fbpxΟ στρατηγικός ρόλος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης | Economistas.gr
Skip to main content

Ο στρατηγικός ρόλος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης

Ο στρατηγικός ρόλος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης
Φωτό: Eurokinissi

Στρατηγικό ρόλο, κυρίως ως προς τις εξαγωγές της Ελλάδας, μπορεί να διαδραματίσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται σε κομβικό γεωγραφικό σημείο και συνδέεται με το διαρκώς αναβαθμιζόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως επισήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτης Κουβέλης, κατά την ομιλία του στο 7ο εξαγωγικό συνέδριο "Export Summit", που διοργανώνει σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Ελλάδος (ΣΕΒΕ).

«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διεκδικεί δυναμική θέση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και ως προς τις εξαγωγές, προς Ασία. Με βασικό πλεονέκτημα την εγγύτητα με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη, το λιμάνι επιδιώκει με αξιώσεις να ανεβεί πολλές κατηγορίες παγκοσμίως και είναι προφανές ότι έχει εξαγωγικό προσανατολισμό, στο πλαίσιο των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών» σημείωσε ο κ.Κουβέλης.

Υπενθύμισε πως ήδη προχωρούν οι διαδικασίες για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, που θα συνδέει εμπορικά την 6η προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), με την υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Ειδομένης, δημιουργώντας νέες δυνατότητες για τις εμπορευματικές μεταφορές.

«Η μελέτη σύνδεσης της 6ης προβλήτας με το σιδηροδρομικό δίκτυο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Το έργο αυτό, που υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι το 2022, εκτιμάται ότι θα αναβαθμίσει την υπάρχουσα σύνδεση (του λιμένος) και αναμένεται να αυξήσει το έργο που εκτελείται μέσω του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμανιού. (Το έργο αυτό) θα είναι λοιπόν, μαζί με το υπό δημοπράτηση εμπορευματικό κέντρο στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, η αιχμή του δόρατος στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων προς την ενδοχώρα, τα Βαλκάνια, την υπόλοιπη Ευρώπη. Η χάραξη της νέας σιδηροδορμικής γραμμής, μήκους 3 χλμ, ξεκινά μέσα από το λιμάνι και το έργο της κατασκευής έχει κόστος 20 εκατ. ευρώ» υπενθύμισε ο κ.Κουβέλης, ενώ επανέλαβε ότι τα δύο μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας, εκείνο του Πειραιώς και αυτό της Θεσσαλονίκης, έχουν το καθένα τον δικό τους ξεχωριστό και ιδιαίτερο ρόλο, στο πλαίσιο της νέας ενιαίας λιμενικής πολιτικής της Ελλάδας, που προχωρά πλέον με βάση το μοντέλο των υπο-παραχωρήσεων για επενδύσεις και δραστηριότητες, στη βάση του νόμου 4597/2019, όπως συμβαίνει και στους μεγάλους ευρωπαϊκούς λιμένες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νέο ΔΣ στην Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης
Νέο ΔΣ στην Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης
Επανεκλέχθηκε για δεύτερη θητεία στη θέση του προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης ο Ανδρέας Μανδρίνος, μετά της αρχαιρεσίες που έγιναν στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης του φορέα.
Νέο ΔΣ στην Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης
Πλακιωτάκης: Επενδυτικό ενδιαφέρον για τα 10 περιφερειακά λιμάνια
Πλακιωτάκης: Επενδυτικό ενδιαφέρον για τα 10 περιφερειακά λιμάνια
Υπάρχει τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον για τα 10 μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, καθώς έχουν τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα από γεωπολιτικής και γεωστρατηγικής άποψης, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Πλακιωτάκης: Επενδυτικό ενδιαφέρον για τα 10 περιφερειακά λιμάνια
Προς άμεση αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών
Προς άμεση αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών
Κατεύθυνση άμεσης έναρξης των διαδικασιών για την ανάπτυξη και αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας έδωσαν στο ΤΑΙΠΕΔ οι υπουργοί Οικονομικών και Ναυτιλίας.
Προς άμεση αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών
Ετοιμο μέχρι τέλος του 2023 το Τεχνολογικό Πάρκο 4ης γενιάς «Thess INTEC»
Ετοιμο μέχρι τέλος του 2023 το Τεχνολογικό Πάρκο 4ης γενιάς «Thess INTEC»
Το συνολικό κόστος δημιουργίας του διαμορφώνεται σε 580 εκατ. ευρώ, ενώ το εκτιμώμενο οικονομικό αποτέλεσμα σε βάθος 20ετίας, έχει υπολογιστεί στα 11 δισ. ευρώ.
Ετοιμο μέχρι τέλος του 2023 το Τεχνολογικό Πάρκο 4ης γενιάς «Thess INTEC»