fbpxΓια πρώτη φορά από το 2004 έλεγχος στο στέγαστρο Καλατράβα | Economistas.gr
Skip to main content

Για πρώτη φορά από το 2004 έλεγχος στο στέγαστρο Καλατράβα

Για πρώτη φορά από το 2004 έλεγχος στο στέγαστρο Καλατράβα
Φωτογραφία: Eurokinissi

Έλεγχος στατικότητας διεξάγεται για πρώτη φορά στο πιο εμβληματικό έργο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, το στέγαστρο Καλατράβα του Ολυμπιακού Σταδίου, στο οποίο δεν έχουν γίνει ποτέ εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης με αποτέλεσμα να υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται.

Το υπουργείο Υποδομών έχει αναθέσει σε γραφείο συμβούλων μηχανικών την εκπόνηση μελέτης προκειμένου να καταγραφούν με ακρίβεια τυχόν προβλήματα στατικότητας στο έργο ορόσημο της Ολυμπιάδας της Αθήνας, το οποίο κόστισε 130 εκατομμύρια ευρώ.

Όπως αναφέρουν πηγές με γνώση της υπόθεσης για να ολοκληρωθεί ο έλεγχος, ο οποίος ξεκίνησε πρόσφατα, είναι απαραίτητη η χρήση ειδικών μηχανημάτων. Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία ελέγχου, θα ξεκινήσει η προετοιμασία για τη διεξαγωγή διεθνούς διαγωνισμού που θα αφορά στις εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης του φημισμένου έργου.

Σύμφωνα με το στόχο που έχει τεθεί από το υπουργείο Υποδομών, τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού θα πρέπει να έχουν ετοιμαστεί έως το τέλος του έτους.

Το ιστορικό της υπόθεσης

Το ζήτημα της έλλειψης ελέγχου και συντήρησης στο στέγαστρο Καλατράβα στο ΟΑΚΑ έχει απασχολήσει επανειλημμένως τις τελευταίες τουλάχιστον δύο κυβερνήσεις. Το θέμα άρχισε να θεωρείται επείγον εδώ και περίπου ένα χρόνο όταν το Νοέμβριο του 2018 σε ποδοσφαιρικό αγώνα σημειώθηκε ταλάντωση σε κερκίδα του Ολυμπιακού Σταδίου.

Λίγες ημέρες αργότερα ο τέως υφυπουργός Αθλητισμού, Γιώργος Βασιλειάδης ζήτησε τη συνδρομή της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του υπουργείου Υποδομών προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες.

Σε αυτές περιλαμβάνονται ο έλεγχος, η τακτική συντήρηση, η αποκατάσταση και η παρακολούθηση της «δομοστατικής υγείας των στεγάστρων του Ολυμπιακού Σταδίου, του Ποδηλατοδρομίου και λοιπών μεταλλικών κατασκευών που βρίσκονται στο συγκρότημα του ΟΑΚΑ, δεδομένης της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού».

Εκτός όμως από έλλειψη ελέγχων και συντήρησης, τα στέγαστρα στο ΟΑΚΑ του διεθνούς φήμης Ισπανού αρχιτέκτονα, Σαντιάγο Καλατράβα, αποτελούσαν αυθαίρετες κατασκευές για περίπου 10 χρόνια δεδομένου πως δεν είχαν οικοδομική άδεια.

Η τακτοποίησή τους έγινε το 2014 με νόμο του 2013 περί αυθαίρετης δόμησης, προκειμένου να υλοποιηθούν έργα συντήρησης. Τότε μάλιστα είχε προβλεφθεί ποσό ύψους 8 εκατομμυρίων ευρώ για τη συντήρηση των μεταλλικών κατασκευών Καλατράβα, ωστόσο οι εργασίες δεν προχώρησαν ποτέ.

Την ίδια τύχη είχαν και δύο διεθνείς διαγωνισμοί από το υπουργείο Πολιτισμού, για την παρακολούθηση και συντήρηση των διάσημων μεταλλικών έργων, ύψους 9,5 εκατομμυρίων ευρώ. Οι διαγωνισμοί δεν προχώρησαν καθώς δεν εξασφαλίστηκε η απαραίτητη χρηματοδότηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με συνταγή... ΑΕΚ ξεμπλοκάρει η επένδυση της Κασσιόπης
Με συνταγή... ΑΕΚ ξεμπλοκάρει η επένδυση της Κασσιόπης
Τροπολογία για την αδειοδότηση της επένδυσης στην Κασσιόπη και άλλων μεγάλων επενδύσεων, κατέθεσε το υπουργείο Υποδομών στο νομοσχέδιο για την αδειοδότηση υδατοδρομίων.
Με συνταγή... ΑΕΚ ξεμπλοκάρει η επένδυση της Κασσιόπης
Εκατοντάδες εκατομμύρια για έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς
Εκατοντάδες εκατομμύρια για έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς
Εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων του αμαξοστασίου της γραμμής 1 του μετρό στον Πειραιά και αναβάθμιση 14 συρμών των ΗΣΑΠ στις άμεσες προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών.
Εκατοντάδες εκατομμύρια για έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς
«Λίφτινγκ» στο καθεστώς ανάθεσης δημόσιων έργων
«Λίφτινγκ» στο καθεστώς ανάθεσης δημόσιων έργων
Για το Μάιο παραπέμπεται η κατάθεση στη Βουλή του σχεδίου νόμου του υπουργείου Υποδομών με το οποίο θα γίνουν αλλαγές στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την ανάθεση δημοσίων έργων.
«Λίφτινγκ» στο καθεστώς ανάθεσης δημόσιων έργων
Επανεκκίνηση του διαγωνισμού για το έργο - φάντασμα των 180 εκατ.
Επανεκκίνηση του διαγωνισμού για το έργο - φάντασμα των 180 εκατ.
Μέχρι τον Μάιο αναμένεται να σταλεί στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η προκήρυξη του διαγωνισμού για το πολύπαθο οδικό έργο Άκτιο – Αμβρακία. Ο αρχικός διαγωνισμός ολοκληρώθηκε πριν από 10 χρόνια.
Επανεκκίνηση του διαγωνισμού για το έργο - φάντασμα των 180 εκατ.