fbpxΣτοπ στη γραφειοκρατία -Οσα μπορούμε να κάνουμε μέσα από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες | Economistas.gr
Skip to main content

Στοπ στη γραφειοκρατία -Οσα μπορούμε να κάνουμε μέσα από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες

Στοπ στη γραφειοκρατία -Οσα μπορούμε να κάνουμε μέσα από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες
Φωτογραφία: Unsplash

Σε λιγότερο από μια βδομάδα υποβλήθηκαν ψηφιακά 55.868 αιτήσεις εγγραφής για τα δημόσια νηπιαγωγεία μέσω του proti-eggrafi.services.gov.gr, ενώ σε διάστημα δυο μηνών -από την πρώτη μέρα που τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία η άυλη συνταγογράφηση από τις 28 Μαρτίου 2020- έχουν εγγραφεί στην εφαρμογή πάνω από 375.000 πολίτες, ενώ οι συνταγές που εκδίδονται άυλα ανέρχονται στο 10% της ημερήσιας συνταγογράφησης, έχοντας ξεπεράσει σε απόλυτο αριθμό το 1.000.000.

Αυτά είναι μερικά από τα νούμερα που δείχνουν πόσο ανταποκρίθηκαν οι πολίτες στις πλατφόρμες ψηφιακών υπηρεσιών του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με σκοπό την εξ αποστάσεως λειτουργία του Δημοσίου, την απομακρυσμένη εξυπηρέτηση των πολιτών, την τηλεργασία και την τηλεκπαίδευση. Συγκεκριμένα:

Υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις

Σύμφωνα με στοιχεία που καταγράφηκαν μέχρι την Πέμπτη 21 Μαΐου το gov.gr έχει δεχτεί περίπου 4.300.000 επισκέψεις, ενώ έχουν διεκπεραιωθεί περίπου 249.125 υπεύθυνες δηλώσεις και 104.871 εξουσιοδοτήσεις. Να αναφέρουμε ότι η ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου λειτουργεί πιλοτικά από το Σάββατο 21 Μαρτίου 2020 και συγκεντρώνει το σύνολο των υπηρεσιών (522) που παρέχονται ψηφιακά από το Δημόσιο.

Η προσωρινή άδεια οδήγησης

Ψηφιακά μέσω του gov.gr παραλαμβάνεται από τις 5 Μαίου 2020 η προσωρινή άδεια οδήγησης. Σύμφωνα με τα στοιχεία μέχρι τις 21 Μαΐου 2020 έχουν εκδοθεί ψηφιακά 1.112 προσωρινές άδειες οδήγησης.

Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών nationaldigitalacademy.gov.gr

Σε 130.000 υπολογίζεται ότι είναι ο αριθμός των χρηστών της Ψηφιακής Ακαδημίας Πολιτών, η οποία είναι διαθέσιμη από τις 6 Μαΐου 2020, μέσω του gov.gr, σε όλους τους πολίτες που θέλουν να βελτιώσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες. Στην πρώτη της έκδοση η Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών διαθέτει πάνω από 150 μαθήματα βασικού και προχωρημένου επιπέδου που αντιστοιχούν σε πάνω από 1.500 ώρες εκπαίδευσης.  

Ψηφιακά την Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ μέσω του kyd.gov.gr

Μέσω της υπηρεσίας kyd.gov.gr ο πολίτης - αγρότης θα μπορεί να εξυπηρετείται δωρεάν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ ψηφιακά, μέσω του υπολογιστή του ή του κινητού τηλεφώνου του, δίχως δηλαδή να απαιτείται η φυσική του παρουσία. Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί μέσω της πλατφόρμας 352 Ενιαίες Αιτήσεις Ενίσχυσης.   

Η πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων e:Presence

Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 63.000 τηλεδιασκέψεις και έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα e:Presence πάνω από 34.000 χρήστες.

Μέσω της πλατφόρμας (epresence.gov.gr), η οποία παραδόθηκε τη Δευτέρα 16 Μαρτίου 2020, δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους φορείς του ευρύτερου Δημοσίου να οργανώσουν και να πραγματοποιήσουν διαδικτυακές τηλεδιασκέψεις που χαρακτηρίζονται από υψηλή ποιότητα και διαδραστικότητα.  

Επίσημη κοινότητα της κυβέρνησης στο Viber σχετικά με τον COVID-19

Τα 405.000 μέλη έχει ξεπεράσει η κοινότητα, σύμφωνα με τελευταία στοιχεία, ενώ η ενημέρωση διενεργείται σε καθημερινή βάση. Μέσω της κοινότητας, οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται άμεσα στο κινητό τους για όλες τις εξελίξεις σχετικά με τον κορονοϊό στη χώρα μας: την πορεία της νόσου, τα μέτρα που λαμβάνονται από την Κυβέρνηση και τους τρόπους περιορισμού της διασποράς του ιού. Η υπηρεσία προσφέρεται στο πλαίσιο της Ψηφιακής Αλληλεγγύης (Digital Solidarity), που δημιούργησε το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.   

