fbpxΜετρό: Απειλούν με απεργίες γιατί μετακινούν 21 υπαλλήλους! Τα απίστευτα προνόμιά τους | Economistas.gr
Skip to main content

Μετρό: Απειλούν με απεργίες γιατί μετακινούν 21 υπαλλήλους! Τα απίστευτα προνόμιά τους

Μετρό: Απειλούν με απεργίες γιατί μετακινούν 21 υπαλλήλους! Τα απίστευτα προνόμιά τους
Eurokinissi

Σε επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις απειλεί να προχωρήσει το μεγαλύτερο σωματείο εργαζομένων στο μετρό (ΣΕΛΜΑ), αντιδρώντας στην απόφαση της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ να μετακινήσει διοικητικούς υπαλλήλους προκειμένου να στελεχώσει με προσωπικό 20 εκδοτήρια σε κεντρικούς σταθμούς του μετρό τα οποία τώρα δεν λειτουργούν.

Το σωματείο έλαβε την απόφαση να προχωρήσει σε προειδοποιητική στάση εργασίας σήμερα Τρίτη 17/12/2019 από την έναρξη της βάρδιας έως τις 10 το πρωί. Ταυτόχρονα οι συνδικαλιστές του ΣΕΛΜΑ διαμηνύουν ότι οι κινητοποιήσεις θα κλιμακωθούν με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εύρυθμη λειτουργία του μετρό, το οποίο εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 500.000 πολίτες.

Η ενίσχυση της λειτουργίας των εκδοτηρίων αποτελεί απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, με σκοπό να βελτιωθεί η παροχή υπηρεσιών στους επιβάτες ενόψει και της αναμενόμενης αύξησης της κίνησης κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Μετρό: Ο σχεδιασμός για νέα εκδοτήρια

Η αρχή θα γίνει από τους σταθμούς του Ευαγγελισμού, του Πανεπιστημίου και της Βικτώριας, στους οποίους τα εκδοτήρια θα παραμένουν ανοιχτά από το πρωί έως το απόγευμα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, επιθυμία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών είναι έως το τέλος του έτους να έχουν τεθεί σε λειτουργία τα εκδοτήρια και στους 20 κεντρικούς σταθμούς. Για να συμβεί αυτό εκτιμάται ότι θα χρειαστεί να μετακινηθούν από τις διοικητικές υπηρεσίες στους σταθμούς 21 εργαζόμενοι οι οποίοι στο παρελθόν είχαν απασχοληθεί ως εκδότες.

Πριν μετακινηθούν στα εκδοτήρια των σταθμών οι εργαζόμενοι θα πρέπει να ολοκληρώσουν σύντομη εκπαίδευση η οποία θα έχει διάρκεια λίγων ημερών.

Μεταξύ των υπαλλήλων της ΣΤΑΣΥ που θα στελεχώσουν εφεξής εκδοτήρια σε σταθμούς, είναι και τέσσερις οι οποίοι εργάστηκαν το προηγούμενο διάστημα στον έλεγχο κομίστρου και κρίθηκαν ανεπαρκείς.

Προβληματισμός από τις απειλές του ΣΕΛΜΑ

Οι απειλές του ΣΕΛΜΑ για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων προκαλούν προβληματισμό στο υπουργείο Υποδομών, δεδομένου ότι τα προηγούμενα έτη το συγκεκριμένο συνδικάτο, στο οποίο υπάγονται περίπου 1.000 από το σύνολο των 2.500 εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ, έχει κάνει δεκάδες απεργίες και στάσεις εργασίας επικαλούμενο ελλείψεις σε προσωπικό και ανταλλακτικά.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η στάση που κράτησε το περασμένο καλοκαίρι κατά τη διάρκεια των πολύμηνων διαπραγματεύσεων για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας.

Και τότε οι συνδικαλιστές απειλούσαν με κινητοποιήσεις σε περίπτωση που δεν γινόταν δεκτό το αίτημά τους για υπέρογκες αυξήσεις στις αποδοχές των εργαζομένων. Τα συνδικάτα ζητούσαν αυξήσεις οι οποίες δεν προβλέπονται στο πλαίσιο του ενιαίου μισθολογίου, παρά το γεγονός ότι οι παροχές των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ είναι πολύ καλύτερες συγκριτικά με εκείνες στις περισσότερες ΔΕΚΟ και στο στενό δημόσιο τομέα.

