fbpxΜεγάλα περιθώρια ανάπτυξης των σχέσεων Ελλάδας - Αγγλίας | Economistas.gr
Skip to main content

Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης των σχέσεων Ελλάδας - Αγγλίας

Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης των σχέσεων Ελλάδας - Αγγλίας
Πηγή: AP Images

Μεγαλα περιθώρια ανάπτυξης έχουν οι διμερείς σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και Ηνωμένου Βασιλείου (ΗΒ), όποια κι αν είναι η τελική απόφαση διαδικασίας του BREXIT καθώς το ΗΒ θα παραμείνει ένας σημαντικός εταίρος για την ΕΕ και για τη χώρα μας.

Αυτό ανέφερε σε πρόσφατη παρουσίασή του σε εκδήλωση του Enterprise Greece ο σύμβουλος Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων 'Α στην πρεσβεία μας στο Λονδίνο, Παναγιώτης Παπαναστασίου.

Στην παρουσίαση με θέμα: «Ευκαιρίες και προοπτικές σε μία εποχή σημαντικών εξελίξεων» ο κ. Παπαναστασίου ανέφερε στις πιθανές επιπτώσεις για τις ελληνικές εξαγωγές από το BREXIT τα εξής:

- Μείωση τουριστικού ρεύματος και αγοραστικής δύναμης σε περίπτωση επιδείνωσης της βρετανικής οικονομίας

- No-deal Scenario: Πιθανή επιβολή δασμών θα έχει μικρή επίπτωση στις σημαντικότερες εξαγωγικές κατηγορίες.

- No-deal Scenario: Πιθανές έμμεσες αρνητικές συνέπειες, καθώς τα ελληνικά προϊόντα θα καταστούν λιγότερο ανταγωνιστικά σε σχέση με προϊόντα τρίτων χωρών

- No-deal Scenario: Πιθανές αρρυθμίες σε μεταφορές εμπορευμάτων και αύξηση κόστους για τελωνειακές και συναφείς διαδικασίες.

Υπενθύμισε ο ίδιος ότι το ΗΒ καταλαμβάνει την 11η θέση μεταξύ των εμπορικών εταίρων της Ελλάδας (9η χωρίς πετρελαιοειδή) και την 8η μεταξύ των πελατών της (6η χωρίς πετρελαιοειδή) ενώ η χώρα μας καταλαμβάνει την 41η θέση (17η μεταξύ των κρατων μελών ΕΕ) μεταξύ των πελατών και την 48η θέση(18η μεταξύ των κρατών μελών ΕΕ) μεταξύ των προμηθευτών του ΗΒ.

Σημιεώνεται ότι το 2018 η αξία του διμερούς εμπορίου αγαθών ήταν: 2,07 δισ. λίρες (+12%) και οι Ελληνικές Εξαγωγές ήταν 900 εκ. λίρες (+5%)

«Σε αντίθεση με τις ροές εμπορίου του ΗΒ σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ελλάδα παρουσιάζει έλλειμμα στο ισοζύγιο αγαθών και πλεόνασμα στο ισοζύγιο υπηρεσιών με το ΗΒ ενώ συνολικά, η Ελλάδα έχει πλεονασματικό εμπορικό ισοζύγιο έναντι του ΗΒ, χάρις στον τουρισμό» όπως είπε ο σύμβουλος.

Ελληνική παρουσία στο ΗΒ

Αυξημένος είναι ο αριθμός Ελλήνων στο ΗΒ, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία τα οποία περιλαμβάνονται στη συγκεκριμένη παρουσίαση (περίπου 100.000). Πιο αναλυτικά ο κ. Παπαναστασίου ανέφερε τα εξής:

- 2009-2017: 23.000 ενεργές βρετανικές εταιρείες με διευθυντή ελληνικής υπηκοότητας ή ελληνικής καταγωγής

- Διαχρονική παρουσία ναυτιλιακών εταιρειών ελληνικών συμφερόντων

- Επενδύσεις ελληνικών βιομηχανικών ομίλων στο ΗΒ (πχ Viohalco, Πλαστικά Θράκης)

- Το City βασική πηγή επενδυτικών κεφαλαίων για εταιρείες

Σημαντικές αγοραστικές τάσεις στη βρετανική αγορά

Είναι αυξημένη η ζήτηση υγιεινών, φυσικών και βιολογικών προϊόντων.

