fbpxHandelsblatt: Είναι ο Πειραιάς το νέο Αμβούργο; | Economistas.gr
Skip to main content

Handelsblatt: Είναι ο Πειραιάς το νέο Αμβούργο;

Handelsblatt: Είναι ο Πειραιάς το νέο Αμβούργο;
Φωτο: Shutterstock

Υπό τον τίτλο «Πειραιάς, το νέο Αμβούργο», η Handelsblatt δημοσιεύει εκτενές ρεπορτάζ για το λιμάνι του Πειραιά και αναφέρεται στη φιλοδοξία να ξεπεράσει το λιμάνι του Αμβούργου.

«Κρίση; Όχι στο λιμάνι του Πειραιά. Ενώ η Ελλάδα από το 2008 έχασε το ένα τέταρτο της οικονομικής ισχύος της και πολλές φορές βρέθηκε στο χείλος της χρεοκοπίας, η κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας κατά την τελευταία δεκαετία δεκαπλασιάστηκε- μια άνευ προηγουμένου ελληνική ιστορία επιτυχίας. Τώρα η νέα συντηρητική-φιλελεύθερη κυβέρνηση θέλει να ιδιωτικοποιήσει περισσότερα λιμάνια. Το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών είναι μεγάλο» σημειώνει σε ρεπορτάζ για το λιμάνι του Πειραιά και άλλα ελληνικά λιμάνια η οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt. «Τα πράγματα κυλούσαν αργά στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι το 2008 (…) Mετά ήρθαν οι Κινέζοι» αναφέρει, υπενθυμίζοντας το ιστορικό της αρχικής έλευσης της Cosco στην Ελλάδα αλλά και την εξαγορά του 51% των μετοχών του ΟΛΠ το 2016.

«Η Cosco ξύπνησε το υπνωτισμένο λιμάνι. Το πρώτο εξάμηνο του 2019 ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε σε σχεδόν τρία εκατομμύρια μονάδες. Τον Ιούλιο ο Πειραιάς ξεπέρασε την ισπανική Βαλένθια και έγινε το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο. Στην Ευρώπη, ο Πειραιάς βρίσκεται στην πέμπτη θέση και στην 32η θέση παγκοσμίως» σημειώνει η Handelsblatt προσθέτοντας ότι αυτά τα ρεκόρ σε συνδυασμό με την γεωγραφική του θέση καθιστούν τον Πειραιά στρατηγικό κόμβο για το νέο κινεζικό δρόμο του μεταξιού, «με τον οποίο ο κινέζος πρόεδρος Σι Ζινπίνγκ επιθυμεί να κατακτήσει τις ευρωπαϊκές αγορές και να κερδίσει πολιτική επιρροή».

Όπως παρατηρεί η Handelsblatt, ο Πειραιάς που ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο την τελευταία δεκαετία «θα μπορούσε ακόμη να επωφεληθεί από τον προστατευτισμό του προέδρου των ΗΠΑ Ντ. Τραμπ: Όσο πιο δύσκολο γίνεται για τους Κινέζους να αποκτήσουν πρόσβαση στην αμερικανική αγορά, τόσο πιο σημαντική είναι γι αυτούς η ευρωπαϊκή αγορά.» Σύμφωνα με το ρεπορτάζ τα επενδυτικά σχέδια της Cosco για τον Πειραιά συνεχίζουν να είναι μεγαλεπήβολα: θέλει να επενδύσει 800 εκατομ. ευρώ για την επέκταση του λιμανιού και άλλα 300 εκατομ. προβλέπονται για τη δημιουργία τέταρτης προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων. Η εφημερίδα παρατηρεί: «Όταν οι νέες δυνατότητες χωρητικότητας αξιοποιηθούν πλήρως, ο Πειραιάς αναφορικά με τον κύκλο εργασιών, αναμένεται να ξεπεράσει το λιμάνι του Αμβούργου και της Βρέμης και να βρεθεί μετά το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα στη τρίτη θέση στην Ευρώπη». Εξίσου σημαντικά, όπως παρατηρεί το ρεπορτάζ, είναι και τα σχέδια που αφορούν ατο επιβατικό σκέλος και τα κρουαζιερόπλοια – ο Πειραιάς είναι ήδη πρώτος στην κατάταξη των επιβατικών λιμανιών,

