Παπαστεργίου-Χρυσοχοΐδης παρουσίασαν τη διαδικασία έκδοσης Προσωπικού Αριθμού -«Σημαντική καινοτομία», τα βασικά στοιχεία

NEWSROOM
Προσωπικός αριθμός πολίτη
Προσωπικός αριθμός πολίτη

Αύριο, Τρίτη (3/6) ξεκινά η λειτουργία της πλατφόρμας myInfo.gov.gr, μέσω της οποίας θα είναι διαθέσιμη η έκδοση του Προσωπικού Αριθμού.

Τη διαδικασία έκδοσής του, αλλά και τι θα γίνει με τις νέες ταυτότητες, ανέλυσαν σήμερα σε κοινή συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Όπως έχει γίνει γνωστό, ο Προσωπικός Αριθμός αποτελεί έναν μοναδικό αριθμό αναγνώρισης για κάθε πολίτη, ο οποίος έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει τους διάφορους αριθμούς που χρησιμοποιούνται σήμερα, όπως ο ΑΦΜ, ο ΑΜΚΑ και ο αριθμός ταυτότητας. Με αυτή την ενοποίηση επιδιώκεται η απλούστευση των διαδικασιών και η μείωση της γραφειοκρατίας, καθώς οι πολίτες θα χρειάζεται να θυμούνται μόνο έναν αριθμό για όλες τις συναλλαγές τους.

Τα βασικά σημεία από την παρουσίαση του Προσωπικού Αριθμού

Για μια πολύ σημαντική καινοτομία στον χώρο της δημόσιας διοίκησης έκανε λόγο αρχικά ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

«Ο Προσωπικός Αριθμός ήταν κάτι το οποίο δεν σχεδιάστηκε σήμερα. Σχεδιάστηκε πριν από τουλάχιστον πέντε χρόνια, ίσως και περισσότερο. Έρχεται να δώσει λύση σε ένα τεράστιο ζήτημα που υπάρχει στη δημόσια διοίκηση. Αλήθεια, γιατί θέλουμε τον Προσωπικό Αριθμό; Για να έχουμε έναν 5ο αριθμό να μπερδευόμαστε; Όχι. Θέλουμε έναν ενιαίο αριθμό ταυτοποίησης για όλες τις συναλλαγές του πολίτη στο Ελληνικό Δημόσιο» σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου και εξήγησε:

«Έρχεται να επιλύσει ένα τεράστιο ζήτημα ασυνέπειας, ανορθογραφίας, κυριολεκτικής και ψηφιακής, στα μητρώα του Ελληνικού Δημοσίου και πλέον το κράτος αποκτά ένα πολύ ισχυρό εφόδιο προκειμένου να έχει μια ενιαία εικόνα για τον πολίτη, προκειμένου να σταματήσουμε να ταλαιπωρούμε τους πολίτες που δυστυχώς έχουν την ατυχία να έχουν διαφορετική εικόνα, διαφορετικά στοιχεία σε κάποιο από τα μητρώα του ελληνικού Δημοσίου, να μπορούμε πλέον να εφαρμόζουμε απόλυτη και πλήρη διαλειτουργικότητα στα ζητήματα του Δημοσίου και να μπορέσουμε σιγά σιγά να παρέχουμε πλέον εξελιγμένες και ποιμένες υπηρεσίες».

«Απλοποιούμε πλέον τις διαδικασίες. Πάμε με πολύ μεγαλύτερη αξιοπιστία να ταυτοποιήσουμε τους πολίτες και να έχουμε την ενιαία και βασική τους εικόνα σε όλα τα μητρώα, καλύτερα δεδομένα για το Ελληνικό Δημόσιο», είπε.

Τι πρέπει να ξέρουμε για τον Προσωπικό Αριθμό

  • Αφορά σε όλους τους πολίτες που έχουν είτε ΑΦΜ είτε ΑΜΚΑ.
  • Ως προς τη μορφή του, θα αποτελείται από τρία αλφαριθμητικά ψηφία, τα κοινά γράμματα του ελληνικού και του λατινικού αλφαβήτου και τον ΑΦΜ μας.
  • Θα αναγράφεται στα νέα δελτία ταυτότητας και στην ηλεκτρονική μας ταυτότητα.
  • Θα βγαίνει για μία φορά και δεν θα μεταβάλλεται για κάθε Έλληνα πολίτη.

