fbpxEntrerprise Greece: Πώς να τιμολογήσετε το προς εξαγωγή προϊόν σας | Economistas.gr
Skip to main content

Entrerprise Greece: Πώς να τιμολογήσετε το προς εξαγωγή προϊόν σας

Entrerprise Greece: Πώς να τιμολογήσετε το προς εξαγωγή προϊόν σας
unsplash

Η τιμολόγηση των προϊόντων που εξάγονται αποτελεί ιδιαίτερης σημασίας διαδικασία, καθώς λαμβάνονται υπόψη, εκτός από παράγοντες κόστους παραγωγής, και άλλοι που αφορούν τη μεταφορά και παράδοση των εμπορευμάτων στις ξένες αγορές, όπως αναφέρεται σε δημοσίευση της διεύθυνσης Πληροφόρησης της Enterprise Greece στην ηλεκτρονική σελίδα που οργανισμού.

Τέτοιοι παράγοντες μπορεί να είναι:

  • Οι διαφορές στις ισοτιμίες νομισμάτων
  • Η μεταφορά των εμπορευμάτων
  • Η ειδική συσκευασία των εξαγόμενων προϊόντων
  • Η ασφάλιση εμπορευμάτων
  • Οι προμήθειες και άλλες χρεώσεις που αφορούν τους ενδιάμεσους κλπ.

Η ζήτηση του προϊόντος, όπως και στις τοπικές αγορές, είναι καθοριστικής σημασίας για τη διαμόρφωση των τιμών.

Για τα περισσότερα καταναλωτικά προϊόντα το κατά κεφαλήν εισόδημα αποτελεί ένα δείκτη δυναμικής της αγοράς, ενώ λίγα θεωρείται ότι είναι τα προϊόντα για τα οποία η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη που δεν επηρεάζεται από το χαμηλό κατά κεφαλήν εισόδημα των καταναλωτών.

Ο ανταγωνισμός, όπως και στις τοπικές αγορές, επηρεάζει οπωσδήποτε τις τιμές πώλησης των προϊόντων. Ένα νέο προϊόν σε μια καινούρια αγορά μπορεί να έχει υψηλή τιμή, ενώ η εισαγωγή ενός προϊόντος σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά μπορεί να απαιτεί μειωμένη τιμή προκειμένου να κερδισθεί άμεσα μερίδιο αγοράς.

Για τον προσδιορισμό των τιμών όμως λαμβάνονται υπόψη και οι στόχοι των εξαγωγών σε κάθε αγορά. Τέτοιοι στόχοι μπορεί να είναι η γρήγορη εξάπλωση στην αγορά, η αντικατάσταση υπαρχόντων προϊόντων, η αργή αλλά σταθερή διείσδυση κ.ά. Οι στόχοι αυτοί και η συνολική στρατηγική τιμολόγησης επηρεάζονται και από τη φάση ανάπτυξης της αγοράς-στόχου και το κατά κεφαλήν εισόδημα των πιθανών καταναλωτών.

Κάποιες εναλλακτικές μορφές τιμολόγησης είναι οι ακόλουθες:

  • Στατική τιμολόγηση - ίδια τιμή για όλους τους πελάτες
  • Ευέλικτη τιμολόγηση - προσαρμογή των τιμών για τα διαφορετικά είδη πελατών
  • Τιμολόγηση βάσει κόστους - τιμολόγηση για την απόλυτη κάλυψη των σταθερών και μεταβλητών δαπανών παραγωγής και εξαγωγής των προϊόντων
  • Τιμολόγηση βάσει μεταβλητού κόστους - τιμολόγηση για την κάλυψη των μεταβλητών δαπανών παραγωγής και εξαγωγής των προϊόντων, ενώ οι σταθερές δαπάνες καλύπτονται από τις πωλήσεις στην εσωτερική αγορά
  • Τιμολόγηση διείσδυσης - χαμηλή τιμή για γρήγορη εισαγωγή στην αγορά και αποθάρρυνση των ανταγωνιστών
  • Τιμολόγηση αγορών με μικρό ανταγωνισμό - υψηλή τιμή προϊόντων με μεγάλο περιθώριο κέρδους σε αγορές με μικρό ανταγωνισμό.

