fbpxΟ Κορκίδης γράφει για τις ευκαιρίες που γεννά η κρίση -«Να ανοίξουμε τα μαγαζιά μας, χωρίς να χρειαστεί να ξανακλείσουμε» | Economistas.gr
Skip to main content

Ο Κορκίδης γράφει για τις ευκαιρίες που γεννά η κρίση -«Να ανοίξουμε τα μαγαζιά μας, χωρίς να χρειαστεί να ξανακλείσουμε»

Ο Κορκίδης γράφει για τις ευκαιρίες που γεννά η κρίση -«Να ανοίξουμε τα μαγαζιά μας, χωρίς να χρειαστεί να ξανακλείσουμε»
Eurokinissi

Η «επόμενη μέρα» για την οικονομία και το επιχειρείν απαιτεί προσεκτικούς χειρισμούς καθώς η διαταραχή των ρυθμών του οικονομικού περιβάλλοντος είναι έντονοι, γεγονός που προδικάζει μία περίοδο ύφεσης, το χρονικό εύρος της οποίας πρέπει να περιοριστεί κατά το δυνατόν εντός του έτους, όπως σημειώνει σε σημερινές δηλώσεις του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης.

Οι ισορροπίες είναι λεπτές και εύθραυστες, αναφέρει ο ίδιος. αφού οι επιχειρήσεις μπορεί να επιστρέφουν με προσδοκίες, αλλά ρεαλιστικά, θα βρεθούν αντιμέτωπες με ένα διαφορετικό τοπίο καταναλωτικής προσαρμογής και με μια νέα πραγματικότητα.

«Επιτυχία λοιπόν, από κοινού των ανθρώπων της αγοράς και της κυβέρνησης θα είναι να διαψεύσουμε τις εκτιμήσεις και να αποτρέψουμε το δυσμενές σενάριο, περιορίζοντας την ύφεση φέτος στο 5%» όπως υπογραμμίζει ενώ προσθέτει ότι το βασικό ζητούμενο για τους υπόλοιπους μήνες του έτους, είναι η ανάσχεση της ύφεσης και κατά συνέπεια της ανεργίας και των προσωρινών η μόνιμων «λουκέτων».

Ο κ. Κορκίδης σημειώνει την ανάγκη προσαρμογής στις διαδικτυακές πωλήσεις και στην ενίσχυση της ελληνικής παραγωγής.

Πιο αναλυτικά αναφέρει τα εξής: «Το ελληνικό εμπόριο ανασυντάσσεται για να αντιμετωπίσει την επόμενη μέρα. Ευελπιστώ ότι όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις και οι περισσότεροι εργαζόμενοι θα επιστρέψουν στον τρόπο λειτουργίας και εργασίας τους. Ωστόσο στη μετά καραντίνα εποχή θα υπάρξουν κάποιες διαρκείς αλλαγές τις οποίες πρέπει να εντοπίσουμε και να αξιοποιήσουμε. Μία νέα φάση πραγμάτων διαμορφώνεται, που θα αλλάξει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο αγοράς αλλά και διάθεσης αγαθών και υπηρεσιών με ένα υβριδικό και περισσότερο ψηφιακό τρόπο. Πρέπει όμως άμεσα να εκτιμήσουμε τη κατάσταση που θα αντιμετωπίσουμε την επόμενη μέρα, να εντοπίσουμε τα προβλήματα, τις απώλειες, τις δυσκολίες και τις αλλαγές που θα επέλθουν σε βασικούς κλάδους, που στηρίζουν την επιχειρηματικότητα. Ενδεχομένως να πρέπει να στραφούμε περισσότερο στην ελληνική βιοτεχνία και παραγωγή με μικρότερη εξάρτηση από εισαγώμενα είδη.

Η οικονομία είναι ένας αλυσιδωτός κύκλος και το λιανικό εμπόριο είναι ένας από αυτούς τους κρίκους που έχουν δεχθεί ένα ισχυρό σφυροκόπημα χάρη στο οποίο οι δεσμοί θα γίνουν ισχυρότεροι. Η κρίση όπως συνήθως λέγεται «γεννά ευκαιρίες» και το εμπόριο θα πρέπει να τις αξιοποιήσει. Η εξωστρέφεια που μπορεί να τονωθεί με ένα μικτό τρόπο διαδικτυακής και φυσικής διάθεσης των καταναλωτικών αγαθών και ίσως είναι μια νέα «διέξοδος» σε πρωτόγνωρη κατάσταση. Το αγοραστικό κοινό τις ημέρες του «αποκλεισμού» στην οικία του εξοικειώθηκε με τις ψηφιακές αγορές ακόμη και από τα σούπερ μάρκετ που ενώ καθ όλο το διάστημα παρέμειναν ανοικτά οι διαδικτυακές πωλήσεις τους εκτινάχθηκαν κατά 304%. Οι τζίροι που καταγράφηκαν από τις ψηφιακές αγορές αυξήθηκαν κατά 134% δεν αφήνουν περιθώρια παρανόησης για την στρατηγική που θα πρέπει να επιλέξει το εμπόριο την «επόμενη» της πανδημίας, ώστε να έρθει εγγύτερα στις νέες καταναλωτικές συνήθειες και να παρουσιάσει ένα νέο «πρόσωπο».

