fbpxΠληρώνουμε εκατομμύρια για τα κλειστά διόδια | Economistas.gr Skip to main content

Πληρώνουμε εκατομμύρια για τα κλειστά διόδια

Πληρώνουμε εκατομμύρια για τα κλειστά διόδια
Φωτό: INTIME

Αποζημίωση ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ θα πληρώσει στην εταιρεία «Νέα Οδός Α.Ε.» το υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να καλύψει τα έσοδα που έχασε η επιχείρηση από το γεγονός πως δεν έχουν λειτουργήσει οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων στη Βαρυμπόμπη και τον Άγιο Στέφανο.

Όπως αναφέρει η απόφαση της αποζημίωσης που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, το ποσό των 10 εκατομμυρίων θα καταβληθεί για να καλυφθούν τα έσοδα που έχασε η «Νέα Οδός» το 2018.
Η λειτουργία των δύο πλευρικών σταθμών διοδίων προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης και θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει από το 2013.

Ωστόσο, ο κ. Σπίρτζης έχει αποφασίσει να παγώσει τη λειτουργία τους, με αποτέλεσμα να καταβάλλονται αποζημιώσεις στην εταιρεία που διαχειρίζεται την εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, οι οποίες κυμαίνονται μεταξύ 10 και 14 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Η απόφαση για την αποζημίωση της εταιρείας δημοσιεύεται λίγες μόλις ημέρες μετά την πρωτοβουλία του υπουργού Υποδομών να εξαιρέσει τους μόνιμους κατοίκους του Δήμου Ωρωπού και της κοινότητας Βαρνάβα από τα μετωπικά διόδια Αφιδνών και από τους πλευρικούς σταθμούς διοδίων στο Καπανδρίτι και τη Μαλακάσα.

Η εξαίρεση που ανακοινώθηκε μία εβδομάδα πριν τη διεξαγωγή των ευρωεκλογών, αναμένεται να έχει κόστος εκατομμυρίων δεδομένου πως το υπουργείο Υποδομών έχει συμφωνήσει να αποζημιώσει την εταιρεία.

Πριν από λίγες εβδομάδες, το υπουργείο Υποδομών και πάλι με απόφαση του κ. Σπίρτζη κατέβαλε αποζημίωση ύψους 1,15 εκατομμυρίων ευρώ και στην εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» για την περίοδο Μαΐου - Δεκεμβρίου 2017.

Η αποζημίωση αφορά σε απώλεια εσόδων της εταιρείας από τον σταθμό διοδίων στα Τέμπη, ο οποίος θα έπρεπε να έχει τεθεί σε λειτουργία από το τέλος Μαρτίου του 2017. Η εταιρεία έχει αναλάβει τη λειτουργία του τμήματος της εθνικής οδού Αθήνας – Θεσσαλονίκης από το ύψος του Μαλιακού κόλπου έως το Κλειδί, δυτικά της Θεσσαλονίκης.

Τους επόμενους μήνες μάλιστα, το υπουργείο Υποδομών θα πρέπει να καταβάλλει και νέες αποζημιώσεις, δεδομένου πως ο σταθμός στα Τέμπη δεν έχει λειτουργήσει ακόμα. Η συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και εταιρείας για την ολοκλήρωση του έργου, προέβλεπε πως οι περιβαλλοντικοί όροι για τον σταθμό διοδίων στα Τέμπη θα έπρεπε να έχουν εγκριθεί το αργότερο έως τις 31 Ιανουαρίου του 2017.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φως στο τούνελ για ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας
Φως στο τούνελ για ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας
Μετά τους «κεραυνούς» της Κομισιόν, αλλάζει στάση το υπουργείο Υποδομών. Έργα 60 εκατ. ευρώ με κρατική δαπάνη, πιο κοντά σε λύση για τις τιμές διοδίων.
Φως στο τούνελ για ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας
Δύο οι «μνηστήρες» για τα ηλεκτρονικά διόδια
Δύο οι «μνηστήρες» για τα ηλεκτρονικά διόδια
Βαθμολογήθηκαν οι τεχνικές προσφορές από τις κοινοπραξίες των ΑΚΤΩΡ και Μυτιληναίος, σύντομα θα ολοκληρωθεί η αξιολόγηση και των οικονομικών. Πώς θα λειτουργήσει το νέο σύστημα για να χρεώνονται οι οδηγοί ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουν.
Δύο οι «μνηστήρες» για τα ηλεκτρονικά διόδια
Οι φορολογούμενοι πληρώνουν τα «δώρα» Σπίρτζη
Οι φορολογούμενοι πληρώνουν τα «δώρα» Σπίρτζη
Μεγάλο κόστος για τον προϋπολογισμό από την απαλλαγή που θα ισχύσει λίγα 24ωρα πριν τις εκλογές για τους μόνιμους κατοίκους Ωρωπού και Βαρνάβα.
Οι φορολογούμενοι πληρώνουν τα «δώρα» Σπίρτζη
Ξέσπασε πόλεμος για «χρυσό» έργο 1,5 δισ. ευρώ
Ξέσπασε πόλεμος για «χρυσό» έργο 1,5 δισ. ευρώ
Διχάζει κυβέρνηση και μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης. «Όχι» στο σχέδιο Σπίρτζη για σπάσιμο του έργου στα τρία, ζητούν ενιαία σύμβαση παραχώρησης. Μεγάλο πρόβλημα τα διόδια.
Ξέσπασε πόλεμος για «χρυσό» έργο 1,5 δισ. ευρώ
Από την αρχή ο διαγωνισμός για το Πάτρα - Πύργος
Από την αρχή ο διαγωνισμός για το Πάτρα - Πύργος
Νέα δημοπράτηση ως ενιαίο έργο, καθώς θεωρείται ότι η κατασκευή του 70 χλμ. αυτοκινητόδρομου είναι εξαιρετικά δύσκολο να ολοκληρωθεί απρόσκοπτα μέσω των οκτώ διαφορετικών εργολαβιών.
Από την αρχή ο διαγωνισμός για το Πάτρα - Πύργος