταθερό σου και πρέπει να μπορεί να έρθει και κάποιος να σου χτυπήσει την πόρτα σε κάποιες περιπτώσεις. Δεν αρκεί μόνο η τεχνολογία, χρειάζεται κατά βάση το σχέδιο, η τεχνολογία είναι μέσο, δεν είναι ο σκοπός. Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας διαμορφώνει αυτήν τη στιγμή μία στρατηγική η οποία θα καλύπτει όλες τις διαθέσιμες δυνατότητες, για να μπορεί ο πολίτης να ενημερώνεται» συμπλήρωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς το Δημόσιο «πρόλαβε» τον κορωνοϊό -Ολα όσα γίνονται με έναν κλικ
Πώς το Δημόσιο «πρόλαβε» τον κορωνοϊό -Ολα όσα γίνονται με έναν κλικ
Πλατφόρμες ψηφιακών υπηρεσιών, νομοθετικές και ρυθμιστικές πρωτοβουλίες, οδηγίες για τη διευκόλυνση και την ασφάλεια των πολιτών κατά την ψηφιακή διεκπεραίωση των υποθέσεών τους.
Πώς το Δημόσιο «πρόλαβε» τον κορωνοϊό -Ολα όσα γίνονται με έναν κλικ
110 εκατομμύρια SMS μέσω του 13033
110 εκατομμύρια SMS μέσω του 13033
Το 13033 λειτούργησε από τις 6 το πρωί της 23ης Μαρτίου ως και τις 6 το πρωί της 4ης Μαΐου και εξελίχθηκε στη βασική υπηρεσία δήλωσης των κατ’ εξαίρεση μετακινήσεων.
110 εκατομμύρια SMS μέσω του 13033
Κώδικας Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Επτά σημαντικές καινοτομίες με ένα κλικ
Κώδικας Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Επτά σημαντικές καινοτομίες με ένα κλικ
Σημαντικές αλλαγές στη ζωή των Ελλήνων φέρνει ο Κώδικας Ψηφιακής Διακυβέρνησης που πρόκειται να τεθεί σε διαβούλευση στην Βουλή τις επόμενες ημέρες.
Κώδικας Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Επτά σημαντικές καινοτομίες με ένα κλικ
Gov.gr: Εξουσιοδοτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις και για κατόχους κινητών με αριθμό εξωτερικού
Gov.gr: Εξουσιοδοτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις και για κατόχους κινητών με αριθμό εξωτερικού
Μέσω του gov.gr θα μπορούν πλέον να εκδίδουν εξουσιοδοτήσεις και να υπογράφουν υπεύθυνες δηλώσεις -από το κινητό ή τον υπολογιστή τους- και οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων με αριθμό εξωτερικού.
Gov.gr: Εξουσιοδοτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις και για κατόχους κινητών με αριθμό εξωτερικού
Κτήση ιθαγένειας: Απλουστεύονται και ψηφιοποιούνται οι διαδικασίες
Κτήση ιθαγένειας: Απλουστεύονται και ψηφιοποιούνται οι διαδικασίες
Στόχος είναι οι διαδικασίες για την ιθαγένεια να παρέχονται κατά το μέτρο του εφικτού ηλεκτρονικά και με απλό τρόπο, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία των πολιτών.
Κτήση ιθαγένειας: Απλουστεύονται και ψηφιοποιούνται οι διαδικασίες