Η προσοχή, η υπευθυνότητα και η αυστηρή τήρηση των κανόνων υγιεινής και οδηγιών ασφάλειας είναι η πρόκληση για τους πολλούς ΜμΕ του εμπορίου και των υπηρεσιών, που αναλαμβάνουν την μεγάλη ευθύνη να επανεκκινήσουν δυναμικά αλλά και με ασφάλεια την ελληνική αγορά. Ας ενημερωθούμε λοιπόν όλοι προσεκτικά με τις επίσημες και υποχρεωτικές οδηγίες της πολιτείας για τα μέτρα δημόσιας υγείας και ας τηρήσουμε σχολαστικά, όλες τις προαιρετικές συστάσεις για τη προστασία εργοδοτών, εργαζομένων και καταναλωτών. Η αυστηρή τήρηση των μέτρων, των όρων και των κανόνων λειτουργίας από όλες τις επιχειρήσεις είναι το μεγάλο στοίχημα της επόμενης μέρας, το οποίο μπορεί να κερδηθεί με τη συμμετοχή όλων μαζί. Θέλουμε να ανοίξουμε τα μαγαζιά μας, χωρίς να χρειαστεί να ξανακλείσουμε στο μέλλον. Το τεστ των πρώτων ημερών ήταν επιτυχές στις αγορές της Αττικής. ‪Την Δευτέρα 11 Μαίου‬, όμως ξεκινά μια νέα μέρα, αλλά και μια νέα καθημερινότητα σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα την οποία πρέπει να συνηθίσουμε και να ζήσουμε μαζί της αρμονικά για άγνωστο καιρό ακόμα. Ας αξιοποιήσουμε την επόμενη νέα μέρα της αγοράς δυναμικά, αλλά πρωτίστως με υγεία και ασφάλεια».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το λιανικό εμπόριο μέσα στην πανδημία και οι προοπτικές του
Το λιανικό εμπόριο μέσα στην πανδημία και οι προοπτικές του
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει το λιανικό εμπόριο στις νέες συνθήκες που διαμορφώνει η πανδημία αλλά και οι προοπτικές της επόμενης ημέρας βρέθηκαν στο επίκεντρο διαδικτυακής εκδήλωσης που πραγματοποίησε το ΙΟΒΕ.
Το λιανικό εμπόριο μέσα στην πανδημία και οι προοπτικές του
Σκέρτσος: Υγειονομικό το ζήτημα μη ανοίγματος του λιανεμπορίου σε τρεις περιοχές
Σκέρτσος: Υγειονομικό το ζήτημα μη ανοίγματος του λιανεμπορίου σε τρεις περιοχές
Ο Άκης Σκέρτσος με συνέντευξή του στην πρωινή εκπομπή του Mega ξεκαθάρισε ότι η απόφαση να μην ανοίξουν τα μαγαζιά έγινε με υγειονομικά κριτήρια.
Σκέρτσος: Υγειονομικό το ζήτημα μη ανοίγματος του λιανεμπορίου σε τρεις περιοχές
Ανασύνταξη του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων μετά την πανδημία προβλέπει ο πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ
Ανασύνταξη του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων μετά την πανδημία προβλέπει ο πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ
Περίοδος ανασύνταξης του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων θα είναι η πρώτη διετία μετά την πανδημία, ακολούθως όμως θα υπάρξουν τεκτονικές αλλαγές, λόγω των νέων τάσεων που προέκυψαν από την πανδημία.
Ανασύνταξη του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων μετά την πανδημία προβλέπει ο πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ
Κορκίδης για Self tests: Σημαντικό βήμα προς την ελεύθερη λειτουργία της αγοράς
Κορκίδης για Self tests: Σημαντικό βήμα προς την ελεύθερη λειτουργία της αγοράς
«Η καθιέρωση υποχρεωτικής διενέργειας self tests σε όλους τους εργαζόμενους του εμπορίου, των υπηρεσιών και των μεταφορών θα πρέπει να γίνει αποδεκτή, ως ένας ακόμα απαραίτητος κανόνας υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας» όπως σημειώνει σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης.
Κορκίδης για Self tests: Σημαντικό βήμα προς την ελεύθερη λειτουργία της αγοράς
Η επιστροφή στην κανονικότητα αλλάζει τα δεδομένα στο οργανωμένο λιανεμπόριο και στην καταναλωτική συμπεριφορά
Η επιστροφή στην κανονικότητα αλλάζει τα δεδομένα στο οργανωμένο λιανεμπόριο και στην καταναλωτική συμπεριφορά
«Φρένο» στην ανάπτυξη του τζίρου των σούπερ μάρκετ από την εντός σπιτιού κατανάλωση έβαλε η επανεκκίνηση της εστίασης από τις 3 Μαΐου.
Η επιστροφή στην κανονικότητα αλλάζει τα δεδομένα στο οργανωμένο λιανεμπόριο και στην καταναλωτική συμπεριφορά