Αναβαθμίζεται ο ρόλος του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης

Το ρεπορτάζ εστιάζει και στα σχέδια της νέας κυβέρνησης Μητσοτάκη και για άλλα κομβικά λιμάνια της χώρας. «Το πρότζεκτ πρότυπο για το λιμάνι του Πειραιά ανοίγει την όρεξη των Ελλήνων για περισσότερα. Ο Μητσοτάκης θέλει να ιδιωτικοποιήσει ή να θέσει υπό ιδιωτική διαχείριση άλλα δέκα λιμάνια». Πέρα από τα λιμάνια της Καβάλας, του Ηρακλείου, του Βόλου, της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας το ρεπορτάζ εστιάζει ειδικότερα στον αναβαθμισμένο ρόλο του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. «Το πιο περιζήτητο λιμάνι είναι της Αλεξανδρούπολης. Γι αυτό θα πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί πρώτο. Είναι ελκυστικό λιμάνι λόγω της εγγύτητας με την Εγνατία Οδό, που διασχίζει τη βόρεια Ελλάδα, και ενώνει την Κων/πολη με την Αδριατική. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι οι σιδηροδρομικές συνδέσεις, που από εδώ μέσω των Βαλκανίων, οδηγούν στην Ανατολική Ευρώπη». Όπως παρατηρεί το ρεπορτάζ κρίσιμος είναι και ο μελλοντικός ρόλος της Αλεξανδρούπολης ως ενεργειακού κόμβου υγροποιημένου φυσικού αερίου. Σύμφωνα τέλος με το ρεπορτάζ για τα σχέδια ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αναμένεται μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρουν και, σύμφωνα με παρατηρητές, κυρίως από τις ΗΠΑ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γερμανικός Τύπος: Πειραιάς, το κεφάλι του κινεζικού δράκου στην Ευρώπη
Γερμανικός Τύπος: Πειραιάς, το κεφάλι του κινεζικού δράκου στην Ευρώπη
Αναφορά της γερμανικής εφημερίδας Frankfurter Rundschau στις κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα, που προορίζεται «να λειτουργήσει ως κόμβος για τον νέο δρόμο του μεταξιού».
Γερμανικός Τύπος: Πειραιάς, το κεφάλι του κινεζικού δράκου στην Ευρώπη
Handelsblatt: Πρόβλεψη για ύφεση έως 15% στην Ελλάδα
Handelsblatt: Πρόβλεψη για ύφεση έως 15% στην Ελλάδα
Δημοσίευμα στην ηλεκτρονική έκδοση της Handelsblatt με τίτλο «Ο κορωνοϊός ακυρώνει τα σχέδια της Αθήνας για ιδιωτικοποιήσεις».
Handelsblatt: Πρόβλεψη για ύφεση έως 15% στην Ελλάδα
DW: Διθύραμβοι και αγωνία για την Ελλάδα
DW: Διθύραμβοι και αγωνία για την Ελλάδα
"Ο κορονοϊός θέτει σε κίνδυνο τις επιτυχίες της Ελλάδας για την απομείωση του χρέους" επιγράφει άρθρο της η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt.
DW: Διθύραμβοι και αγωνία για την Ελλάδα
Γερμανικός Τύπος: «Θα πάμε διακοπές στην Ελλάδα; Ας αποφασίσουν οι Ελληνες»
Γερμανικός Τύπος: «Θα πάμε διακοπές στην Ελλάδα; Ας αποφασίσουν οι Ελληνες»
Όσο συνεχίζονται τα περιοριστικά μέτρα λόγω κορωνοϊού τα τα ερωτήματα αν θα πάμε διακοπές φέτος και ποιoς παίρνει τις σχετικές αποφάσεις παραμένουν.
Γερμανικός Τύπος: «Θα πάμε διακοπές στην Ελλάδα; Ας αποφασίσουν οι Ελληνες»
ΤΑZ: «Αντί για ευρωομόλογα Γερμανοί τουρίστες»
ΤΑZ: «Αντί για ευρωομόλογα Γερμανοί τουρίστες»
Μεγάλο το ενδιαφέρον του γερμανικού Τύπου για τις καλοκαιρινές διακοπές, τα μέτρα που θα ισχύσουν και τους ταξιδιωτικούς προορισμούς.
ΤΑZ: «Αντί για ευρωομόλογα Γερμανοί τουρίστες»