Γιάννης Κούστας: Νέα διένεξη του εφοπλιστή με την πρώην σύζυγό του

NEWSROOM
Γιάννης Κούστας
Αριστερά: Ο Γιάννης Κούστας και η νυν σύζυγός του Δήμητρα Μέρμηγκα / Δεξιά: Η Σοφία Γιαννικοπούλου / Φωτογραφίες: NDP Photo Agency

Ενα νέο επεισόδιο ξέσπασε στο «σίριαλ» του διαγυζίου του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα και της -πρώην συζύγου του- Σοφίας Γιαννικοπούλου.

Στη νέα περιπέτεια για το πρώην ζευγάρι «πρωταγωνιστούν» έργα τέχνης, όπως ένα γλυπτό του Σαλβαδόρ Νταλί και ένας πίνακας του Μαρκ Σαγκάλ. Σύμφωνα με το «Εθνος της Κυριακής», ο εφοπλιστής Γιάννης Κούστας διεκδικεί δεκαέξι πίνακες και γλυπτά Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών αλλά και ένα λευκό πιάνο µε 180 εκατοστά ουρά.

Η πλευρά του Γιάννη Κούστα υποστηρίζει ότι τα εν λόγω έργα τέχνης -που έχουν… αστρονομική αξία- βρίσκονταν στη βίλα της οικογένειας στη Γλυφάδα και με δικαστική απόφαση, το καλοκαίρι του 2018, μεταφέρθηκαν για να φυλαχθούν σε γκαλερί, μέχρι την οριστική κρίση της Δικαιοσύνης.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η κόρη του Γιάννη Κούστα αξίωσε δικαστικά την αύξηση του ποσού των 80.000 ευρώ που λαμβάνει ετησίως από τον εφοπλιστή πατέρα της.

Κατά το ίδιο δημοσίευμα, η δίκη για τα έργα τέχνης, στην οποία θα αντιπαρατεθούν τα επιχειρήματα του Γιάννη Κούστα και της Σοφίας Γιαννικοπούλου θα γίνει εντός της εβδομάδας.
Σύμφωνα με το «Εθνος της Κυριακής», τον Απρίλιο του 2013 ο Γιάννης Κούστας είχε στείλει εξώδικο στην πρώην σύζυγό του, ζητώντας να του παραδώσει τα έργα τέχνης που βρίσκονταν στην πολυτελή οικία που διέµενε η Σοφία Γιαννικοπούλου µε τις κόρες τους. Πρόκειται για έναν πίνακα του Ρωσογάλλου ζωγράφου Μαρκ Σαγκάλ, τον οποίο ο εφοπλιστής απέκτησε το 2007 από γκαλερί στο Παρίσι.

Ενδεικτικό της αξίας του πίνακα είναι το γεγονός ότι το 2010 µια ελαιογραφία του Σαγκάλ έγινε ο ακριβότερος πίνακας δυτικού καλλιτέχνη που πωλήθηκε στην Ασία, καθώς απέσπασε 4,18 εκατ. δολάρια σε δηµοπρασία στο Χονγκ Κονγκ.

Ο Γιάννης Κούστας διεκδικεί επίσης έξι ελαιογραφίες του ζωγράφου Κωνσταντίνου Παρθένη, τις οποίες -όπως υποστηρίζει- απέκτησε το 2004 από τους διαχειριστές της κληρονοµιάς του. Οι εν λόγω ελαιογραφίες, κατά την πλευρά του Γιάννη Κούστα είχαν φιλοτεχνηθεί κατόπιν παραγγελίας του Δήµου Αθηναίων για να κοσµήσουν το ∆ηµαρχείο της οδού Κοτζιά.

Μεταξύ άλλων, ο Γιάννης Κούστας διεκδικεί μία ελαιογραφία του Νίκου Εγγονόπουλου µε τον τίτλο «Νέστορας» και µία ακόμη του Στέφανου ∆ασκαλάκη µε θέµα «νεκρή φύση», τις οποίες αγόρασε το 2006 και το 2003 αντίστοιχα, από συλλέκτες που του είχε συστήσει η Μαρίζα Φασιανού, σύζυγος του ζωγράφου Αλέκου Φασιανού.

Στη λίστα του Γιάννη Κούστα βρίσκεται και μια λιθογραφία του Γιάννη Τσαρούχη, την οποία είχε λάβει ως δώρο για την τέλεση του πρώτου γάµου του, πριν από τη δηµιουργία οικογένειας µε την κυρία Γιαννικοπούλου.

