fbpxΤαξί: Τέλος στις πληρωμές μέσω εφαρμογών | Economistas.gr Skip to main content

Ταξί: Τέλος στις πληρωμές μέσω εφαρμογών

Ταξί: Τέλος στις πληρωμές μέσω εφαρμογών
Φωτό: Eurokinissi

Αλλαγές στον τρόπο πληρωμής των ταξί που καλούνται μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών πρόκειται να φέρει νέα τροπολογία, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΟΕΙΤΑ (Παννελήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων).

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η νέα τροποποίηση του νόμου Ν 4607/2019 πρόκειται να βάλει φρένο στις αυτόματες πληρωμές που κάνουν οι καταναλωτές με κάρτα μέσω εφαρμογών ταξί (πχ. Taxibeat).

Η τροποποίηση προβλέπει ότι ο καταναλωτής θα καταβάλει το κόμιστρο στον οδηγό ταξί και όχι στον διαμεσολαβητή και την εφαρμογή του. Στο τέλος του μήνα η εταιρεία που διαμεσολαβεί θα πληρώνεται με τιμολόγιο από τον οδηγό ταξί.

Αυτό σημαίνει πως πρόκειται να υπάρξει ραγδαία αύξηση της τοποθέτησης POS στα ταξί, ενώ δεν αποκλείεται να αντιδράσουν και οι εταιρίες που θίγονται.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΕΙΤΑ για τις αλλαγές στον τρόπο πληρωμής των ταξί

«Όσοι συνάδελφοι συνεργάζονται με εταιρίες εφαρμογών πρέπει να εναρμονιστούν με τις διατάξεις του Ν 4607/2019 και συγκεκριμένα το άρθρο 75 με το οποίο τροποποιείται το άρθρο 12 του ν. 4530/2018 ως εξής:

1. Η παρ. 9 του άρθρου 12 του ν. 4530/2018 (Α΄ 59) αντικαθίσταται ως εξής:

Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής. Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης. Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί».

Η ΠΟΕΙΤΑ εξηγεί ότι με αυτή την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία. Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια. Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σε ποιους κλάδους επεκτείνεται η χρήση των POS
Σε ποιους κλάδους επεκτείνεται η χρήση των POS
H υπουργική απόφαση θα προβλέπει την επέκταση της υποχρεωτικής εγκατάστασης συσκευών ηλεκτρονικών χρεώσεων POS σε πολλούς ακόμα κλάδους.
Σε ποιους κλάδους επεκτείνεται η χρήση των POS
Η νέα λίστα με τους υπόχρεους για POS
Η νέα λίστα με τους υπόχρεους για POS
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η Υπουργική απόφαση με την οποία εντάσσονται νέες κατηγορίες επαγγελματιών στη λίστα των υπόχρεων χρήσης POS.
Η νέα λίστα με τους υπόχρεους για POS
Οι καλλιτέχνες θέλουν εξαίρεση από τα POS
Οι καλλιτέχνες θέλουν εξαίρεση από τα POS
Το ΔΣ του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών διαμαρτύρεται για την ένταξη των καλλιτεχνών στους υπόχρεους να πληρώνονται με POS και καλεί με ανακοινωσή του σε αγώνες για την ακύρωση της απόφασης αυτής.
Οι καλλιτέχνες θέλουν εξαίρεση από τα POS
Το σκληρό επάγγελμα του ταξιτζή: Μέχρι και 90 ώρες εργασίας
Το σκληρό επάγγελμα του ταξιτζή: Μέχρι και 90 ώρες εργασίας
Από τους πιο σκληρά εργαζόμενους αποδεικνύονται οι ταξιτζήδες καθώς καταγράφουν μέχρι και 90 ώρες την εβδομάδα στο τιμόνι σε οχήματα γηρασμένα και επικίνδυνες συνθήκες.
Το σκληρό επάγγελμα του ταξιτζή: Μέχρι και 90 ώρες εργασίας