fbpxΌροι και προϋποθέσεις λειτουργίας σταθμών βαρέων οχημάτων | Economistas.gr
Skip to main content

Όροι και προϋποθέσεις λειτουργίας σταθμών βαρέων οχημάτων

Όροι και προϋποθέσεις λειτουργίας σταθμών βαρέων οχημάτων
Φωτό: Eurokinissi

Θεσμοθετούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας σταθμών βαρέων οχημάτων, για πρώτη φορά στη χώρα μας, με υπουργική απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Συγκεκριμένα, με αυτήν την απόφαση ρυθμίζονται οριστικά θέματα που αφορούν την έλξη όλων των ρυμουλκούμενων και ημιρυμουλκούμενων οχημάτων της κατηγορίας Ο. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την Οδηγία 2007/46ΕΚ και την Β’2112/2009 Υ.Α., που την προσαρμόστηκε στην ελληνική νομοθεσία, η απόφαση αναφέρεται σε όλες οι κατηγορίες Ο (Ο1: έως 0,75 τόνους, Ο2: από 0,75 έως 3,5 τόνους, Ο3 από 3,5 έως 10 τόνους, Ο4: μεγαλύτερο από 10 τόνους) και τα οχήματα ειδικής χρήσης (οχήματα που προορίζονται για λειτουργία που απαιτεί ειδική διαρρύθμιση του αμαξώματος ή/και ειδικό εξοπλισμό, π.χ. ασθενοφόρα, αυτοκινούμενα τροχόσπιτα κ.λπ.).

Ειδικότερα, η υπουργική απόφαση ρυθμίζει τα εξής:

α) Τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων σε όλα τα ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα αυτής της κατηγορίας (από μπαγκαζιέρες, τροχόσπιτα, μέχρι και μεγάλα ρυμουλκούμενα μεταφοράς εμπορευμάτων). Προβλέπεται η χορήγηση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για όλα τα ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα.

β) Τις προϋποθέσεις έλξης των ρυμουλκούμενων ανάλογα με την κατηγορία τους και το έλκον όχημα. Βασικό σημείο είναι ότι πρέπει το έλκον όχημα να μπορεί τεχνικά να έλξει το ρυμουλκούμενο ή το ημιρυμουλκούμενο.

γ) Τις μεταβατικές διατάξεις για τα ήδη κυκλοφορούντα ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενα. Προβλέπεται ότι όσα κυκλοφορούν με σημειώματα έλξης (μπαγκαζιέρες, τρέιλερ, τροχόσπιτα, οχήματα για μεταφορά σκαφών – αγωνιστικών αυτοκινήτων – μοτοσικλετών – αλόγων - αθλητικού εξοπλισμού) θα πρέπει να εφοδιαστούν με άδεια κυκλοφορίας και πινακίδες εντός 9 μηνών.

Πλέον, δίνεται η δυνατότητα να κατέχει κάποιος στο όνομά του ένα ρυμουλκούμενο χωρίς να κατέχει έλκον όχημα (π.χ. ένα τροχόσπιτο, ένα όχημα μεταφοράς σκαφών ή αλόγων) και να μπορεί να το συνδέσει σε ένα έλκον όχημα που τεχνικά δικαιούται να το κάνει. Με αυτήν τη ρύθμιση επιλύονται και τα αιτήματα των ιδιοκτητών και των εμπόρων τροχόσπιτων, αλλά και των ομοσπονδιών μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Τέλος, η χορήγηση άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας σε όλα τα ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα της κατηγορίας Ο θα οδηγήσει σε καταγραφή τους στο μητρώο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με αποτέλεσμα να περιλαμβάνει το σύνολο των οχημάτων που κυκλοφορούν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Προχωρά ο διαγωνισμός για τα 750 αστικά λεωφορεία
Προχωρά ο διαγωνισμός για τα 750 αστικά λεωφορεία
Ο συνολικός προϋπολογισμός του διαγωνισμού της προμήθειας συντήρησης ανέρχεται σε 461 εκ. ευρώ, εκ των οποίων τα 215 εκ. ευρώ. για τη Θεσσαλονίκη και 246 εκ. ευρώ για την Αττική.
Προχωρά ο διαγωνισμός για τα 750 αστικά λεωφορεία
Τρέξουν οι εξελίξεις για τα υδατοδρόμια
Τρέξουν οι εξελίξεις για τα υδατοδρόμια
Στην τροποποίηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου για τα υδροπλάνα θα προχωρήσει έως το φθινόπωρο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και θα περιλαμβάνει τις απλοποιημένες διαδικασίες αδειοδότησης έως τα τέλη Αυγούστου.
Τρέξουν οι εξελίξεις για τα υδατοδρόμια
«Τρέχουν» οι διαδικασίες για λειτουργία των υδατοδρομίων
«Τρέχουν» οι διαδικασίες για λειτουργία των υδατοδρομίων
Στόχος είναι το καλοκαίρι του 2020 τα υδροπλάνα να «ανοίξουν τα φτερά τους» στον ελλαδικό χώρο ουσιαστικά δημιουργώντας έναν φθηνό και γρήγορο τρόπο μεταφοράς επιβατών.
«Τρέχουν» οι διαδικασίες για λειτουργία των υδατοδρομίων
Αγώνας δρόμου να παραδοθεί το μετρό του Πειραιά το 2022
Αγώνας δρόμου να παραδοθεί το μετρό του Πειραιά το 2022
Οι τρεις πρώτοι σταθμοί θα είναι έτοιμοι στις αρχές καλοκαιριού, αλλά πιθανότατα να μην έχει ολοκληρωθεί το σύστημα κομίστρου του μετρό, λόγω καθυστερήσεων της προηγούμενης Κυβέρνησης, είπε ο Κ. Αχ. Καραμανλής.
Αγώνας δρόμου να παραδοθεί το μετρό του Πειραιά το 2022
Επιδοτήσεις 24,6 εκατ. σε 12 άγονες αεροπορικές γραμμές
Επιδοτήσεις 24,6 εκατ. σε 12 άγονες αεροπορικές γραμμές
Στην προκήρυξη διαγωνισμών για τις άγονες αεροπορικές γραμμές προχωρά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ορίζοντας τις μέγιστες τιμές του ναύλου ανάλογα με την περίοδο εκτέλεσης του δρομολογίου καθώς και ελάχιστη συχνότητα εκτέλεσης πτήσεων.
Επιδοτήσεις 24,6 εκατ. σε 12 άγονες αεροπορικές γραμμές