fbpxΥπ. Μεταφορών: Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για τα ηλεκτρικά πατίνια | Economistas.gr
Skip to main content

Υπ. Μεταφορών: Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για τα ηλεκτρικά πατίνια

Υπ. Μεταφορών: Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για τα ηλεκτρικά πατίνια
Φώτο: Shutterstock

Κανόνες κυκλοφορίας και πρόστιμα έρχονται για τα οχήματα μικροκινητικότητας -(ηλεκτρικά πατίνια, τροχοπέδιλα/rollers, τροχοσανίδες/skate boards, αυτοεξισορροπούμενα οχήματα- όπως Segway), με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Μεταφορών "Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα- Μικροκινητικότητα- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών" που τέθηκε χθες βράδυ, Παρασκευή 20 Νοεμβρίου, σε δημόσια διαβούλευση.

   Επίσης, με το σχέδιο νόμου θεσπίζεται το πλαίσιο κατάρτισης των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). 

   Πιο αναλυτικά,

   - Με τη θεσμοθέτηση των ΣΒΑΚ, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) θα καταρτίζουν σχέδια για την ασφαλή και φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα των πολιτών, με υποχρεωτική εφαρμογή στους ΟΤΑ Α΄ βαθμού, με πληθυσμό άνω των 30.000 κατοίκων και στο σύνολο των ΟΤΑ Β΄ βαθμού. Σκοπός είναι να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των αστικών μεταφορών στην περιοχή ευθύνης τους, με την υλοποίηση έργων που θα αποσκοπούν σε: βελτίωση της οδικής ασφάλειας, προώθηση της μικροκινητικότητας, διευκόλυνση της ηλεκτροκίνησης, ανάπτυξη ευφυών συστημάτων μετακίνησης, αποτελεσματικά δημόσια συστήματα μεταφορών. 

   - Στο δεύτερο μέρος του σχεδίου νόμου, εισάγονται συνολικές ρυθμίσεις για την προώθηση της μικροκινητικότητας, όπως ο ορισμός των οχημάτων που ανήκουν στην κατηγορία των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ), θέσπιση κανόνων για την κυκλοφορία τους, ρύθμιση θεμάτων αναφορικά με τον εξοπλισμό τους, τα απαραίτητα έγγραφα του χρήστη καθώς και τις προδιαγραφές κατασκευής τους, τη διάθεσή τους στην αγορά και τη δυνατότητα παροχής προς κοινόχρηστη χρήση τους.

   Ειδικότερα, ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τους κανόνες κυκλοφορίας για τα οχήματα μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, τροχοπέδιλα/rollers, τροχοσανίδες/skate boards, αυτοεξισορροπούμενα οχήματα -όπως Segway). 

   Εισάγονται ρυθμίσεις για τη κυκλοφορία τους στη βάση αξιολόγησης και συγκριτικής μελέτης άλλων χωρών, με βάση την ταχύτητα που αναπτύσσουν:

         * Τα οχήματα που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 χλμ./ώρα), παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί.

         * Τα ΕΠΗΟ που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα, λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα.

         * Απαγορεύεται για λόγους οδικής ασφάλειας, η κυκλοφορία αυτών των οχημάτων, σε οδούς όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 χλμ./ώρα).

         * Ρυθμίζονται ζητήματα προδιαγραφών και ασφαλούς χρήσης αυτών των οχημάτων με έμφαση στον υποχρεωτικό εξοπλισμό που πρέπει να φέρουν τα ΕΠΗΟ κατ' αντιστοιχία με τα ποδήλατα (φρένα, φώτα, ηχητική προειδοποίηση)

         * Περιγράφονται οι υποχρεώσεις του χρήστη των οχημάτων. Ενδεικτικά, οι οδηγοί των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ πρέπει υποχρεωτικά να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο. Κατά τη νύκτα, οι οδηγοί των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ υποχρεούνται να φορούν ορατό αντανακλαστικό εξοπλισμό ορατό. Επίσης, οι οδηγοί των ποδηλάτων που δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 12 ετών και κινούνται σε οδικό δίκτυο που προορίζεται για την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων θα πρέπει να συνοδεύονται από άτομα που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 16 ετών. 

   Πρόστιμα, ωστόσο, επιβάλλονται στους παραβάτες οδηγούς των ΕΠΗΟ που αναπτύσσουν μεγαλύτερη ταχύτητα. Όποιος οδηγός υπερβαίνει την ταχύτητα έως 25 χλμ/ώρα τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο σαράντα (40) ευρώ και σε όποιον το θέτει σε κυκλοφορία επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο εκατό (100) ευρώ ενώ ο οδηγός ΕΠΗΟ που υπερβαίνει την ταχύτητα 35 χλμ/ώρα και όποιος το θέτει σε κυκλοφορία τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο εκατό (100) και διακοσίων (200) ευρώ, αντίστοιχα. Επιπλέον, όποιος οδηγεί ΕΠΗΟ κυκλοφορεί σε οδούς όπου αναπτύσσονται ταχύτητες άνω των 50χλμ/ώρα τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80) ευρώ.

