fbpxΈρχονται έργα 2 δισ. για τους σιδηροδρόμους | Economistas.gr Skip to main content

Έρχονται έργα 2 δισ. για τους σιδηροδρόμους

Έρχονται έργα 2 δισ. για τους σιδηροδρόμους
Φωτο: Shutterstock

Έργα με αξία άνω των δύο δισεκατομμυρίων ευρώ για την αναβάθμιση και επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου θα κληθεί να δρομολογήσει τα επόμενα έτη η κυβέρνηση που θα προκύψει από την εκλογική αναμέτρηση του Ιουλίου.

Πρόκειται για παρεμβάσεις κυρίως στην Πελοπόννησο, τη Μακεδονία και τη Θράκη, οι οποίες θα εκσυγχρονίσουν το σιδηρόδρομο ανοίγοντας το δρόμο για την προσέλκυση επενδύσεων στους κλάδους των μεταφορών και των logistics.

Η πρώτη μεγάλη πρόκληση αφορά στη σύνδεση της Πάτρας με τη σιδηροδρομική γραμμή, δεδομένου πως πρόκειται για έργο στο οποίο έχουν σημειωθεί σοβαρές καθυστερήσεις.

Το πρώτο τμήμα της γραμμής, από το Κιάτο έως τη Ροδοδάφνη κοντά στο Αίγιο, αναμένεται να παραδοθεί σε περίπου δύο μήνες. Σε εξέλιξη βρίσκονται και τα έργα στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος, το οποίο αποτελεί το δεύτερο τμήμα της γραμμής Κιάτο – Πάτρα.

Ωστόσο, άγνωστο παραμένει πότε η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή θα συνδεθεί με το λιμάνι της Πάτρας, καθώς θα πρέπει να διέρχεται μέσα από τον αστικό ιστό. Ο σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ προβλέπει υπόγεια χάραξη σε μήκος 6,5 χιλιομέτρων από το Ρίο έως την περιοχή του Αγίου Διονυσίου.

Το έργο ωστόσο δεν έχει δημοπρατηθεί ακόμη ενώ προβληματισμό προκαλεί το υψηλό εκτιμώμενο κόστος, ύψους 130 εκατομμυρίων ευρώ. Σε ό,τι αφορά το τμήμα από τον Άγιο Διονύσιο έως το νέο λιμάνι της Πάτρας, εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τα έργα για το υπόγειο τμήμα των 6,5 χιλιομέτρων εντός της πόλης της Πάτρας θα ολοκληρωθούν το 2023.

Το σύνολο των έργων για τη σιδηροδρομική σύνδεση με την Πάτρα εκτιμάται σε περίπου 450 εκατομμύρια ευρώ. Όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες, το δρομολόγιο Αθήνα – Πάτρα θα έχει διάρκεια δύο ωρών.

Στο πλαίσιο της υλοποίησης της λεγόμενης σιδηροδρομικής Εγνατίας, ολοκληρώνονται οι προμελέτες για το τμήμα Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη, μήκους 180 χιλιομέτρων και με εκτιμώμενο κόστος περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ.

Το πρώτο τμήμα του έργου αφορά στη σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας με το δίκτυο Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης, με προϋπολογισμό ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ.

Κομμάτι του ίδιου έργου είναι και η δημιουργία νέας γραμμής από την Αμφίπολη έως την Ξάνθη, με μήκος 35 χιλιόμετρα και με προϋπολογισμό σχεδόν 250 εκατομμύρια ευρώ.

Στη σιδηροδρομική Εγνατία εντάσσεται και η σύνδεση μεταξύ της Αλεξανδρούπολης και του λιμανιού του Μπουργκάς στη Βουλγαρία. Για το θέμα αυτό έχει συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας μεταξύ των δύο χωρών, με βασικό στόχο των δύο χωρών να αποτελεί η παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου και η προσέλκυση εμπορευματικών φορτίων.

