«Τρέχουν» για την ενοικίαση αεροσκάφους στην ΥΠΑ

Φώτο: Shutterstock

Στην προκήρυξη διαγωνισμού προχωρά η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) προκειμένου να νοικιάσει αεροσκάφος και πλήρωμα για την πιστοποίηση των αεροναυτιλιακών και οπτικών βοηθημάτων της χώρας, λίγες εβδομάδες μετά την αποκάλυψη του Economistas.gr πως το αεροπλάνο που χρησιμοποιεί η ΥΠΑ για την αποστολή αυτή είναι καθηλωμένο από τον περασμένο Μάρτιο.

Σύμφωνα με την απόφαση, η οποία υπογράφεται από τον υπουργό Υποδομών, ο ανοιχτός διαγωνισμός θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται σε 496.000 ευρώ. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν τις προσφορές τους από τις 10 έως τις 31 Ιανουαρίου. Η σύμβαση που θα υπογράψει η ΥΠΑ με την εταιρεία που θα μειοδοτήσει στο διαγωνισμό θα έχει χρονική διάρκεια για όλο το 2019, ενώ η εγγυητική επιστολή συμμετοχής έχει οριστεί στις 8.000 ευρώ.

Αν και η πιστοποίηση των ραδιοβοηθημάτων της χώρας είναι μείζονος σημασίας για την ασφάλεια των πτήσεων, το αεροσκάφος τύπου Cessna Citation C750, που χρησιμοποιεί η ΥΠΑ για το σκοπό αυτό, έχει να πετάξει εδώ και περίπου 10 μήνες λόγω απανωτών βλαβών.

Η πιο σοβαρή βλάβη αφορά στο οριζόντιο πηδάλιο της ουράς. Η επισκευή του αεροσκάφους, το οποίο είναι σχετικά καινούργιο, έχει καθυστερήσει καθώς η ΥΠΑ παρέλαβε το κατάλληλο ανταλλακτικό από το Κάνσας των ΗΠΑ με φθορές και αναγκάστηκε να το επιστρέψει.

Σύμφωνα με πληροφορίες όταν έγινε εν τέλει η παραλαβή του ανταλλακτικού σε καλή κατάσταση, η ΥΠΑ ζήτησε από τεχνικούς της Aegean να τοποθετήσουν το εξάρτημα, αλλά εισέπραξε την άρνησή τους δεδομένου πως πρόκειται για εξειδικευμένη εργασία.

Λόγω της καθήλωσης του αεροσκάφους, το οποίο αποκτήθηκε το 2007, η ΥΠΑ έχει αναθέσει την πιστοποίηση των ραδιοβοηθημάτων εδώ και περίπου δύο μήνες σε βρετανική εταιρεία.

Αξιόπιστες πηγές τονίζουν πως η ΥΠΑ δεν έχει μεριμνήσει να συντηρήσει επαρκώς το Cessna Citation C750, με αποτέλεσμα ορισμένα μέρη του αεροσκάφους να μην είναι σε καλή κατάσταση. Κατά τις ίδιες πηγές, άγνωστοι έχουν προκαλέσει φθορές στο πάνελ οργάνων του αεροσκάφους.

Η ΥΠΑ ωστόσο διαψεύδει τους ισχυρισμούς αυτούς, ενώ τον περασμένο μήνα, μετά τις αποκαλύψεις του Economistas, η Υπηρεσία δημοσίευσε φωτογραφίες του αεροσκάφους το οποίο βρισκόταν μέσα σε υπόστεγο, στην τεχνική βάση του «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Έως το 2014 η προγραμματισμένη συντήρηση του αεροσκάφους διεξαγόταν σχεδόν κάθε τρεις μήνες στη Γαλλία, από εξειδικευμένο προσωπικό.

Τα τελευταία τέσσερα έτη τη συντήρηση του αεροπλάνου έχουν αναλάβει οι περίπου 15 μηχανικοί, οι οποίοι μεταφέρθηκαν στην ΥΠΑ από την παλιά κρατική Ολυμπιακή Αεροπορία. Οι μηχανικοί μαζί με τους έξι χειριστές της Μονάδας Πτητικών Μέσων της ΥΠΑ, η οποία είναι υπεύθυνη για το Cessna, είναι οι μοναδικοί εργαζόμενοι που έχουν πρόσβαση στο αεροσκάφος.

ΣΧΕΤΙΚΑ