   - Στο τρίτο μέρος του σχεδίου νόμου ενσωματώνεται στην ελληνική νομοθεσία η Οδηγία 2018/645 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 18ης Απρίλιου 2018, με την οποία εισάγονται ρυθμίσεις για τους επαγγελματίες οδηγούς στα πλαίσια ενιαίας ρύθμισης εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης των διαδικασιών που διέπουν τις άδειες οδήγησης.

   - Τέλος, στο τέταρτο μέρος του σχεδίου νόμου εισάγονται ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ειδικότερα, απλοποιείται η διαδικασία αντικατάστασης των αδειών για λόγους φθοράς/κλοπής/απώλειας/ανανέωσης, επιτρέποντας στον πολίτη να διεκπεραιώνει μόνος του όλη τη διαδικασία από τον υπολογιστή ή το κινητό του. Εισάγονται διατάξεις για τη διευκόλυνση της διαδικασίας μεταβίβασης του οχήματός καθώς αίρεται αυτοδίκαια η παρακράτηση μετά την παρέλευση 7 ετών, χωρίς να υπάρχει πλέον η υποχρέωση του πολίτη να μεταβεί στις διευθύνσεις περιφερειών για να διευθετήσει το ζήτημα. Κατάργηση των συμβεβλημένων ιατρών στο πλαίσιο της διαδικασίας χορήγησης αδειών οδήγησης.

   Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την 4/12/2020 και ώρα 18.00.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αλλάζουν όλα στη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών
Αλλάζουν όλα στη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών
Σειρά ρυθμίσεων για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών προτείνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να υπάρξουν κάποιοι βασικοί κανόνες που θα σχετίζονται με τα μέτρα ασφαλείας σε ό,τι αφορά τη λειτουργία τους.
Αλλάζουν όλα στη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών
Ριζικές αλλαγές στον νέο Κ.Ο.Κ.
Ριζικές αλλαγές στον νέο Κ.Ο.Κ.
Ελαφρύτερες διοικητικές κυρώσεις αλλά και αυξομειώσεις στα προβλεπόμενα πρόστιμα, περιλαμβάνονται στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Ριζικές αλλαγές στον νέο Κ.Ο.Κ.
Αλλαγές στο δίπλωμα οδήγησης: Προσωρινή άδεια μετά την εξέταση
Αλλαγές στο δίπλωμα οδήγησης: Προσωρινή άδεια μετά την εξέταση
Με δίπλωμα οδήγησης ανά χείρας, έστω και αν αυτό είναι σε προσωρινή μορφή, θα μπορούν να φεύγουν από τον χώρο εξέτασης οι υποψήφιοι οδηγοί που πέρασαν επιτυχώς τις εξετάσεις.
Αλλαγές στο δίπλωμα οδήγησης: Προσωρινή άδεια μετά την εξέταση
Τέλη κυκλοφορίας 2020: Οδηγός για την κατάθεση των πινακίδων
Τέλη κυκλοφορίας 2020: Οδηγός για την κατάθεση των πινακίδων
Οσοι αδυνατούν ή δεν επιθυμούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2020 υπάρχει η δυνατότητα κατάθεσης των πινακίδων -με τη διαδικασία να απαιτεί 7 δικαιολογητικά.
Τέλη κυκλοφορίας 2020: Οδηγός για την κατάθεση των πινακίδων
Σάλος με τις αφίσες κατά των αμβλώσεων σε σταθμούς του μετρό
Σάλος με τις αφίσες κατά των αμβλώσεων σε σταθμούς του μετρό
Οι αφίσες κατά των αμβλώσεων εθεάθησαν από επιβάτες του μετρό το πρωί της Δευτέρας και πολύ σύντομα οι εικόνες έγιναν... viral μέσω των Twitter και Facebook
Σάλος με τις αφίσες κατά των αμβλώσεων σε σταθμούς του μετρό
Το Υπ. Μεταφορών διευκρινίζει: Δεν αλλάζει το πλαίσιο για τα διπλώματα
Το Υπ. Μεταφορών διευκρινίζει: Δεν αλλάζει το πλαίσιο για τα διπλώματα
Με τη νέα ΚΥΑ δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β. Για να γίνει αυτό απαιτείται νόμος, ξεκαθαρίζει το Υπουργείο.
Το Υπ. Μεταφορών διευκρινίζει: Δεν αλλάζει το πλαίσιο για τα διπλώματα