Ωστόσο, δεν είναι ξεκάθαρο ακόμα πως θα χρηματοδοτηθεί το έργο το οποίο για να καταστεί βιώσιμο θα χρειαστεί η συνδρομή της ΕΕ αλλά και ιδιωτών.

Ένα από τα έργα που αναμένεται να δημοπρατηθεί τους επόμενους μήνες αφορά στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Βόλος – Λάρισα, το οποίο εκτιμάται ότι θα κοστίσει περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ.

Πηγές από τη Νέα Δημοκρατία αναφέρουν πως αποτελεί επιτακτική ανάγκη η εκπόνηση δεκαετούς πλάνου συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο μπορεί να γίνει με τη σύμπραξη δημοσίου ιδιωτών (ΣΔΙΤ).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έρχονται επενδύσεις 3 δισ. σε σιδηροδρομικά έργα
Έρχονται επενδύσεις 3 δισ. σε σιδηροδρομικά έργα
Μεγάλο μέρος των έργων αφορούν την Πελοπόννησο και την Βόρεια Ελλάδα. Πρόκειται για αναβάθμιση των υφιστάμενων γραμμών και για ανάπτυξη υποδομής ηλεκτροκίνησης κατά μήκος του σημερινού δικτύου.
Έρχονται επενδύσεις 3 δισ. σε σιδηροδρομικά έργα
Έργα ανάπλασης 100 εκατ. ευρω στον Πειραιά
Έργα ανάπλασης 100 εκατ. ευρω στον Πειραιά
Μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένεται να ξεκινήσει στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου στον Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα έργα αστικής ανάπλασης.
Έργα ανάπλασης 100 εκατ. ευρω στον Πειραιά
Η πρώτη μεγάλη σύσκεψη για το Ελληνικό της νέας κυβέρνησης
Η πρώτη μεγάλη σύσκεψη για το Ελληνικό της νέας κυβέρνησης
Η έναρξη της επένδυσης στο Ελληνικό, η οποία θα αποτελέσει το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης που θα γίνει στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης.
Η πρώτη μεγάλη σύσκεψη για το Ελληνικό της νέας κυβέρνησης
Ξεμπλοκάρει μεγάλη τουριστική επένδυση στην Ιθάκη
Ξεμπλοκάρει μεγάλη τουριστική επένδυση στην Ιθάκη
Το δρόμο της υλοποίησης παίρνει μία από τις μεγαλύτερες τουριστικές επενδύσεις που θα υλοποιηθεί στο νότιο τμήμα της Ιθάκης, ύψους 650 εκατ. ευρώ, η οποία έχει κολλήσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας εδώ και αρκετά έτη.
Ξεμπλοκάρει μεγάλη τουριστική επένδυση στην Ιθάκη
Αξιόπιστες επενδύσεις αναζητούν οι τράπεζες - Οι κίνδυνοι παραμένουν
Αξιόπιστες επενδύσεις αναζητούν οι τράπεζες - Οι κίνδυνοι παραμένουν
Στις επενδυτικές ευκαιρίες που προσφέρει η Ελλάδα αποδίδεται και η έλευση στη χώρα μεγάλων τραπεζών του εξωτερικού. Ακόμη και από τη Βρετανία μεταφέρονται κεφάλαια στις ελληνικές τράπεζες.
Αξιόπιστες επενδύσεις αναζητούν οι τράπεζες - Οι κίνδυνοι παραμένουν
Επενδύσεις: Καταργείται το ανταποδοτικό τέλος στα περιφερειακά λιμάνια
Επενδύσεις: Καταργείται το ανταποδοτικό τέλος στα περιφερειακά λιμάνια
Στα σκαριά νομοσχέδιο από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Η κυβέρνηση επιθυμεί να διατηρήσει ανοιχτές τις επιλογές της σε ό,τι αφορά τον τρόπο αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμένων.
Επενδύσεις: Καταργείται το ανταποδοτικό τέλος στα περιφερειακά λιμάνια