• Η αγορά εξελίσσεται και ζητά νέα, υγιή, νόστιμα και εύκολα προϊόντα διατροφής

• Οι καταναλωτές έχουν αποκτήσει μεγαλύτερη επίγνωση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών ζητημάτων (παιδική εργασία, πειραματόζωα κά).

• Αναπτύσσονται ολοκληρωμένα συστήματα κοινωνικής ευαισθητοποίησης και πιστοποίησης με αυξημένη ανταλλαγή πληροφοριών κατά μήκος της συνολικής αλυσίδας εφοδιασμού.

• Συνεχώς αναπτύσσονται καινοτόμα προϊόντα που βελτιώνουν την εμπειρία και την ικανοποίηση των βρετανών καταναλωτών.

«Αυτές οι εξελίξεις απαιτούν την περαιτέρω εξειδίκευση, αλλά και την ενσωμάτωση του έλληνα εξαγωγέα με παράγοντες στην αλυσίδα εφοδιασμού» όπως υπογραμμίστηκε σχετικά.

Πως θα προσεγγίσει ο Έλληνας εξαγωγέας τη βρετανική αγορά

- Απαιτείται συγκροτημένη και μεθοδική προσέγγιση που πρέπει να συνοδεύεται από βελτίωση της ποιότητας, διαφοροποίηση των προϊόντων, χρησιμοποίηση καινοτόμων και ελκυστικών συσκευασιών (eye catching) και την εισαγωγή νέων προϊόντων

- Πιστοποιήστε και οργανώστε την παραγωγή σας πριν εξάγετε στο ΗΒ. Διασφαλίστε την ποιότητα πάνω απ 'όλα.

- Εφαρμόστε τα πρωτόκολλα για την ασφάλεια των τροφίμων και την πιστοποίηση. Απαιτείται πιστοποίηση (αν και μη υποχρεωτική) σύμφωνα με τα Πρότυπα της BRC (British Retail Consortium - BRC). Είναι μία σύνθεση τεσσάρων τεχνικών προδιαγραφών που καθορίζουν τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί κάποιος οργανισμός για να μπορεί να παράγει, συσκευάζει, αποθηκεύει και διανέμει ασφαλή τρόφιμα και καταναλωτικά προϊόντα.

- Βελτιστοποιήστε την επικοινωνία και το χρονοδιάγραμμα με τους βρετανούς συνεργάτες σας. Να είστε ευέλικτοι και να παρέχετε λύσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. Παρέχετε σαφείς και εφαρμόσιμες συμφωνίες

- Ταιριάξτε την προσφορά με τη ζήτηση. Ορίστε το προϊόν σας διαφοροποιώντας το από ανταγωνιστικά προϊόντα, ανταποκρινόμενοι στη στρατηγική πωλήσεων του πελάτη σας στο ΗΒ

- Να είστε σε κάθε περίπτωση επαγγελματίας και η αλυσίδα εφοδιασμού σας να είναι ισχυρή και αξιόπιστη.

- Οι εισαγωγείς είναι το κλειδί για τη βρετανική αγορά. Πολλές αλυσίδες εφοδιασμού είναι αυστηρά οργανωμένες υπό την καθοδήγηση του εισαγωγέα / χονδρεμπόρου ή του παρόχου υπηρεσιών κατά την τήρηση των απαιτήσεων του λιανοπωλητή. Αντικατοπτρίζει τη σημαντική τάση προς την κάθετη ολοκλήρωση. Ως τακτικός εξαγωγέας είναι σημαντικό να πλησιάζετε αυτούς τους κύριους παρόχους υπηρεσιών. Είναι η πύλη προς τη μαζική αγορά.

- Όταν εστιάζετε σε συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς (πχ βιολογικά φρούτα και λαχανικά), βρείτε συγκεκριμένους συνεργάτες της βρετανικής αγοράς που είναι καλά ενσωματωμένοι σε αυτόν τον τομέα

- Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε εξαιρετικό εποχικό σχεδιασμό.

Συμμετέχετε σε σημαντικές κλαδικές εκθέσεις με συνέπεια και συνέχεια. Εδώ, μπορείτε να βρείτε τους περισσότερους σημαντικούς εμπόρους.