Πρωτοβουλία #DigitalSolidarityGR

Ο αριθμός όσων συμμετέχουν στην πρωτοβουλία προσφέροντας υπηρεσίες δωρεάν ή με χαμηλότερο κόστος ξεπερνά τους 210. Να σημειώσουμε ότι την Δευτέρα 16 Μαρτίου 2020 ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης απέστειλε επιστολή προς τα μέλη του ΣΕΠΕ, τους παρόχους τηλεπικοινωνιών, τα μέλη της «Ελληνικής Συμμαχίας για τις ψηφιακές δεξιότητες και την απασχόληση» (της οποίας τον συντονισμό έχει αναλάβει η Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών) και τις επιχειρήσεις συνδρομητικών υπηρεσιών προτρέποντάς τους να εξετάσουν ποιες από τις υπηρεσίες ή/και προϊόντα που παρέχουν συνδρομητικά μπορούν να διατεθούν δωρεάν για όσο διάστημα διαρκέσουν τα έκτακτα μέτρα: υπηρεσίες και προϊόντα που διευκολύνουν την εξ αποστάσεως εργασία και εκπαίδευση, αλλά και την ψυχαγωγία.

Πλατφόρμα ethelontes.gov.gr

Πάνω από 12.000 εθελοντές έχουν δηλώσει συμμετοχή πλατφόρμα ethelontes.gov.gr, η οποία δημιουργήθηκε στις 23 Μαρτίου 2020 με σκοπό την ενίσχυση του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης.

3d-makers.gov.gr

Μέσα σε δέκα μέρες η πρωτοβουλία έχει προσελκύσει περισσότερες από 230 εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, ενώ αναμένεται να παραχθούν και να παραδοθούν περισσότερα από 2.400 τεμάχια εξοπλισμού, προκειμένου οι προσφορές να κατευθύνονται συντονισμένα σε σημεία όπου καταγράφεται μεγαλύτερη ζήτηση αλλά και τα προϊόντα να κατασκευάζονται σύμφωνα με όλες τις διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας. Η πρωτοβουλία δημιουργήθηκε στις 14 Απριλίου 2020.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το παρατηρητήριο θα εκδίδει δελτίο ελέγχου της γραφειοκρατίας
Το παρατηρητήριο θα εκδίδει δελτίο ελέγχου της γραφειοκρατίας
Τη συνεργασία του Παρατηρητηρίου για τη γραφειοκρατία, που δημιουργείται, με την ΕΛΣΤΑΤ, η οποία θα εκδίδει σχετικό δελτίο επεσήμανε ο Λεωνίδας Χριστόπουλος, γγ Ψηφιακής Διακυβέρνησης,
Το παρατηρητήριο θα εκδίδει δελτίο ελέγχου της γραφειοκρατίας
Τα απίθανα της γραφειοκρατίας -Πώς θα μπει τέλος στο χάος με τα μητρώα των πολιτών
Τα απίθανα της γραφειοκρατίας -Πώς θα μπει τέλος στο χάος με τα μητρώα των πολιτών
Μια διαζευγμένη γυναίκα πηγαίνει να ψηφίσει στον τόπο καταγωγής της και διαπιστώνει ότι στους εκλογικούς καταλόγους φαίνεται ακόμη παντρεμένη με τον πρώην σύζυγός της, ο οποίος είχε ξαναπαντρευτεί και αποκτήσει παιδί με μια άλλη γυναίκα και μάλιστα δεν βρίσκεται στη ζωή.
Τα απίθανα της γραφειοκρατίας -Πώς θα μπει τέλος στο χάος με τα μητρώα των πολιτών
Τέλος το κυνήγι εγγράφων για τα στοιχεία επικοινωνίας πολιτών
Τέλος το κυνήγι εγγράφων για τα στοιχεία επικοινωνίας πολιτών
Τέλος η γραφειοκρατία, αλλά και η ταλαιπωρία, το χάσιμο χρόνου κι ενέργειας για τους πολίτες για τα έγγραφα με τα στοιχεία επικοινωνίας, που ζητούν Δημόσιο αλλά και ιδιωτικοί φορείς.
Τέλος το κυνήγι εγγράφων για τα στοιχεία επικοινωνίας πολιτών
Πώς το Δημόσιο «πρόλαβε» τον κορωνοϊό -Ολα όσα γίνονται με έναν κλικ
Πώς το Δημόσιο «πρόλαβε» τον κορωνοϊό -Ολα όσα γίνονται με έναν κλικ
Πλατφόρμες ψηφιακών υπηρεσιών, νομοθετικές και ρυθμιστικές πρωτοβουλίες, οδηγίες για τη διευκόλυνση και την ασφάλεια των πολιτών κατά την ψηφιακή διεκπεραίωση των υποθέσεών τους.
Πώς το Δημόσιο «πρόλαβε» τον κορωνοϊό -Ολα όσα γίνονται με έναν κλικ
Συλλήψεις για απάτες σε βάρος ηλικιωμένων
Συλλήψεις για απάτες σε βάρος ηλικιωμένων
Στη σύλληψη πέντε ημεδαπών και ενός αλλοδαπού, οι οποίοι διέπρατταν απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, προχώρησαν αστυνομικοί της Άμεσης Δράσης στη Νίκαια.
Συλλήψεις για απάτες σε βάρος ηλικιωμένων
Κικίλιας: Όσο προσέχουμε δεν χρειάζονται νέα μέτρα. Αυτήν τη στιγμή δεν τίθεται θέμα lockdown
Κικίλιας: Όσο προσέχουμε δεν χρειάζονται νέα μέτρα. Αυτήν τη στιγμή δεν τίθεται θέμα lockdown
«Μας απασχολεί και μας στενοχωρεί η εικόνα κάποιων ομάδων συμπολιτών μας, που ίσως δεν αναλογίζονται ότι έχουν μέσα στην οικογένειά τους ευπαθείς ομάδες, που κινδυνεύουν άμεσα από τον κορωνοϊό»
Κικίλιας: Όσο προσέχουμε δεν χρειάζονται νέα μέτρα. Αυτήν τη στιγμή δεν τίθεται θέμα lockdown