Προβληματισμός και μέτρα για το λαθρεμπόριο καυσίμων

Φωτογραφία: InTime News

Η διαφορά στους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης μεταξύ πετρελαίου κίνησης - θέρμανσης αλλά και του υγραερίου κίνησης- βιομηχανικής χρήσης, δίνουν κίνητρο λαθρεμπορίου, ενώ όπως σημειώνουν στελέχη της Φορολογικής Διοίκησης, το πρόβλημα οξύνεται λόγω του ότι δεν λειτουργούν ακόμα δικλείδες ασφαλείας σε όλη την αλυσίδα διακίνησης. Για παράδειγμα, δεν υπάρχει καν σύστημα εισροών-εκροών για το υγραέριο, ούτε καν διασύνδεση των ταμειακών με τις αντλίες πώλησης του.

Μετά από συσκέψεις μεταξύ των συναρμόδιων υπηρεσιών, αποφασίστηκε το πρώτο βήμα. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εμπορία καυσίμων μέσω πρατηρίων, την πώληση πετρελαίου θέρμανσης, καθώς και την προμήθεια υγραερίου ή πεπιεσμένου φυσικού αερίου σε πρατήρια, υποχρεούνται να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά τα δεδομένα από τα παραστατικά των πωλήσεών τους με τη χρήση ταμειακής μηχανής, συμπεριλαμβανομένων των ποσοτήτων καυσίμων που πωλούν.

Τα δεδομένα αυτά θα διαβιβάζονται σε βάση δεδομένων της ΑΑΔΕ, ανά ταμειακή μηχανή, για κάθε ένα παραστατικό που εκδίδεται, το αργότερο με το πέρας των διενεργούμενων συναλλαγών σε ημερήσια βάση.

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, η διασταύρωση των δεδομένων είναι ένα σημαντικό βήμα ώστε η Φορολογική Αρχή να ανιχνεύει περιπτώσεις φοροδιαφυγής ή λαθρεμπορίας καυσίμων και με αυτό προαναγγέλλονται εκτεταμένες διασταυρώσεις στα τιμολόγια όλης της αλυσίδας διακίνησης.

ΣΧΕΤΙΚΑ