fbpxΠρωτιά της Ελλάδας στην αγενή οδήγηση | Economistas.gr
Skip to main content

Πρωτιά της Ελλάδας στην αγενή οδήγηση

Πρωτιά της Ελλάδας στην αγενή οδήγηση
Φωτογραφία: Eurokinissi

Η προσπέραση από τα δεξιά, η μικρή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, η άσκηση λεκτικής και όχι μόνο βίας έξω από το αυτοκίνητο, οι βρισιές και τα άσκοπα κορναρίσματα είναι μερικά μόνο στοιχεία που δείχνουν ότι δεν υπάρχει οδηγική παιδεία, ενώ οι οδηγοί έχουν ανάρμοστη συμπεριφορά όταν οδηγούν.

Παραπτώματα τέτοιου είδους συναντάμε σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, αλλά κάποιες από αυτές έχουν τα πρωτεία. Η Ελλάδα για παράδειγμα βρίσκεται στην πρώτη θέση με μέσο όρο 2,5% των οδηγών να εφαρμόζει αγενή συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ την ακολουθεί η Ιταλία με 2,2%. Τα ποσοστά και των δύο χωρών είναι αυξημένα σε σχέση με το 2017 κατά 0,2%, γεγονός που προβληματίζει έντονα τους αρμοδίους. Τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποίησε η γαλλική εταιρεία IPSOS και αφορούσε δείγμα 12.418 ατόμων ηλικίας 15 ετών και άνω στις αρχές του 2019 σε όλες τις χώρες της Ευρωπαïκής Ένωσης, είναι άκρως αποκαλυπτικά καθώς δείχνουν την τάση των ανθρώπων όταν αυτοί κληθούν να οδηγήσουν.

Σύμφωνα με την έρευνα υποδειγματικοί στην οδήγηση αποδεικνύονται οι Σουηδοί, ενώ καλή συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της οδήγησης δείχνουν οι Σλοβάκοι. Προδιάθεση σε επιθετική ανάρμοστη συμπεριφορά δείχνουν οι Ισπανοί (89%), ακολουθούν οι Ιταλοί (88%) και στο τρίτο σκαλί βρίσκεται η Ελλάδα (87%) μαζί με την Γαλλία. Οι βρισιές κατά την διάρκεια της οδήγησης είναι όπως αποδεικνύεται ελληνικό φαινόμενο, καθώς η χώρα καταλαμβάνει την πρώτη θέση με τη διάθεση των οδηγών να βρίσκεται στο 71%, ενώ αρκετά πιο πίσω είναι η Γαλλία (69%) και ακολουθούν στην 3η θέση η Ιταλία και η Γερμανία με 65%. Η κόρνα κατά τη διάρκεια της οδήγησης έχει την τιμητική της στην Ισπανία, καθώς το 66% των οδηγών αναφέρει ότι θα την χρησιμοποιήσει, ενώ ακολουθεί πιο πίσω η Ελλάδα με το Βέλγιο με ποσοστό 63%.

Οι Έλληνες δεν προσπερνούν από δεξιά

Οι προσπεράσεις από τα δεξιά είναι ένα φαινόμενο που δεν το συναντάμε συχνά στην Ελλάδα. Αντίθετα οι Ολλανδοί σε ποσοστό 49% πιθανόν να το κάνουν και ακολουθούν οι Άγγλοι (σε αυτή την περίπτωση η προσπέραση γίνεται από τα αριστερά) και το Βέλγιο με 42%. Η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις με 39%.

