Ανησυχεί η αύξηση κρουσμάτων - Μπορεί να μην ανοίξουν Γυμνάσια, Λύκεια

NEWSROOM
Ανησυχεί η αύξηση κρουσμάτων - Μπορεί να μην ανοίξουν Γυμνάσια, Λύκεια
Φωτογραφία: Eurokinissi

Ανοικτό το ενδεχόμενο να αλλάξει η απόφαση για το άνοιγμα Γυμνασίων και Λυκείων, αλλά και να ληφθούν νέα μέτρα, άφησε ο καθηγητής λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων, Χαράλαμπος Γώγος.

Τα 842 κρούσματα κορωνοϊού που ανακοινώθηκαν χθες από τον ΕΟΔΥ είναι ο μεγαλύτερος απολογισμός του 15νθημέρου, καθώς από τις 12 Ιανουαρίου έχουν να καταγραφούν πάνω από 800 κρούσματα σε μία ημέρα (τότε είχαν καταγραφεί 866).

Η αύξηση των κρουσμάτων, σε συνδυασμό με τον εντοπισμό μολύνσεων από το μεταλλαγμένο στέλεχος του ιού, έχει κάνει τους ειδικούς να χτυπούν «καμπανάκια».

Μιλώντας στον ANT1, ο κ. Γώγος τόνισε ότι η απόφαση για το άνοιγμα Γυμνασίων και Λυκείων είναι ειλημμένη, «αλλά δεν αποκλείεται να αλλάξει εάν τα πράγματα χειροτερέψουν. Τίποτα δεν θεωρείται δεδομένο σε αυτή την κατάσταση που βρισκόμαστε».

Παράλληλα, ο Χαράλαμπος Γώγος δεν απέκλεισε την λήψη νέων μέτρων, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι τα πάντα είναι στο τραπέζι καθώς πάνω απ’ όλα είναι η δημόσια υγεία. «Ο ιός είναι εδώ και υπάρχει αυξημένο ιικό φορτίο. Έχουμε ακόμα εισαγωγές στα νοσοκομεία και τίποτα δεν έχει τελειώσει», υπογράμμισε.

«Όταν υπάρχει μια πανδημία δεν αποκλείεται τίποτα στα μέτρα. Να προχωράει και το θέμα της κοινωνίας, αλλά πάνω απ΄ όλα είναι η δημόσια υγεία. Επομένως στο τραπέζι είναι τα πάντα. Δε έχει αλλάξει κάτι. Την Παρασκευή που θα συνεδριάσουμε θα δούμε τα κυλιόμενα δεδομένα της εβδομάδας και θα αποφασίσουμε. Γι΄ αυτό άλλαξε το σύστημα και συνεδριάζουμε κάθε Παρασκευή για να έχουμε τα δεδομένα», πρόσθεσε.

Απαντώντας σε ερώτηση για το πώς παίρνουν τις αποφάσεις στην επιτροπή ανέφερε: «Τα πράγματα έχουν να κάνουν με τον αριθμό των τεστ που γίνονται. Μας ενδιαφέρει η αναλογία. Να είναι κάτω από 2%. Έχει σημασία αυτό, οι εισαγωγές στα νοσοκομεία, η επάρκεια μονάδων εντατικής θεραπείας και η δυναμική της πανδημίας. Αν υπάρχει κάπου μια τάση ανόδου, αντιμετωπίζεται διαφορετικά».

ΣΧΕΤΙΚΑ