Αφού έχει καθοριστεί η στρατηγική τιμολόγησης και έχουν υπολογιστεί τα διάφορα κόστη, τιμολογούνται τα προϊόντα και με βάση το επιθυμητό περιθώριο κέρδους για την επιχείρηση.

Προσπαθώντας να τιμολογήσει η επιχείρηση όσο γίνεται πιο αποτελεσματικά τα προϊόντα της, θα πρέπει να λάβει υπόψη όλα τα πιθανά κόστη. Μερικά από αυτά είναι:

  • Κόστη μάρκετινγκ και προώθησης: διανομής, διαφήμισης, ταξιδιών, έντυπου διαφημιστικού υλικού, συμμετοχής σε εκθέσεις κλπ.
  • Κόστη παραγωγής: κόστος παραγωγής ανά προϊόν, κόστος συσκευασίας ή συναρμολόγησης ανά προϊόν 
  • Κόστος συσκευασίας: υλικά, μακέτα, ετικέτα κλπ.
  • Κόστη οργάνωσης και διοίκησης: ασφάλεια μεταφορών, πιστοποιήσεις κλπ.
  • Κόστη μεταφοράς εμπορευμάτων: κόστη αποθήκευσης, ασφάλισης, μεταφοράς
  • Χρηματοοικονομικά κόστη: κόστη χρηματοδότησης των εξαγωγών, κόστη από μεταβολές στις ισοτιμίες νομισμάτων, κόστη από μεταβολές επιτοκίων, κλπ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εξήντα ελληνικές εταιρείες σε έκθεση στο Ντουμπάι
Εξήντα ελληνικές εταιρείες σε έκθεση στο Ντουμπάι
Εντυπωσιακή ήταν η ελληνική παρουσία σε έκθεση στο Ντουμπάι, αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Enterprise Greece, Γιάννης Στεργιούλης.
Εξήντα ελληνικές εταιρείες σε έκθεση στο Ντουμπάι
Δημητριάδης (Enterprise Greece): Τα πρώτα βήματα για την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων
Δημητριάδης (Enterprise Greece): Τα πρώτα βήματα για την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων
Ο κ. Δημητριάδης απαρίθμησε όλες τις μεταρρυθμιστικές δράσεις που έχουν ήδη υλοποιηθεί και τις κινήσεις για την προώθηση των εξαγωγών και την προσέλκυση επενδύσεων.
Δημητριάδης (Enterprise Greece): Τα πρώτα βήματα για την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων
Άννα Μάνη: Θα εργαστούμε για την αύξηση των εξαγωγών βιομηχανικών προϊόντων
Άννα Μάνη: Θα εργαστούμε για την αύξηση των εξαγωγών βιομηχανικών προϊόντων
Η ισχυροποίηση της βιομηχανικής βάσης της χώρας και η ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας των εξαγωγικών επιχειρήσεων συζητήθηκε στη συνάντηση που είχε η υφυπουργός Ανάπτυξης 'Αννα Μάνη Παπαδημητρίου με τον πρόεδρο του ΣΕΒΕ, Συμεών Διαμαντίδη.
Άννα Μάνη: Θα εργαστούμε για την αύξηση των εξαγωγών βιομηχανικών προϊόντων
ΕΛΣΤΑΤ: Μειώθηκε 21% το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας, τον Ιούλιο εφέτος
ΕΛΣΤΑΤ: Μειώθηκε 21% το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας, τον Ιούλιο εφέτος
Μείωση 21% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Ιούλιο εφέτος, καθώς η συνολική μείωση της αξίας των εισαγωγών ήταν μεγαλύτερη εκείνης των εξαγωγών.
ΕΛΣΤΑΤ: Μειώθηκε 21% το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας, τον Ιούλιο εφέτος
ΣΕΒΕ: Μειώθηκαν κατά 14,5 οι εξαγωγές τον Ιούλιο
ΣΕΒΕ: Μειώθηκαν κατά 14,5 οι εξαγωγές τον Ιούλιο
Μείωση κατέγραψαν οι ελληνικές εξαγωγές, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία που ανακοίνωσε στις 07.09.2023 η Ελληνική Στατιστική Αρχή και επεξεργάστηκε το ΙΕΕΣ του ΣΕΒΕ, τόσο τον Ιούλιο όσο και στο α’ επτάμηνο του 2023.
ΣΕΒΕ: Μειώθηκαν κατά 14,5 οι εξαγωγές τον Ιούλιο