fbpxNielsenIQ: Ανοδικός ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου το πρώτο τρίμηνο του 2023 | Economistas.gr
Skip to main content

NielsenIQ: Ανοδικός ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου το πρώτο τρίμηνο του 2023

NielsenIQ: Ανοδικός ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου το πρώτο τρίμηνο του 2023
Επιχειρήσεις στο κέντρο της Αθήνας/ Φωτογραφία Δήμος Αθηναίων

Την ανοδική του πορεία συνεχίζει και το 2023 ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων παρουσιάζοντας στο σύνολό του θετική τάση για το πρώτο τρίμηνο του έτους της τάξης του +8,2% (στοιχεία YTD έως 02 Απριλίου 2023), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο.

Σύμφωνα με την NielsenIQ, η τάση αυτή οδηγείται κυρίως από τα τρόφιμα, τόσο τα φρέσκα (+8,1%) όσο και τα τυποποιημένα τρόφιμα και ποτά (+8,2%), κυρίως λόγω της σημαντικής συνεισφοράς τους στις πωλήσεις του κλάδου. Επιπλέον,

θετικές είναι οι τάσεις για τις μεγάλες κατηγορίες της οικιακής χρήσης, καθώς και της προσωπικής φροντίδας, οι οποίες αναπτύσσονται με +12,1% και +7,6% αντίστοιχα. Αποδομώντας την συνολική τάση του +8,7% των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, είναι ξεκάθαρο ότι η ανάπτυξη αυτή συνεχίζει να είναι αποκλειστικά και μόνο πληθωριστική, καθώς οι τιμές αυξήθηκαν κατά 12,2%, ενώ οι όγκοι αντίστοιχα υποχώρησαν κατά 3,5%.

Σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σημείωσε σημαντική αύξηση, και από το 23,8%, που ήταν στο τέλος του 2022, έφτασε το 25,4%, στην αγορά που συμπεριλαμβάνει και το discount κανάλι, ενώ ταυτόχρονα οι κατασκευαστές επώνυμων (branded) προϊόντων προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 66,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 68,2%.

Όσον αφορά στους διαφορετικούς τύπους καταστημάτων, την μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσιάζουν οι μεγαλύτερες αίθουσες (άνω των 2500 τ.μ.), στο +11,5%, γεγονός που ενδεχομένως να οφείλεται, μεταξύ άλλων, στο ότι οι αγοραστές επιλέγουν τα μεγαλύτερα καταστήματα, στα οποία πέρα από μεγαλύτερη ποικιλία μπορούν να βρουν περισσότερες διαθέσιμες προσφορές, καθώς και πιο ανταγωνιστικές τιμές.

Σε επίπεδο γεωγραφικών περιοχών οι περιοχές της Κρήτης, αλλά και της Πελοποννήσου εξακολουθούν να εμφανίζουν τις πιο θετικές τάσεις ανάπτυξης (+15,4% και +6,8% αντίστοιχα), όμως την ίδια στιγμή αυτή η αύξηση του τζίρου φαίνεται να συνδέεται με εντονότερες πληθωριστικές πιέσεις σε αυτές τις περιοχές, σε σχέση με το σύνολο της χώρας.

Αναφορικά με την πορεία συγκεκριμένων προϊόντικών κατηγοριών, τα χαρτικά παρουσιάζουν ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (ενδεικτικά: χαρτί υγείας: +48,6%, χαρτί κουζίνας +37,0%), κυρίως λόγω της πολύ μεγάλης αύξησης της μέσης τιμής τους. Στον αντίποδα, συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία κατηγορίες που συνδέονταν με την πανδημία, όπως τα αντισηπτικά των χεριών (-58,2%), καθώς και τα ελαστικά γάντια (-30,1%), ενώ επίσης η κατηγορία των σπορέλαιων, παρουσιάζει σημαντική μείωση στις συνολικές πωλήσεις της (-16,9%), καθώς συγκρίνεται με την υψηλή βάση του 2022, λόγω του ξεσπάσματος του πολέμου στην Ουκρανία και των ελλείψεων που είχαν παρατηρηθεί στην αγορά.