Η διαδικασία

Η πλατφόρμα θα ανοίξει αύριο, Τρίτη (3/6). Οι πολίτες χρειάζονται μόνο κωδικούς Taxis και εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας.

Η έκδοση του Προσωπικού Αριθμού ακολουθεί αυτά τα βήματα: Μπαίνουμε στην εφαρμογή με διπλό παράγοντα ταυτοποίησης. Βλέπουμε τα στοιχεία μας, τα επιβεβαιώνουμε, γίνεται αυτομάτως συγχρονισμός σε όλα τα μητρώα του Ελληνικού Δημοσίου. Το επόμενο βήμα είναι η επιλογή του Προσωπικού Αριθμού.

Χρυσοχοΐδης: Θα εφαρμοστεί στις νέες αστυνομικές ταυτότητες

Παίρνοντας τον λόγο, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη ανέφερε αρχικά: «Το νέο δελτίο ταυτότητας παρέχει ισχυρή ασφάλεια, αποτρέπει τους κινδύνους πλαστογράφησης και εξαπάτησης και είναι ισχυρό ταξιδιωτικό έγγραφο εντός της ΕΕ και όχι μόνο. Αναγράφονται μόνο τα απαραίτητα προσωπικά δεδομένα και πλέον θα περιλαμβάνει και τον Προσωπικό Αριθμό».

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται να εκδοθούν περίπου 2 εκατομμύρια νέες ταυτότητες. Παράλληλα, κάλεσε τους πολίτες που επισκέπτονται τους τόπους καταγωγής τους να προτιμήσουν να εκδώσουν εκεί την ταυτότητά τους, καθώς οι χρόνοι αναμονής είναι σημαντικά μικρότεροι.

Όσον αφορά τη διαδικασία έκδοσης νέων ταυτοτήτων, η διάρκεια ραντεβού εκτιμάται στα 22 λεπτά για τους επόμενους τρεις μήνες, με τη μεγαλύτερη διαθεσιμότητα να παρατηρείται στην περιφέρεια. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, έχουν ληφθεί μέτρα όπως η επέκταση του ωραρίου σε απογευματινές βάρδιες, κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και η λειτουργία των υπηρεσιών και τις Κυριακές.

Τέλος, ενισχύονται οι Υπηρεσίες με επιπλέον προσωπικό, ενώ το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων θα υποστηρίξει τη λειτουργία νέων κέντρων έκδοσης ταυτοτήτων. Στην Αττική λειτουργούν ήδη 29 διπλές βάρδιες σε συνολικά 78 υπηρεσίες, ενώ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουν προστεθεί 43 επιπλέον σταθμοί για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Η διαδικασία έκδοσης του Προσωπικού Αριθμού βήμα-βήμα

Στη συνέχεια ο γ.γ. Πληροφοριακών Συστημάτων, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, παρουσίασε τη διαδικασία έκδοσης.

Αναλυτικά:

  • Πρόσβαση στην εφαρμογή MyInfo
  • Αυθεντικοποίηση μέσω κωδικών Taxis
  • Προεπισκόπηση στοιχείων Δημοτολογίου (δυνατότητα επιβεβαίωσης, δήλωση ορθών στοιχείων, δήλωση μη εγγραφής)
  • Προεπισκόπηση αναγνωριστικών αριθμών
  • Προεπισκόπηση στοιχείων επικοινωνίας (δήλωση και τροποποίηση στοιχείων επικοινωνίας γίνεται μόνο στο ΕΜΕπ emep.gov.gr).
  • Υποβολή υπεύθυνης δήλωσης επιβεβαίωσης στοιχείων
  • Προεπισκόπηση επιβεβαιωμένης εικόνας
  • Εμφάνιση συνόλου στοιχείων από μητρώα
  • Επισήμανση τροποποιήσεων, προβλημάτων και διαφορών μεταξύ των μητρώων

Εάν ο πολίτης διαφωνεί σε κάτι, θα εμφανιστεί στη οθόνη του δήλωση ορθών στοιχείων δημοτολογίου προκειμένου να προχωρήσουν σε διόρθωση. Σε περίπτωση διόρθωση στοιχείων, ο πολίτης θα υπογράψει εκ νέου μια νέα υπεύθυνη δήλωση.

ΣΧΕΤΙΚΑ