fbpxΑλλάζουν οι διατροφικές συνήθειες: Περισσότερα σνάκ, λιγότερα γεύματα | Economistas.gr Skip to main content

Αλλάζουν οι διατροφικές συνήθειες: Περισσότερα σνάκ, λιγότερα γεύματα

Αλλάζουν οι διατροφικές συνήθειες: Περισσότερα σνάκ, λιγότερα γεύματα
Shutterstock

Την άνοδο της κατανάλωσης σνακ σε παγκόσμιο επίπεδο, καταδεικνύει έκθεση της Mondelez International, λαμβάνοντας υπόψη περιφερειακές παραμέτρους που δείχνουν πώς τα σνακ συμβάλλουν στο μέλλον των τροφίμων στο πλαίσιο των αναγκών που υπάρχουν στην καθημερινή μας ζωή.

Η έκθεση «State of Snacking» διεξήχθη ηλεκτρονικά από την εταιρεία The Harris Poll για λογαριασμό της Mondelez International στο διάστημα 16-27 Σεπτεμβρίου 2019 σε 6.068 ενήλικες παγκοσμίως. Η έρευνα κάλυψε 12 αγορές.

Η έκθεση αναδεικνύει την κατανάλωση των σνακ ως αυξανόμενη συμπεριφορά σε όλο τον κόσμο. Ειδικά 6 στους 10 ενήλικες σε όλο τον κόσμο (59%) λένε ότι προτιμούν να τρώνε πολλά μικρά γεύματα καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας, σε αντίθεση με λίγα και μεγαλύτερα γεύματα, με τους νεότερους καταναλωτές να επιλέγουν περισσότερα γεύματα με σνακ καθώς ο αριθμός αυτός αυξάνεται στους 7 στους 10 ανάμεσα στους Millennials (70%).

Τα κριτήρια επιλογής σνακ

Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα, για τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, ο ρόλος που διαδραματίζει η διατροφή στην υγεία και την ευεξία είναι ολοένα πιο σημαντικός. Οι άνθρωποι συνηθίζουν να εξετάζουν κατά πόσο τα σνακ επηρεάζουν τη συναισθηματική τους κατάσταση, καθώς και τη σωματική τους υγεία. Για περισσότερα από 8 στα 10 άτομα, η ευκολία (87%) και η ποιότητα (85%) είναι οι κορυφαίοι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή σνακ. Το 80% των καταναλωτών αναζητούν υγιή, ισορροπημένα σνακ. Το 71% των ενηλίκων λέει ότι τα σνακ τους βοηθoύν να ελέγχουν την πείνα τους και να διαχειρίζονται τις θερμίδες όλη την ημέρα.

Ωστόσο, οι στιγμές απόλαυσης εξακολουθούν να έχουν σημαντική θέση στην καθημερινότητα. Συγκεκριμένα, το 80% των ενηλίκων παγκοσμίως αναγνωρίζει την ανάγκη για ισορροπία αξιολογώντας την επιλογή υγιεινών και απολαυστικών σνακ ανάλογα με τη στιγμή. Το 77% των καταναλωτών συμφωνούν ότι υπάρχει χρόνος και τόπος για το κατάλληλο σνακ. Η πλειονότητα των ανθρώπων λένε ότι τα σνακ είναι εξίσου σημαντικά για την ψυχική (71%) και συναισθηματική (70%) ευεξία όπως και είναι η και η σωματική ευεξία.

Τα σνακ, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έκθεσης, είναι κάτι πολύ περισσότερο από απλό τρόφιμο. Η κατανάλωση ενός σνακ είναι ένας βασικός τρόπος για τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να συνδεθούν με την τοπική κουλτούρα τους και να μοιραστούν την αίσθηση της ταυτότητάς τους με τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες ανήκουν και τις οικογένειές τους. Το 71% λέει ότι το σνακ είναι ένας τρόπος να θυμηθούν το σπίτι τους. Επτά στους δέκα ενήλικες προσπαθούν να μοιραστούν τα αγαπημένα σνακ της παιδικής τους ηλικίας με άλλους (70%).

Σε όλο τον κόσμο, περισσότεροι από 8 στους 10 γονείς χρησιμοποιούν έναν κοινό χρόνο απόλαυσης ενός σνακ ως ένα μικρό τρόπο σύνδεσης με τα παιδιά τους (82%). Το 76% των γονέων «μεταφέρουν» στα παιδιά τους πρακτικές που ακολουθούν στην κατανάλωση των σνακ. Περισσότεροι από 3 στους 4 γονείς (78%) λένε τα σνακ που επιλέγουν για τα παιδιά τους αντανακλούν ποιοι είναι ως γονείς.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ελιές Καλαμών, οι πιο υγιεινές στον κόσμο
Ελιές Καλαμών, οι πιο υγιεινές στον κόσμο
Έρευνες αναδεικνύουν τα σημαντικά οφέλη που προσφέρει η κατανάλωσή των επιτραπέζιων ελιών στην ανθρώπινη υγεία.
Ελιές Καλαμών, οι πιο υγιεινές στον κόσμο
Δεσμεύτηκαν ακατάλληλα κοτόπουλα στον Πειραιά
Δεσμεύτηκαν ακατάλληλα κοτόπουλα στον Πειραιά
Στην κατάσχεση ακατάλληλων για κατανάλωση κοτόπουλων, προχώρησαν οι ελεγκτές τροφίμων του Τμήματος Κτηνιατρικής Δημόσιας Υγείας της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Πειραιά.
Δεσμεύτηκαν ακατάλληλα κοτόπουλα στον Πειραιά
Οι 7 διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της επόμενης δεκαετίας
Οι 7 διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της επόμενης δεκαετίας
Οι αλλαγές στις διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις των Ελλήνων βρέθηκαν στο επίκεντρο νέας μελέτης που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Οι 7 διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της επόμενης δεκαετίας
Πολιτικές στήριξης του παιδιού και της οικογένειας -Ο σχεδιασμός
Πολιτικές στήριξης του παιδιού και της οικογένειας -Ο σχεδιασμός
Στοχευμένες παρεμβάσεις για τη διαμόρφωση μίας έμπρακτης πολιτικής ενίσχυσης του παιδιού και της οικογένειας. Αναδοχή και υιοθεσία στο προσκήνιο, με ειδική εκδήλωση.
Πολιτικές στήριξης του παιδιού και της οικογένειας -Ο σχεδιασμός
Χανιά: «Παρατηρητήριο» επιστημόνων για τον γαστρονομικό τουρισμό
Χανιά: «Παρατηρητήριο» επιστημόνων για τον γαστρονομικό τουρισμό
Ο γαστρονομικός τουρισμός αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι του τουριστικού προϊόντος της Κρήτης, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που συγκεντρώνει το «Παρατηρητήριο» Τουρισμού.
Χανιά: «Παρατηρητήριο» επιστημόνων για τον γαστρονομικό τουρισμό
Πάτρα: Από την κλασική γεωργία, στη γεωργία ακριβείας, προχωράει η δυτική Ελλάδα
Πάτρα: Από την κλασική γεωργία, στη γεωργία ακριβείας, προχωράει η δυτική Ελλάδα
«Έχουν ήδη ξεκινήσει οι διαδικασίες στη δυτική Ελλάδα για τη μετάβαση από την κλασική γεωργία, στη γεωργία ακριβείας, προς όφελος των παραγωγών, των καταναλωτών και του περιβάλλοντος».
Πάτρα: Από την κλασική γεωργία, στη γεωργία ακριβείας, προχωράει η δυτική Ελλάδα