Σύμφωνα με την NielsenIQ, η πορεία των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων παρουσιάζει σχετική αποκλιμάκωση όσον αφορά στην πληθωριστική πίεση, σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2022 (+13,2% vs. 12,2%). Εάν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι το πρώτο τρίμηνο του 2022 είχε ήδη ξεκινήσει στην αγορά να καταγράφεται αύξηση των τιμών κατά +3,3% αυτό σημαίνει ότι η τρέχουσα πληθωριστική πίεση έρχεται να προστεθεί σε μια ήδη αυξημένη βάση. Την ίδια στιγμή η πτωτική πορεία των όγκων φαίνεται να είναι πιο συγκρατημένη το φετινό πρώτο τρίμηνο (-3,5%) σε σχέση με αυτό του 2022 (-7,0%), γεγονός που δείχνει ότι οι καταναλωτές δείχνουν μια πιο συγκρατημένη αντίδραση στην αύξηση των τιμών (μείωση της ελαστικότητας τιμής).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σε 14,6 δισ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος των επιχειρήσεων στο λιανικό εμπόριο το γ' τρίμηνο
Σε 14,6 δισ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος των επιχειρήσεων στο λιανικό εμπόριο το γ' τρίμηνο
Σε 14,6 δισ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος των επιχειρήσεων στο λιανικό εμπόριο το γ' τρίμηνο εφέτος, σημειώνοντας αύξηση 11% σε σχέση με το γ' τρίμηνο του 2020, όπου είχε διαμορφωθεί σε 13,2 δισ. ευρώ.
Σε 14,6 δισ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος των επιχειρήσεων στο λιανικό εμπόριο το γ' τρίμηνο
Κατά 6,6% αυξήθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου της χώρας τον Οκτώβριο του 2021
Κατά 6,6% αυξήθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου της χώρας τον Οκτώβριο του 2021
Αύξηση 6,6% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου της χώρας τον Οκτώβριο εφέτος, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ.
Κατά 6,6% αυξήθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου της χώρας τον Οκτώβριο του 2021
Κορκίδης: Σε αναζήτηση τιμοκαταλόγων αγοράς και πώλησης το εμπόριο εξαιτίας των ακραίων ανατιμήσεων
Κορκίδης: Σε αναζήτηση τιμοκαταλόγων αγοράς και πώλησης το εμπόριο εξαιτίας των ακραίων ανατιμήσεων
«Τις τελευταίες εβδομάδες η εγχώρια και ευρωπαϊκή αγορά αναζητά απεγνωσμένα τιμοκαταλόγους αγοράς και πώλησης σε ισχύ, καθώς είναι εξαιρετικά δύσκολο να υπολογιστεί το κόστος παραγωγής, μεταφοράς, εισαγωγής και αντικατάστασης εξαιτίας των ακραίων ανατιμήσεων». Αυτό ανέφερε σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην αγορά.
Κορκίδης: Σε αναζήτηση τιμοκαταλόγων αγοράς και πώλησης το εμπόριο εξαιτίας των ακραίων ανατιμήσεων
Αύξηση 12,5% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου
Αύξηση 12,5% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου
Αύξηση 1,85 δισ. ευρώ ή 12,5% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου της χώρας το γ' τρίμηνο εφέτος και ανήλθε σε 16,73 δισ. ευρώ, έναντι 14,88 δισ. ευρώ το γ' τρίμηνο του 2021.
Αύξηση 12,5% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου
Αύξηση 15% σημείωσε ο τζίρος στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου, τον Νοέμβριο
Αύξηση 15% σημείωσε ο τζίρος στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου, τον Νοέμβριο
Αύξηση 15% σημείωσε ο τζίρος στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, τον Νοέμβριο πέρυσι και ανήλθε σε 3,31 δισ. ευρώ, έναντι των 2,88 δισ. ευρώ τον Νοέμβριο 2021.
Αύξηση 15% σημείωσε ο τζίρος στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου, τον Νοέμβριο
NielsenIQ: Αύξηση 9,1% του τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου στο πρώτο τετράμηνο του 2023
NielsenIQ: Αύξηση 9,1% του τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου στο πρώτο τετράμηνο του 2023
Την ανοδική του πορεία συνεχίζει το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, με βάση τα στοιχεία της NielsenIQ.
NielsenIQ: Αύξηση 9,1% του τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου στο πρώτο τετράμηνο του 2023