- Επιχειρείστε επιτόπιες επισκέψεις. Επισκεφθείτε τοπικές αγορές και καταστήματα λιανικής πώλησης για να κατανοήσετε την τοπική δυναμική και τις προτιμήσεις της κάθε αγοράς.

- Μελετήστε ανάλυση της αγοράς ενδιαφέροντός σας και αναζητήστε πληροφόρηση από εξειδικευμένα περιοδικά ή εταιρείες

- Ενημερωθείτε για τις τοπικές επιχειρηματικές συνήθειες ή απαιτήσεις

- Αξιοποιήστε δίκτυα της ελληνικής διασποράς

- Προσέξτε με ποιον επιλέγετε να συνεργαστείτε. Ρωτήστε γύρω από τι γνωρίζουν άλλοι άνθρωποι στον τομέα σας για μια συγκεκριμένη εταιρεία. Επιλέξτε εταιρείες που είναι αξιόπιστες και οικονομικά υγιείς.

Τέλος ο σύμβουλος υπογράμμισε ότι «η εξ αποστάσεως προσπάθεια έχει χαμηλή πιθανότητα επιτυχίας».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αίγυπτος: «Βουτιά» 39,9% στις εισαγωγές από Ελλάδα, το Α' τετράμηνο
Αίγυπτος: «Βουτιά» 39,9% στις εισαγωγές από Ελλάδα, το Α' τετράμηνο
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από το τελευταίο ενημερωτικό σημείωμα του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στο Κάιρο.
Αίγυπτος: «Βουτιά» 39,9% στις εισαγωγές από Ελλάδα, το Α' τετράμηνο
Μετά το lockdown οι καταναλωτές επέστρεψαν στα μαγαζιά: Μεγάλη αύξηση των πωλήσεων στην ΕΕ
Μετά το lockdown οι καταναλωτές επέστρεψαν στα μαγαζιά: Μεγάλη αύξηση των πωλήσεων στην ΕΕ
-Οι πωλήσεις στην Ευρωζώνη αυξήθηκαν κατά 17,8% τον Μάιο σε σχέση με τον Απρίλιο -Η ανάκαμψη, όμως, δεν ήταν πλήρης, καθώς οι πωλήσεις είναι μειωμένες σε σχέση με ένα χρόνο πριν -Οι πωλήσεις ρούχων και υποδημάτων σημείωσαν αύξηση 147%
Μετά το lockdown οι καταναλωτές επέστρεψαν στα μαγαζιά: Μεγάλη αύξηση των πωλήσεων στην ΕΕ
Πρόστιμα 63.670 ευρώ μετά από ελέγχους στην αγορά
Πρόστιμα 63.670 ευρώ μετά από ελέγχους στην αγορά
Πρόστιμα συνολικού ύψους 63.670 ευρώ επιβλήθηκαν μετά τους ελέγχους της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή την περασμένη εβδομάδα, για την αντιμετώπιση του παρεμπορίου στο σύνολο της επικράτειας.
Πρόστιμα 63.670 ευρώ μετά από ελέγχους στην αγορά
Ερευνα: «Βουτιά» του δείκτη κατανάλωσης -Σε πίεση τα νοικοκυριά
Ερευνα: «Βουτιά» του δείκτη κατανάλωσης -Σε πίεση τα νοικοκυριά
Από την έρευνα του ΣΕΛΠΕ προκύπτει ότι ένα ποσοστό της τάξης του 9%, δηλαδή περίπου 1 στα 10 νοικοκυριά, δαπανά κάθε μήνα περισσότερα από το εισόδημά του -δηλαδή δανείζεται.
Ερευνα: «Βουτιά» του δείκτη κατανάλωσης -Σε πίεση τα νοικοκυριά
ΕΣΕΕ: Κρίσιμο το επόμενο διάστημα για το εμπόριο
ΕΣΕΕ: Κρίσιμο το επόμενο διάστημα για το εμπόριο
H ανταπόκριση της ζήτησης ήταν θετική παρά τις αρχικά δυσοίωνες εκτιμήσεις, σημειώνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ με αφορμή τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το μήνα Μάιο του 2020.
ΕΣΕΕ: Κρίσιμο το επόμενο διάστημα για το εμπόριο