fbpxNielsenIQ: Αύξηση 9,1% του τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου στο πρώτο τετράμηνο του 2023 | Economistas.gr
Skip to main content

NielsenIQ: Αύξηση 9,1% του τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου στο πρώτο τετράμηνο του 2023

NielsenIQ: Αύξηση 9,1% του τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου στο πρώτο τετράμηνο του 2023
Φωτογραφία: Shutterstock

Την ανοδική του πορεία συνεχίζει το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, με βάση τα στοιχεία της NielsenIQ.

Συγκεκριμένα στο πρώτο τετράμηνο του 2023 οι συνολικές πωλήσεις σε αξία σημείωσαν άνοδο 9,1%, ωστόσο η ανάπτυξη αυτή εξακολουθεί να είναι πληθωριστική, με τους όγκους να υποχωρούν κατά 3,5%.

Σε επίπεδο κατηγοριών, την ανάπτυξη αυτή οδηγούν τα τρόφιμα και ποτά, τόσο τα φρέσκα (+8,9%) όσο και τα τυποποιημένα (+9,3%), κυρίως λόγω της σημαντικής συνεισφοράς τους στο μέσο καλάθι του ελληνικού νοικοκυριού, σε σχέση με τις κατηγορίες του μη τροφίμου.

Μέσα σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον, και με βάση πρόσφατα ευρήματα από έρευνες της NielsenIQ, οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται, στη συντριπτική τους πλειονότητα (97% των ερωτηθέντων), να έχουν ξεκάθαρα αντιληφθεί την αύξηση στις τιμές των προϊόντων, που πωλούνται μέσα από τα σούπερ μάρκετ. Προσπαθώντας να ανταπεξέλθουν σε αυτό, δηλώνουν σε ποσοστό 68% ότι θα κόψουν τις περιττές δαπάνες και τις πολυτέλειες και θα αγοράζουν μόνο τα βασικά, ενώ ταυτόχρονα 1 στους 3 δηλώνει ότι θα επιλέγει πλέον φθηνότερες μάρκες.

Από τα στοιχεία πωλήσεων της NielsenIQ, καταγράφεται μείωση των πωλήσεων σε κατηγορίες δευτερευούσης σημασίας, όπως είναι για παράδειγμα τα στοματικά διαλύματα (-8,2%) ή τα προϊόντα φροντίδας για τα έπιπλα (-5,1%). Την ίδια στιγμή, το μερίδιο σε αξία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να κινείται σε ανοδική τροχιά, φτάνοντας σε σύνολο αγοράς στο ιστορικά υψηλό ποσοστό του 25%, με τους καταναλωτές να δηλώνουν ότι επιλέγουν τα Private Labels όχι μόνο για την σχετικά χαμηλή τους τιμή (58% των ερωτηθέντων), αλλά και γιατί είναι εξίσου ποιοτικά με τα επώνυμα, σε ποσοστό άνω του 75%.

Αναφορικά μα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σημειώνεται ότι ενώ μεσοσταθμικά έχουν αυξήσει την τιμή τους υπερδιπλάσια σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα, την ίδια στιγμή έχουν καταφέρει να συγκρατήσουν τους πωλούμενους όγκους τους, χωρίς να παρουσιάσουν απώλειες, γεγονός που αποδεικνύει την στροφή των καταναλωτών, σε πολλές περιπτώσεις, σε εναλλακτικές χαμηλού κόστους, που θα τους ελαχιστοποιήσουν το συνολικό "out of pocket".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κατά 6,6% αυξήθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου της χώρας τον Οκτώβριο του 2021
Κατά 6,6% αυξήθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου της χώρας τον Οκτώβριο του 2021
Αύξηση 6,6% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου της χώρας τον Οκτώβριο εφέτος, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ.
Κατά 6,6% αυξήθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου της χώρας τον Οκτώβριο του 2021
Αύξηση 16,4% σημείωσε ο τζίρος στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου τον Μάιο
Αύξηση 16,4% σημείωσε ο τζίρος στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου τον Μάιο
Αύξηση 16,4% σημείωσε ο τζίρος στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, τον Μάιο εφέτος και ανήλθε σε 3,11 δισ. ευρώ, από 2,67 δισ. ευρώ τον Μάιο 2021.
Αύξηση 16,4% σημείωσε ο τζίρος στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου τον Μάιο
Αύξηση 4,4% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Αύγουστο
Αύξηση 4,4% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Αύγουστο
Αύξηση 4,4% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Αύγουστο εφέτος, καθώς κινήθηκε ανοδικά στην πλειονότητα των επιμέρους καταστημάτων.
Αύξηση 4,4% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Αύγουστο
Αύξηση 12,5% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου
Αύξηση 12,5% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου
Αύξηση 1,85 δισ. ευρώ ή 12,5% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου της χώρας το γ' τρίμηνο εφέτος και ανήλθε σε 16,73 δισ. ευρώ, έναντι 14,88 δισ. ευρώ το γ' τρίμηνο του 2021.
Αύξηση 12,5% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου
Αύξηση 15% σημείωσε ο τζίρος στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου, τον Νοέμβριο
Αύξηση 15% σημείωσε ο τζίρος στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου, τον Νοέμβριο
Αύξηση 15% σημείωσε ο τζίρος στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, τον Νοέμβριο πέρυσι και ανήλθε σε 3,31 δισ. ευρώ, έναντι των 2,88 δισ. ευρώ τον Νοέμβριο 2021.
Αύξηση 15% σημείωσε ο τζίρος στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου, τον Νοέμβριο
NielsenIQ: Ανοδικός ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου το πρώτο τρίμηνο του 2023
NielsenIQ: Ανοδικός ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου το πρώτο τρίμηνο του 2023
Την ανοδική του πορεία συνεχίζει και το 2023 ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων παρουσιάζοντας στο σύνολό του θετική τάση για το πρώτο τρίμηνο του έτους της τάξης του +8,2% (στοιχεία YTD έως 02 Απριλίου 2023), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο.
NielsenIQ: Ανοδικός ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου το πρώτο τρίμηνο του 2023