Ο Σπίρτζης προβληματίστηκε για το ρόλο Καλογρίτσα

Φωτο: Eurokinissi

Στην παραδοχή πως η κήρυξη ως αναδόχου κοινοπραξίας συμφερόντων του επιχειρηματία Χρήστου Καλογρίτσα για την κατασκευή τμημάτων του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος τον προβλημάτισε έντονα, προχώρησε για πρώτη φορά δημοσίως ο υπουργός Υποδομών.

Η κοινοπραξία Καλογρίτσα κηρύχθηκε προσωρινή μειοδότρια σε 4 από τα συνολικά 8 τμήματα του αυτοκινητόδρομου το 2016 και το 2017. Είχε προηγηθεί ο διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες κατά τη διάρκεια του οποίου έγιναν γνωστά τα οικονομικά προβλήματα της οικογένειας Καλογρίτσα, ενώ στις αρχές του 2017 αποκαλύφθηκε πως τα δάνεια των εταιρειών της οικογένειας στην Τράπεζα Αττικής υπερβαίνουν τα 110 εκατομμύρια ευρώ.

Μιλώντας από τον Πύργο, τον οποίο επισκέφθηκε για να επιθεωρήσει την έναρξη των έργων σε δύο από τα συνολικά οκτώ τμήματα του αυτοκινητόδρομου, ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως δεν είναι ο μόνος πολιτικός που διατηρεί στενές σχέσεις με την οικογένεια Καλογρίτσα. Όπως είπε προβληματίζεται έντονα και από τη στενή σχέση ορισμένων συνεργατών άλλων κομμάτων με τον εργολάβο Χρήστο Καλογρίτσα.

Ο υπουργός Υποδομών επισκέφθηκε το τμήμα στο οποίο θα υλοποιηθεί η έβδομη εργολαβία, από τη βιομηχανική περιοχή Πάτρας μέχρι την Κάτω Αχαΐα, μήκους περίπου 5 χιλιομέτρων και τελικού προϋπολογισμού 18,7 εκατομμυρίων ευρώ.

Συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Υποδομών, Θάνο Μωραΐτη και από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Σπίρτζης μετέβη και σε περιοχή κοντά στην κωμόπολη της Βάρδας στην Ηλεία, στην οποία ξεκίνησαν έργα για την κατασκευή του πέμπτου τμήματος, Σαγαίικα – Βάρδα. Το τμήμα αυτό έχει μήκος 14,5 χιλιόμετρα και κόστος κατασκευής 34,2 εκατομμύρια ευρώ. Ανάδοχος και στα δύο τμήματα είναι η ΙΝΤΕΡΚΑΤ.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, η οποία είχε έντονο προεκλογικό χαρακτήρα δεδομένου πως και στα δύο σημεία υπήρχαν σε λειτουργία ελάχιστα φορτηγά και μηχανήματα, αλλά και λιγοστοί εργαζόμενοι, ο υπουργός Υποδομών τόνισε πως είναι υπερήφανος για το γεγονός πως το έργο θα υλοποιηθεί ως σύγχρονος αυτοκινητόδρομος.

Σε ό,τι αφορά τις μεγάλες καθυστερήσεις στην έναρξη των έργων, τα οποία έχουν ξεκινήσει σε μόλις δύο τμήματα και σε έκταση ορισμένων εκατοντάδων μέτρων, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε πως οφείλεται στο γεγονός πως έπρεπε να πειστεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αναγκαιότητα κατασκευής του αυτοκινητόδρομου. Κατηγόρησε επίσης την προηγούμενη κυβέρνηση η οποία δεν είχε εκπονήσει μελέτη ανάλυσης κόστους οφέλους, δίχως την οποία δεν μπορεί να υποβληθεί αίτηση χρηματοδότησης στην Κομισιόν.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, ο οποίος έδωσε στη δημοσιότητα την αλληλογραφία που είχε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι υπηρεσίες της Κομισιόν ζήτησαν την σύνταξη μελετών για την κατασκευή δρόμου με μικρότερο πλάτος και διαφορετικές προδιαγραφές. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάστηκαν σενάρια υπολογισμού κόστους δρόμων με πλάτος 17, 14 και 11 μέτρων, μέχρι να πεισθούν οι ευρωπαϊκές υπηρεσίες πως ο αυτοκινητόδρομος πλάτους 21,3 μέτρων με διαχωριστικό διάζωμα αποτελεί τη βέλτιστη λύση.

Έως τώρα έχουν υπογραφεί συμβάσεις για την υλοποίηση τεσσάρων από τα οκτώ τμήματα. Όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης μετά το Πάσχα θα υπογραφούν οι συμβάσεις για 3 τμήματα ακόμα, μεταξύ των οποίων και τα 2 στα οποία έχει μειοδοτήσει κοινοπραξία συμφερόντων του Χρήστου Καλογρίτσα. Σε εκκρεμότητα βρίσκεται η υπογραφή της σύμβασης για το τρίτο τμήμα, δεδομένου πως ένας από τους υποψήφιους έχει προσφύγει στο ΣτΕ, με τη συζήτηση της υπόθεσης να έχει προσδιοριστεί για τις 11 Ιουνίου.

Σε ό,τι αφορά την κοινοπραξία των εταιρειών Καλογρίτσα είναι εξαιρετικά αμφίβολο εάν θα καταφέρει να εξασφαλίσει εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης. Είναι ενδεικτικό πως σε ένα από τα τμήματα ο δεύτερος μειοδότης αποφάσισε να μην αποσύρει την εγγυητική επιστολή συμμετοχής, εκτιμώντας πως η κοινοπραξία Καλογρίτσα δεν θα αναλάβει το έργο.

Με το σύνολο της επένδυσης να ανέρχεται σε περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ, η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, συνολικού μήκους περίπου 70 χιλιομέτρων, αποτελεί το σημαντικότερο έργο στη Δυτική Ελλάδα.

ΣΧΕΤΙΚΑ