Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Μισό δισ. από τους πελάτες ξενοδοχείων το '18

Θεσσαλονίκη: Μισό δισ. από τους πελάτες ξενοδοχείων το '18
Φωτό: Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Σχεδόν μισό δισ. ευρώ «αφήνουν» στη Θεσσαλονίκη οι πελάτες των ξενοδοχείων, όπως προκύπτει από την ετήσια έρευνα που υλοποίησε η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για την έρευνα που υλοποιεί η GBR Consultitng για λογαριασμό της ΕΞΘ και αφορά στο προφίλ και την ικανοποίηση των τουριστών καθώς και την απόδοση των ξενοδοχείων της πόλης.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΞΘ Ανδρέας Μανδρίνος, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας εκτιμάται ότι οι επισκέπτες των ξενοδοχείων ξόδεψαν συνολικά 420 εκατομμύρια ευρώ το 2018. Από αυτά, τα 161 εκατομμύρια για τα ξενοδοχεία και τα 183 για την πόλη. Τα υπόλοιπα 76 εκατομμύρια ήταν φόροι.

Κατά τα λοιπά ήταν μια καλή χρονιά, όπως είπε, με σταθερότητα στις πληρότητες και μικρή αύξηση στη μέση τιμή δωματίου. Συγκριτικά, μάλιστα, με άλλες 10 ευρωπαϊκές πόλεις, όπως ανέφερε ο υπεύθυνος της μελέτης Στέφαν Μέρκενχοφ, η Θεσσαλονίκη σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση στην τιμή δωματίων -της τάξεως του 5,5%- μειώνοντας ελαφρώς τη διαφορά με τις άλλες πόλεις. Ωστόσο, παραμένει μακράν η πόλη με τη χαμηλότερη μέση τιμή δωματίου.

Στα θετικά της έρευνας, όπως ανέφερε ο κ. Μανδρίνος, ήταν το γεγονός ότι η ικανοποίηση των επισκεπτών παρουσίασε οριακή αύξηση (0,1%) σε σχέση με πέρσι. Οι επισκέπτες δήλωσαν ικανοποιημένοι από τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και τη συνολική εμπειρία από την πόλη, ενώ το 95% των επισκεπτών θα σύστηναν τη Θεσσαλονίκη ως τουριστικό προορισμό. Το θετικό γεγονός ήταν η αύξηση των Ισραηλινών τουριστών κατά 78% και η μικρότερη, αλλά σημαντική αύξηση, που σημειώθηκε από Γερμανούς και Ιταλούς τουρίστες. Όπως επεσήμανε επίσης ο κ. Μανδρίνος, μετά την ολοκλήρωση μεγάλου μέρους των έργων ανάπλασης, στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης προσγειώθηκαν 2,2 εκατομμύρια επιβάτες διεθνών πτήσεων, σημειώνοντας αύξηση κατά 13% σε σχέση με το 2017.

Παρ' όλα αυτά, στα αρνητικά της πόλης, όπως προκύπτει από την έρευνα, είναι η καθαριότητα (η ικανοποίηση των τουριστών μειώθηκε κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες) οι δημόσιες συγκοινωνίες, η ασφάλεια και η έλλειψη πεζοδρομίων.

Στην παρουσίαση της μελέτης έδωσε -μεταξύ άλλων- το «παρών» και ο δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος είπε ότι για το θέμα της καθαριότητας, που είναι της αρμοδιότητας του δήμου, η διοίκησή του δεν κατάφερε να το λύσει και ευχήθηκε να το πράξει η επόμενη. Ωστόσο, τόνισε ότι όλα τα χρόνια της θητείας του, εκείνο που παρατήρησε είναι μια «απίστευτη έλλειψη συντονισμού μεταξύ των φορέων και των επαγγελματιών».

Από την πλευρά της, η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης και αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου μίλησε για τις δράσεις του Οργανισμού που προωθούν την καινοτομία και την τεχνολογία αλλά και τη σύνδεση με τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην επιτυχία του χθεσινού Μαραθωνίου, ο οποίος φέρνει κόσμο στην πόλη και σε εποχές εκτός σεζόν.

Σε ό,τι αφορά την Αντιπεριφέρεια Τουρισμού και Πολιτισμού, ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Αλέξανδρος Θάνος σημείωσε ότι θα συνεχίσει να στηρίζει και να προωθεί τις συνέργειες μεταξύ όλων των φορέων και του ιδιωτικού τομέα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Digital Travel Show για τη Θεσσαλονίκη
Digital Travel Show για τη Θεσσαλονίκη
Με στόχο την αύξηση της μέσης διάρκειας παραμονής των επισκεπτών και με θέμα τη γνωριμία με την πόλη.
Digital Travel Show για τη Θεσσαλονίκη
Γερμανικό ενδιαφέρον για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης
Γερμανικό ενδιαφέρον για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης
Πέντε γερμανικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό αναζητούν νέες συνεργασίες στη Θεσσαλονίκη με στόχο της αναβάθμιση των επιχειρήσεων.
Γερμανικό ενδιαφέρον για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης
Η Ελλάδα πρώτη στις προτιμήσεις των Αυστριακών
Η Ελλάδα πρώτη στις προτιμήσεις των Αυστριακών
H Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση ως δημοφιλέστερος θερινός κοντινός και μεσαίας απόστασης προορισμός και ακολουθούν η Ισπανία και η Τουρκία.
Η Ελλάδα πρώτη στις προτιμήσεις των Αυστριακών
Η Πελοπόννησος αναδεικνύεται σε κορυφαίο προορισμό
Η Πελοπόννησος αναδεικνύεται σε κορυφαίο προορισμό
Με στοχευμένες δράσεις του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου (ΤΟΠ) και τη βοήθεια του απόδημου ελληνισμού συνεχίζεται η προώθηση της Πελοποννήσου σε όλον τον κόσμο ως «ο απόλυτος τουριστικός προορισμός που διαθέτει τα πάντα».
Η Πελοπόννησος αναδεικνύεται σε κορυφαίο προορισμό
Αυξημένα τα έσοδα παρά την πτώση της τουριστικής κίνησης
Αυξημένα τα έσοδα παρά την πτώση της τουριστικής κίνησης
Ελαφρώς μειωμένη ήταν η τουριστική κίνηση στο πεντάμηνο Ιανουαρίου Μαΐου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος ο αριθμός των τουριστών που επισκέφθηκε τη χώρα μας φέτος έφθασε τα 2,34 εκατομμύρια και ήταν μειωμένος κατά 2,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο πεντάμηνο του 2018.
Αυξημένα τα έσοδα παρά την πτώση της τουριστικής κίνησης