fbpxΟι κάτοχοι διπλώματος ΙΧ μπορούν να οδηγούν και μηχανή 125 κυβικών | Economistas.gr
Skip to main content

Οι κάτοχοι διπλώματος ΙΧ μπορούν να οδηγούν και μηχανή 125 κυβικών

Οι κάτοχοι διπλώματος ΙΧ μπορούν να οδηγούν και μηχανή 125 κυβικών
Φωτογραφία: Eurokinissi

Στο εξής ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β μπορεί να οδηγήσει και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 κ.εκ. χωρίς εξετάσεις και εκπαίδευση.

Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτου μπορούν στο εξής νόμιμα να οδηγούν σε όλη την επικράτεια μοτοσικλέτες μέχρι 125 κ.εκ. χωρίς την υποχρέωση να έχουν «βγάλει» δίπλωμα οδήγησης.

Όλα αυτά αναφέρονται στην υπ' αριθμόν Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 που προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποιεί τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).

Αντιδρούν οι εκπαιδευτές

Το θέμα αυτό προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, καθώς ισχυρίζεται ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση, η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα απογειωθούν τα τροχαία συμβάντα στη χώρα μας. «Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Αρης Ζωγράφος, και συνεχίζει: «Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη».

Και ο κ. Ζωγράφος καταλήγει: «Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αλλαγές στο δίπλωμα οδήγησης: Προσωρινή άδεια μετά την εξέταση
Αλλαγές στο δίπλωμα οδήγησης: Προσωρινή άδεια μετά την εξέταση
Με δίπλωμα οδήγησης ανά χείρας, έστω και αν αυτό είναι σε προσωρινή μορφή, θα μπορούν να φεύγουν από τον χώρο εξέτασης οι υποψήφιοι οδηγοί που πέρασαν επιτυχώς τις εξετάσεις.
Αλλαγές στο δίπλωμα οδήγησης: Προσωρινή άδεια μετά την εξέταση
Εκδόθηκαν 98.000 διπλώματα σε 3 μήνες
Εκδόθηκαν 98.000 διπλώματα σε 3 μήνες
Τέλος στην πολύμηνη ταλαιπωρία των πολιτών, οι οποίοι επί 1,5 χρόνο αδυνατούσαν να παραλάβουν τις άδειες οδήγησης τους εξαιτίας της στρεβλής νομοθεσίας, μπήκε με την ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης 98.012 διπλωμάτων.
Εκδόθηκαν 98.000 διπλώματα σε 3 μήνες
Με ένα κλικ 13 διαδικασίες για οδηγούς και οχήματα
Με ένα κλικ 13 διαδικασίες για οδηγούς και οχήματα
Απλοποιούνται άδειες οδήγησης, μεταβιβάσεις αδειών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, point system, ακόμη και καταγγελίες είτε προς οδηγούς ταξί ή εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών.
Με ένα κλικ 13 διαδικασίες για οδηγούς και οχήματα
Το Υπ. Μεταφορών διευκρινίζει: Δεν αλλάζει το πλαίσιο για τα διπλώματα
Το Υπ. Μεταφορών διευκρινίζει: Δεν αλλάζει το πλαίσιο για τα διπλώματα
Με τη νέα ΚΥΑ δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β. Για να γίνει αυτό απαιτείται νόμος, ξεκαθαρίζει το Υπουργείο.
Το Υπ. Μεταφορών διευκρινίζει: Δεν αλλάζει το πλαίσιο για τα διπλώματα
Διπλώματα οδήγησης: 5 αλλαγές στις εξετάσεις για τα «σήματα»
Διπλώματα οδήγησης: 5 αλλαγές στις εξετάσεις για τα «σήματα»
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών απέστειλε στις αρμόδιες Περιφέρειες εγκύκλιο με συστάσεις για την εξασφάλιση της αδιάβλητης και ομαλής διεξαγωγής θεωρητικών εξετάσεων υποψήφιων οδηγών.
Διπλώματα οδήγησης: 5 αλλαγές στις εξετάσεις για τα «σήματα»