«Ξηλώνει» την διοίκηση του ΟΑΣΑ το Υπερταμείο

Φωτο: Eurokinissi

Σε ριζικές αλλαγές στη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΑ θα προχωρήσει, σύμφωνα με πληροφορίες του economistas.gr, το Υπερταμείο στην έκτακτη Γενική Συνέλευση της εταιρίας που θα πραγματοποιηθεί σε λίγη ώρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες το Υπερταμείο, θα προχωρήσει στην απομάκρυνση πέντε από τα συνολικά έξι μέλη του ΔΣ, με το νυν διευθύνοντα σύμβουλο να αναλαμβάνει χρέη μη εκτελεστικού προέδρου. Στο ΔΣ του ΟΑΣΑ θα τοποθετηθούν μέλη που έχουν εμπειρία στον κλάδο των συγκοινωνιών αλλά και στη χρηματοδότηση έργων υποδομών.

Καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου αναλαμβάνει, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Νίκος Αθανασόπουλος, ο οποίος έχει εμπειρία από συγκοινωνίες δεδομένου πως την περίοδο 2010-2016 διαχειρίστηκε το χαρτοφυλάκιο του στρατηγικού σχεδιασμού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Δεν έχουν γίνει γνωστοί οι λόγοι των αλλαγών ωστόσο φαίνεται ότι οι χειρισμοί και οι επιλογές της διοίκησης των αστικών συγκοινωνιών στο θέμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου μέτρησαν αρνητικά.

Μόνο ο νυν διευθύνων σύμβουλος, Γιάννης Σκουμπούρης, παραμένει στο διοικητικό συμβούλιο ως πρόεδρος, προκειμένου να αποτελέσει συνδετικό κρίκο μεταξύ των νέων μελών και των σημαντικών έργων που είναι σε εξέλιξη στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, όπως το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Μεταξύ των νέων μελών που τοποθετούνται είναι εκτελεστικός διευθύνων σύμβουλος, επικεφαλής της ελεγκτικής επιτροπής του διοικητικού συμβουλίου και τρία μη εκτελεστικά μέλη.

Η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), στην οποία έχουν μεταφερθεί οι μετοχές του ΟΑΣΑ και των δύο θυγατρικών του εταιρειών (ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ), αντιμετώπισε αρκετές δυσκολίες στην προσπάθεια να βρει μέλη για το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού.

Το ανώτατο όριο των 4.600 ευρώ, το οποίο προβλέπεται για τις μικτές μηνιαίες αποδοχές εκτελεστικών μελών στα διοικητικά συμβούλια ΔΕΚΟ, αποδείχθηκε το μεγαλύτερο εμπόδιο.

Όπως ανακάλυψαν στην πράξη οι επικεφαλής της ΕΕΣΥΠ, ελάχιστα στελέχη του ιδιωτικού τομέα είναι διατεθειμένα να αφήσουν τις θέσεις τους προκειμένου να συμμετάσχουν στην προσπάθεια ανάταξης των επιχειρήσεων του Δημοσίου που έχουν μεταφερθεί στο Υπερταμείο.

Το υπουργείο Οικονομικών είχε καταθέσει τροπολογία για την αύξηση των αποδοχών των εκτελεστικών μελών διοικητικών συμβουλίων στις ΔΕΚΟ που απασχολούν πάνω από 3.000 εργαζόμενους και έχουν κύκλο εργασιών άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ.

Ωστόσο, η τροπολογία που προέβλεπε αύξηση έως 2.850 ευρώ στους μισθούς των εκτελεστικών μελών, αποσύρθηκε μετά από τις έντονες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης δεδομένου πως κατατέθηκε δύο μέρες μετά την πυρκαγιά στο Μάτι, στην οποία έχασαν τη ζωή τους 100 άτομα.

Οι εκτεταμένες αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ σηματοδοτούν την έναρξη της αξιολόγησης των πεπραγμένων των διοικητικών συμβουλίων της ΣΤΑΣΥ και της ΟΣΥ, των δύο θυγατρικών εταιρειών του Οργανισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διαδικασία αξιολόγησης. Για το λόγο αυτό απομακρύνθηκαν από το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού οι εκπρόσωποι των δύο θυγατρικών.

Η αναδιοργάνωση των αστικών συγκοινωνιών αποτελεί μία από τις προτεραιότητες του Υπερταμείου, δεδομένου πως τα τελευταία έτη τα έσοδα στα μέσα μεταφοράς ακολούθησαν πτωτική πορεία. Μαζί με τον όμιλο ΕΛΤΑ, οι εταιρείες αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας παρήγαγαν τα μεγαλύτερα ελλείμματα από όλες τις ΔΕΚΟ που μεταφέρθηκαν στην ΕΕΣΥΠ.

Οι έως τώρα ενδείξεις σε ό,τι αφορά τα έσοδα το 2019 είναι ενθαρρυντικές, δημιουργώντας προσδοκίες πως θα επιτευχθεί ο στόχος των 240 εκατομμυρίων ευρώ που έχει τεθεί από το Υπερταμείο.

Το Μάρτιο σημειώθηκε ρεκόρ με εισπράξεις άνω των 20 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ ανοδικά κινήθηκαν τα έσοδα και τον Απρίλιο τα οποία ξεπέρασαν τα 15 εκατομμύρια ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