Ετοιμάζεται νέο τοπίο στην ιδιωτική εκπαίδευση -Οι αλλαγές που προωθούνται

NEWSROOM
Σχολείο / αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Φωτογραφία: EUROKINISSI

Διάλογο με τους φορείς της ιδιωτικής εκπαίδευσης είχε χθες και σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, εν όψει νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της συνολικής μεταρρύθμισης, «για ένα πιο αυτόνομο, σύγχρονο και καινοτόμο σχολείο», όπως αναφέρει το υπουργείο και αποτελεί συνέχεια του νομοθετικού πλαισίου για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, που ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα.

Το νομοσχέδιο αναμένεται να τεθεί προς διαβούλευση τις προσεχείς ημέρες και έχει στόχο, σύμφωνα πάντα με το υπουργείο, τον εξορθολογισμό διαδικασιών, την εξασφάλιση των δικαιωμάτων όλων των εμπλεκόμενων μερών και τη διασφάλιση ενός σύγχρονου πλαισίου για την ποιοτικότερη δυνατή εκπαίδευση των μαθητών.

Στο πλαίσιο αυτό, στις συναντήσεις της των φορέων, συζητήθηκε η πρόθεση του υπουργείου για ύπαρξη μεγαλύτερης ευελιξίας και αυτονομίας στις ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές αναφορικά με τα εξής: το διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα (επιπλέον του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος), τις πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες και κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με πρόσθετες δυνατότητες για αμειβόμενη απασχόληση εκπαιδευτικών, την επιλογή και τον ορισμό διευθυντών και υποδιευθυντών, τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, καθώς επίσης και την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων της σχολικής μονάδας.

«Στόχος μας είναι οι μαθητές να είναι αποδέκτες ποιοτικότερης εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί να λειτουργούν σε ένα πλαίσιο ασφάλειας και δημιουργίας, τα σχολεία να μπορούν να δρουν με περισσότερα εργαλεία και αυτονομία, με σκοπό τη διασφάλιση της ποιότητας. Μειώνουμε τον κρατικό παρεμβατισμό και ενισχύουμε την ιδιωτική πρωτοβουλία, διευρύνουμε την ουσιαστική αυτονομία της σχολικής μονάδας, το δικαίωμα της γονεϊκής επιλογής, την ευελιξία, όσον αφορά στην οργάνωση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, την αποτελεσματικότερη διαχείριση του διδακτικού προσωπικού, σύμφωνα με τις ανάγκες και τη φιλοσοφία του σχολείου». Αυτό δήλωσε μετά το πέρας των συναντήσεων, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

«Προχωράμε στην απόδοση βαθμών ευελιξίας και αυτονομίας και στο ιδιωτικό σχολείο. Χτίζουμε βήμα-βήμα ένα σχολείο που στοχεύει στην ποιοτικότερη και σφαιρικότερη καλλιέργεια των μαθητών», επεσήμανε η κ. Κεραμέως.

Συνολικά, η ηγεσία του υπουργείου προσκάλεσε στον διάλογο εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, της Συντονιστικής Επιτροπής Συλλόγων Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων, του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, του Συλλόγου Ιδιωτικών Μεγάλων και Μικρών Παιδικών Σταθμών και Νηπιαγωγείων Ελλάδος και του Πανελληνίου Συλλόγου Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών.

Από πλευράς υπουργείου, παρούσες ήταν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, η υφυπουργός, Σοφία Ζαχαράκη και η γενική γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Σίσσυ Γκίκα.

Ωστόσο, η σημερινή συνάντηση με την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας δεν απέφερε αποτελέσματα, αφού οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ αποχώρησαν από το τραπέζι των συνομιλιών.

«Λυπηρό» χαρακτήρισε το γεγονός το υπουργείο. «Με τον τρόπο αυτό (σσ η ΟΙΕΛΕ) στέρησε από τους εκπαιδευτικούς που εκπροσωπεί τη δυνατότητα να καταθέσουν απόψεις και προτάσεις, να συνεισφέρουν στη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου της ιδιωτικής εκπαίδευσης και του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών. Δεν θέλησαν καν να ακούσουν τις θέσεις της ηγεσίας, να συζητήσουν από κοινού για τον ύψιστο στόχο: τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης για κάθε μαθητή».

«Η πόρτα του υπουργείου, όμως, είναι πάντοτε ανοιχτή», διαβεβαίωσε το υπουργείο.

ΣΧΕΤΙΚΑ