Την πρώτη θέση στην οδήγηση με μικρή απόσταση από τον προπορευόμενο την έχει η Ελλάδα με το 51% των οδηγών να έχει προδιάθεση να το κάνει, ενώ πολύ πιο πίσω βρίσκεται η Ιταλία με 37% και η Γερμανία με 36%. Τέλος, έξω από όχημα για να λύσουν τις διαφορές τους έχουν τάση να κατέβουν οι Πολωνοί σε ποσοστό 36%, ενώ τους ακολουθούν οι Ιταλοί με 27% και οι Έλληνες με 22%.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με την έρευνα και την προδιάθεση των οδηγών, οι Γάλλοι είναι αυτοί που σε ποσοστό 91% ξεπερνούν το όριο ταχύτητας, ενώ δεν ανάβουν φλας κατά τη διάρκεια αλλαγής λωρίδας (61%), οι Έλληνες έχουν την συνήθεια να οδηγούν με μεσαία λωρίδα ενός αυτοκινητόδρομου με χαμηλή ταχύτητα (76%), στο Βέλγιο παρά την σήμανση δεν μειώνουν ταχύτητα (69%), ενώ στη χώρα μας το 27% οδηγάει στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ).

Το 60% των Ελλήνων και των Ιταλών οδηγών ομολογεί ότι έχει προδιάθεση να μιλήσει στο κινητό τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ οι Πολωνοί είναι περισσότερο του μηνύματος, καθώς το 30% έχει προδιάθεση να στέλνει μηνύματα από το κινητό του κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Ελλάδα γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού
Η Ελλάδα γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού
Το υπουργείο Τουρισμού έχει φροντίσει να υπάρχει ελεύθερη είσοδος στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης από τις 9.00 το πρωί έως τις 12.00 το μεσημέρι της Παρασκευής.
Η Ελλάδα γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού
Αλλαγές στο δίπλωμα οδήγησης: Προσωρινή άδεια μετά την εξέταση
Αλλαγές στο δίπλωμα οδήγησης: Προσωρινή άδεια μετά την εξέταση
Με δίπλωμα οδήγησης ανά χείρας, έστω και αν αυτό είναι σε προσωρινή μορφή, θα μπορούν να φεύγουν από τον χώρο εξέτασης οι υποψήφιοι οδηγοί που πέρασαν επιτυχώς τις εξετάσεις.
Αλλαγές στο δίπλωμα οδήγησης: Προσωρινή άδεια μετά την εξέταση
Ευρωβαρόμετρο: Επικίνδυνοι οι μισοί Ελληνες οδηγοί
Ευρωβαρόμετρο: Επικίνδυνοι οι μισοί Ελληνες οδηγοί
Ερευνα του ευρωβαρομέτρου επιβεβαιώνει αυτό που καθημερινά αποτυπώνεται στους δρόμους της χώρας. Οι Ελληνες οδηγοί δεν έχουν την πρέπουσα οδηγική συμπεριφορά γι' αυτό και 1/2 χαρακτηρίζεται «επικίνδυνος».
Ευρωβαρόμετρο: Επικίνδυνοι οι μισοί Ελληνες οδηγοί
Με ένα κλικ 13 διαδικασίες για οδηγούς και οχήματα
Με ένα κλικ 13 διαδικασίες για οδηγούς και οχήματα
Απλοποιούνται άδειες οδήγησης, μεταβιβάσεις αδειών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, point system, ακόμη και καταγγελίες είτε προς οδηγούς ταξί ή εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών.
Με ένα κλικ 13 διαδικασίες για οδηγούς και οχήματα
Η πρόταση της Ελλάδας για το Νόμπελ Ειρήνης
Η πρόταση της Ελλάδας για το Νόμπελ Ειρήνης
Η Ελλάδα, με απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης, προτείνει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για το Νόμπελ Ειρήνης 2020, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών.
Η πρόταση της Ελλάδας για το Νόμπελ Ειρήνης
Ευρωδικαστήριο: Απαλλάσσει την Ελλάδα από πρόστιμο 300 εκατ.
Ευρωδικαστήριο: Απαλλάσσει την Ελλάδα από πρόστιμο 300 εκατ.
Το εν λόγω πρόστιμο, το συνολικό ύψους του οποίου ανέρχονταν σε 302.577.561 ευρώ, αφορούσε τις στρεμματικές ενισχύσεις για τους βοσκοτόπους τα έτη 2009 έως το 2011, ύψους 15.383.972,53 ευρώ.
Ευρωδικαστήριο: Απαλλάσσει την Ελλάδα από πρόστιμο 300 εκατ.