Skip to main content

Ο στρατηγικός ρόλος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης

Ο στρατηγικός ρόλος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης
Φωτό: Eurokinissi

Στρατηγικό ρόλο, κυρίως ως προς τις εξαγωγές της Ελλάδας, μπορεί να διαδραματίσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται σε κομβικό γεωγραφικό σημείο και συνδέεται με το διαρκώς αναβαθμιζόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως επισήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτης Κουβέλης, κατά την ομιλία του στο 7ο εξαγωγικό συνέδριο "Export Summit", που διοργανώνει σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Ελλάδος (ΣΕΒΕ).

«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διεκδικεί δυναμική θέση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και ως προς τις εξαγωγές, προς Ασία. Με βασικό πλεονέκτημα την εγγύτητα με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη, το λιμάνι επιδιώκει με αξιώσεις να ανεβεί πολλές κατηγορίες παγκοσμίως και είναι προφανές ότι έχει εξαγωγικό προσανατολισμό, στο πλαίσιο των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών» σημείωσε ο κ.Κουβέλης.

Υπενθύμισε πως ήδη προχωρούν οι διαδικασίες για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, που θα συνδέει εμπορικά την 6η προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), με την υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Ειδομένης, δημιουργώντας νέες δυνατότητες για τις εμπορευματικές μεταφορές.

«Η μελέτη σύνδεσης της 6ης προβλήτας με το σιδηροδρομικό δίκτυο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Το έργο αυτό, που υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι το 2022, εκτιμάται ότι θα αναβαθμίσει την υπάρχουσα σύνδεση (του λιμένος) και αναμένεται να αυξήσει το έργο που εκτελείται μέσω του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμανιού. (Το έργο αυτό) θα είναι λοιπόν, μαζί με το υπό δημοπράτηση εμπορευματικό κέντρο στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, η αιχμή του δόρατος στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων προς την ενδοχώρα, τα Βαλκάνια, την υπόλοιπη Ευρώπη. Η χάραξη της νέας σιδηροδορμικής γραμμής, μήκους 3 χλμ, ξεκινά μέσα από το λιμάνι και το έργο της κατασκευής έχει κόστος 20 εκατ. ευρώ» υπενθύμισε ο κ.Κουβέλης, ενώ επανέλαβε ότι τα δύο μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας, εκείνο του Πειραιώς και αυτό της Θεσσαλονίκης, έχουν το καθένα τον δικό τους ξεχωριστό και ιδιαίτερο ρόλο, στο πλαίσιο της νέας ενιαίας λιμενικής πολιτικής της Ελλάδας, που προχωρά πλέον με βάση το μοντέλο των υπο-παραχωρήσεων για επενδύσεις και δραστηριότητες, στη βάση του νόμου 4597/2019, όπως συμβαίνει και στους μεγάλους ευρωπαϊκούς λιμένες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γερμανικό ενδιαφέρον για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης
Γερμανικό ενδιαφέρον για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης
Πέντε γερμανικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό αναζητούν νέες συνεργασίες στη Θεσσαλονίκη με στόχο της αναβάθμιση των επιχειρήσεων.
Γερμανικό ενδιαφέρον για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης
Θεσσαλονίκη: Μισό δισ. από τους πελάτες ξενοδοχείων το '18
Θεσσαλονίκη: Μισό δισ. από τους πελάτες ξενοδοχείων το '18
Σχεδόν μισό δισ. ευρώ «αφήνουν» στη Θεσσαλονίκη οι πελάτες των ξενοδοχείων, όπως προκύπτει από την ετήσια έρευνα που υλοποίησε η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης.
Θεσσαλονίκη: Μισό δισ. από τους πελάτες ξενοδοχείων το '18
Στις ράγες το πρώτο express τρένο για Θεσσαλονίκη
Στις ράγες το πρώτο express τρένο για Θεσσαλονίκη
Τα ηλεκτροδοτούμενα γρήγορα τρένα εντάσσονται από σήμερα στα καθημερινά τακτικά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με δύο σταθμούς σε Λιανοκλάδι και Λάρισα θα φτάνουν στη Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 55 λεπτά από τις 5 ώρες διαρκούσε μέχρι τώρα το ταξίδι.
Στις ράγες το πρώτο express τρένο για Θεσσαλονίκη
EBRD: Ανοίγει γραφείο στη Θεσσαλονίκη
EBRD: Ανοίγει γραφείο στη Θεσσαλονίκη
Σύντομα αναμένεται να λειτουργήσει το γραφείο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) στη Θεσσαλονίκη με Τράπεζα να παραμείνει στην Ελλάδα ως το τέλος του 2025.
EBRD: Ανοίγει γραφείο στη Θεσσαλονίκη
Σύμβαση για νέο τουριστικό λιμένα στη Λέρο
Σύμβαση για νέο τουριστικό λιμένα στη Λέρο
Ο υπουργός Τουρισμού υπέγραψε τη σύμβαση παραχώρησης και εκμετάλλευσης του αγκυροβολίου τουριστικών σκαφών στον Όρμο Αλίντων Λέρου, δυναμικότητας 73 θέσεων ελλιμενισμού.
Σύμβαση για νέο τουριστικό λιμένα στη Λέρο