Τη λίστα του Γιάννη Κούστα, σύμφωνα με το «Εθνος», συμπληρώνουν ένα γλυπτό του Σαλβαδόρ Νταλί µε τίτλο «Η γυναίκα στις φλόγες», το οποίο απέκτησε το 2001 από γκαλερί στη Βενετία, ένα γλυπτό του Αλφρεντ Μπουσέρ µε τίτλο «Οι δροµείς», που απέκτησε το 1998 στο Μιλάνο, και ένα λευκό πιάνο Yamaha µε ουρά 180 εκατοστά, µεγάλης συναισθηµατικής αξίας για τον ίδιο, το οποίο είναι και το µόνο που του έχει αποδοθεί.

«Το πιάνο αυτό έχει ανεκτίµητη συναισθηµατική αξία για µένα καθώς το έχω από την ηλικία των 25 ετών. Επειδή και οι δύο κόρες µας παίζουν πιάνο, µε το εξώδικό µου προς την κυρία Γιαννικοπούλου είχα αναλάβει την υποχρέωση να αγοράσω ένα αντίστοιχο πιάνο σε µαύρο χρώµα, όπως και έκανα, οπότε και µου παραδόθηκε στη συνέχεια το µεγάλης για εµένα αξίας λευκό» φέρεται να υποστηρίζει ο Γιάννης Κούστας.

Η απάντηση της Σοφίας Γιαννικοπούλου ήρθε αμέσως μετά το πρώτο εξώδικο του Γιάννη Κούστα για τα έργα τέχνης. Οπως αναφέρει το «Εθνος της Κυριακής», η πρώην σύζυγος του εφοπλιστή ανταπάντησε με δικό της εξώδικο, αρνούμενη να παραδώσει τα πολύτιμα αντικείμενα.

Στην εξώδικη δήλωσή της, η Σοφία Γιαννικοπούλου ανέφερε ότι το ζευγάρι τα απέκτησε κατά τη διάρκεια του γάµου και τα δώρισε στις δύο κόρες του «από κοινού ως παρακαταθήκη για το µέλλον τους και την πνευµατική τους υπόσταση». Ακολούθησε δεύτερο εξώδικο του Γιάννη Κούστα, με το οποίο καλούσε τη Σοφία Γιαννικοπούλου να τού παραδώσει τα έργα τέχνης εντός πενθημέρου.

Εκείνη φέρεται να αγνόησε το εξώδικο, µε τον εφοπλιστή να προβαίνει σε κατάθεση αγωγής. Ωστόσο, όπως ο ίδιος φέρεται να καταγγέλλει, η πρώην σύζυγός του παρακρατεί και το σύνολο των αποδεικτικών εγγράφων που αφορούν στην απόκτηση των συγκεκριµένων έργων τέχνης, τα οποία αρνείται να του παραδώσει, µε εκείνον να επιφυλάσσεται ως προς τις ηµεροµηνίες απόκτησής τους.

Σχετικά µε το επιχείρηµα της Σοφίας Γιαννικοπούλου για απόκτηση των έργων τέχνης κατά τη διάρκεια του γάµου, ο επιχειρηµατίας φέρεται να σχολιάζει πως «όλα αποκτήθηκαν µε δικά µου χρήµατα, δικές µου ενέργειες, αφού εκείνη δεν είχε εισοδήµατα και δεν θα µπορούσε να αποκτήσει τόσο σηµαντικής αξίας πράγµατα». Αντίστοιχα, όπως σημειώνεται στο ίδιο δημοσίευμα, στον ισχυρισµό περί δωρεάς των έργων τέχνης στις δύο κόρες τους, ο εφοπλιστής φέρεται να εξηγεί πως δεν είχε λόγο να προβεί σε τέτοια κίνηση, αποκλείοντας δε και τα δύο παιδιά από τον προηγούµενο γάµο του.

Στις 29 Μαρτίου 2018 τρεις κουκουλοφόροι είχαν εισβάλει στο στη βίλα όπου διαμένει η πρώην σύζυγος του Γιάννη Κούστα. Οι δράστες είχαν ακινητοποιήσει την οικιακή βοηθό και τις δύο κόρες της Σοφίας Γιαννικοπούλου και εν τέλει άρπαξαν µετρητά συνολικού ύψους 250.000 ευρώ, αλλά και κοσµήµατα, των οποίων η αξία ανέρχεται σε περίπου 4.000.000 ευρώ.

Σύμφωνα με το «Εθνος», μετά το περιστατικό, ο εφοπλιστής Γιάννης Κούστας µε αίτηση ασφαλιστικών µέτρων κατάφερε να κερδίσει απόφαση, σύµφωνα µε την οποία οι πίνακες έπρεπε να µεταφερθούν σε ασφαλέστερο µέρος µέχρι να τελεσιδικήσει η µεταξύ τους διαµάχη.

ΣΧΕΤΙΚΑ