Τα προνόμια των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ

Μεταξύ των παροχών είναι μηνιαίο βρεφονηπιακό επίδομα ύψους 340 ευρώ ανά παιδί, σπουδαστικό επίδομα 800 ευρώ ετησίως για φοιτητές εκτός Αττικής και ημερήσιο κουπόνι 5 ευρώ για σούπερ μάρκετ.

Οι εργαζόμενοι της εταιρείας είναι προνομιούχοι και σε ό,τι αφορά το καθεστώς αδειών δεδομένου ότι εκτός από τις άδειες που δικαιούνται από το νόμο, έχουν τη δυνατότητα να λάβουν δεκάδες ακόμα ημέρες σε ετήσια βάση.

Τα παραδείγματα είναι πολλά: προβλέπεται η χορήγηση 5 ημερών γονικής άδειας για κάθε παιδί στους εργαζόμενους της εταιρείας την ώρα που στον ιδιωτικό τομέα είναι 4. Άδεια 3 ημερών προβλέπεται για αιμοδοσία και 4 ημερών για δότες αιμοπεταλίων. Ένας εργαζόμενος μπορεί να δώσει 4 φορές το χρόνο αίμα και άλλες τόσες αιμοπετάλια, δηλαδή να λάβει 28 ημέρες άδεια ετησίως επιπλέον.

Όσοι εργάζονται με κυλιόμενο ωράριο σε μόνιμη βάση δικαιούνται επιπλέον 2 ημέρες άδεια το χρόνο, ενώ όσοι έχουν συμπληρώσει 23 χρόνια υπηρεσίας στην εταιρεία λαμβάνουν μία ακόμα ημέρα άδειας. Οι υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ που θα αποφασίσουν να αρχίσουν σπουδές δικαιούνται 10 ημέρες άδεια επιπλέον το χρόνο, ενώ υπάρχει και η λεγόμενη άδεια μακράς υπηρεσίας. Η τελευταία ανέρχεται σε 3 επιπλέον ημέρες το χρόνο από την προβλεπόμενη και τη λαμβάνουν όσοι έχουν υπερβεί τα 25 έτη εργασίας στην εταιρεία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νέα «τρικλοποδιά» των συνδικαλιστών στο Μετρό
Νέα «τρικλοποδιά» των συνδικαλιστών στο Μετρό
Η παρεμπόδιση της εκπαίδευσης των 21 υπαλλήλων καθυστερεί την στελέχωση των εκδοτηρίων σε κεντρικούς σταθμούς του μετρό. Σχεδόν έτοιμη είναι η νομοθετική ρύθμιση για τον καθορισμό προσωπικού ασφαλείας.
Νέα «τρικλοποδιά» των συνδικαλιστών στο Μετρό
Πώς μπορεί να επεκταθεί το μετρό βόρεια, στη Ν. Ερυθραία και το Καστρί
Πώς μπορεί να επεκταθεί το μετρό βόρεια, στη Ν. Ερυθραία και το Καστρί
Πρόταση που θα παρουσιαστεί στον υπουργό Υποδομών προβλέπει την υπογειοποίηση του σταθμού Κηφισιάς και την επέκταση της γραμμής κατά 4,75 χιλιόμετρα και την κατασκευή δύο νέων σταθμών στη Νέα Ερυθραία και το Καστρί
Πώς μπορεί να επεκταθεί το μετρό βόρεια, στη Ν. Ερυθραία και το Καστρί
Κλειστός ο σταθμός «Πανεπιστήμιο» λόγω της απεργίας
Κλειστός ο σταθμός «Πανεπιστήμιο» λόγω της απεργίας
Η 24ωρη απεργία που κηρύχθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, φέρνει στους δρόμους υπαλλήλους του δημοσίου, καθώς και καθηγητές, νοσηλευτές και υπαλλήλους στην αεροναυτιλία.
Κλειστός ο σταθμός «Πανεπιστήμιο» λόγω της απεργίας
Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Σημαντική εξέλιξη στον διαγωνισμό για την κατασκευή των 15 νέων σταθμών με προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ, οι οποίοι θα αποτελέσουν το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό.
Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τη Γραμμή 4 του Μετρό
ΑΚΤΩΡ: Στα όρια του κόστους η προσφορά μας για τη Γραμμή 4
ΑΚΤΩΡ: Στα όρια του κόστους η προσφορά μας για τη Γραμμή 4
Σύμφωνα με πηγές κοντά στην ΑΚΤΩΡ, η χαμηλότερη οικονομική προσφορά του σχήματος υπό την ΑΒΑΞ ενδεχομένως να μην είναι επαρκής για τις προδιαγραφές του έργου.
ΑΚΤΩΡ: Στα όρια του κόστους η προσφορά μας για τη Γραμμή 4