fbpxΓια πρώτη φορά από το 2004 έλεγχος στο στέγαστρο Καλατράβα | Economistas.gr Skip to main content

Για πρώτη φορά από το 2004 έλεγχος στο στέγαστρο Καλατράβα

Για πρώτη φορά από το 2004 έλεγχος στο στέγαστρο Καλατράβα
Φωτογραφία: Eurokinissi

Έλεγχος στατικότητας διεξάγεται για πρώτη φορά στο πιο εμβληματικό έργο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, το στέγαστρο Καλατράβα του Ολυμπιακού Σταδίου, στο οποίο δεν έχουν γίνει ποτέ εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης με αποτέλεσμα να υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται.

Το υπουργείο Υποδομών έχει αναθέσει σε γραφείο συμβούλων μηχανικών την εκπόνηση μελέτης προκειμένου να καταγραφούν με ακρίβεια τυχόν προβλήματα στατικότητας στο έργο ορόσημο της Ολυμπιάδας της Αθήνας, το οποίο κόστισε 130 εκατομμύρια ευρώ.

Όπως αναφέρουν πηγές με γνώση της υπόθεσης για να ολοκληρωθεί ο έλεγχος, ο οποίος ξεκίνησε πρόσφατα, είναι απαραίτητη η χρήση ειδικών μηχανημάτων. Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία ελέγχου, θα ξεκινήσει η προετοιμασία για τη διεξαγωγή διεθνούς διαγωνισμού που θα αφορά στις εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης του φημισμένου έργου.

Σύμφωνα με το στόχο που έχει τεθεί από το υπουργείο Υποδομών, τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού θα πρέπει να έχουν ετοιμαστεί έως το τέλος του έτους.

Το ιστορικό της υπόθεσης

Το ζήτημα της έλλειψης ελέγχου και συντήρησης στο στέγαστρο Καλατράβα στο ΟΑΚΑ έχει απασχολήσει επανειλημμένως τις τελευταίες τουλάχιστον δύο κυβερνήσεις. Το θέμα άρχισε να θεωρείται επείγον εδώ και περίπου ένα χρόνο όταν το Νοέμβριο του 2018 σε ποδοσφαιρικό αγώνα σημειώθηκε ταλάντωση σε κερκίδα του Ολυμπιακού Σταδίου.

Λίγες ημέρες αργότερα ο τέως υφυπουργός Αθλητισμού, Γιώργος Βασιλειάδης ζήτησε τη συνδρομή της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του υπουργείου Υποδομών προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες.

Σε αυτές περιλαμβάνονται ο έλεγχος, η τακτική συντήρηση, η αποκατάσταση και η παρακολούθηση της «δομοστατικής υγείας των στεγάστρων του Ολυμπιακού Σταδίου, του Ποδηλατοδρομίου και λοιπών μεταλλικών κατασκευών που βρίσκονται στο συγκρότημα του ΟΑΚΑ, δεδομένης της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού».

Εκτός όμως από έλλειψη ελέγχων και συντήρησης, τα στέγαστρα στο ΟΑΚΑ του διεθνούς φήμης Ισπανού αρχιτέκτονα, Σαντιάγο Καλατράβα, αποτελούσαν αυθαίρετες κατασκευές για περίπου 10 χρόνια δεδομένου πως δεν είχαν οικοδομική άδεια.

Η τακτοποίησή τους έγινε το 2014 με νόμο του 2013 περί αυθαίρετης δόμησης, προκειμένου να υλοποιηθούν έργα συντήρησης. Τότε μάλιστα είχε προβλεφθεί ποσό ύψους 8 εκατομμυρίων ευρώ για τη συντήρηση των μεταλλικών κατασκευών Καλατράβα, ωστόσο οι εργασίες δεν προχώρησαν ποτέ.

Την ίδια τύχη είχαν και δύο διεθνείς διαγωνισμοί από το υπουργείο Πολιτισμού, για την παρακολούθηση και συντήρηση των διάσημων μεταλλικών έργων, ύψους 9,5 εκατομμυρίων ευρώ. Οι διαγωνισμοί δεν προχώρησαν καθώς δεν εξασφαλίστηκε η απαραίτητη χρηματοδότηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κρίσιμες επαφές Καραμανλή στις Βρυξέλλες για μεγάλα έργα
Κρίσιμες επαφές Καραμανλή στις Βρυξέλλες για μεγάλα έργα
Βασικός στόχος της ελληνικής αποστολής είναι να πάρει την έγκριση των Βρυξελλών για την έναρξη της κατασκευής του βόρειου τμήματος του Ε 65. Η επίσκεψη πραγματοποιείται σε μία δύσκολη χρονική συγκυρία.
Κρίσιμες επαφές Καραμανλή στις Βρυξέλλες για μεγάλα έργα
Προτεραιότητα η σύνδεση λιμανιών με τον σιδηρόδρομο
Προτεραιότητα η σύνδεση λιμανιών με τον σιδηρόδρομο
Προσπάθειες να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για τη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης. Υπό εξέταση η αναβάθμιση της γραμμής Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα.
Προτεραιότητα η σύνδεση λιμανιών με τον σιδηρόδρομο
Τροπολογία στο αναπτυξιακό για να ξεκολλήσουν τα μεγάλα έργα
Τροπολογία στο αναπτυξιακό για να ξεκολλήσουν τα μεγάλα έργα
Στόχος να απαλλάσσονται από κυρώσεις οι κατασκευαστικοί όμιλοι που συμμετείχαν το 2017 σε διαδικασία διευθέτησης με την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου για τη νομοθετική πρωτοβουλία.
Τροπολογία στο αναπτυξιακό για να ξεκολλήσουν τα μεγάλα έργα
Νέα διόδια Εγνατίας: «Τρέχουν» για τις ΚΥΑ - Οι σκέψεις για τις τιμές
Νέα διόδια Εγνατίας: «Τρέχουν» για τις ΚΥΑ - Οι σκέψεις για τις τιμές
Έως το τέλος του μήνα η ΚΥΑ για την έναρξη λειτουργίας των διοδίων στη Θεσσαλονίκη και την Ασπροβάλτα. Σκέψεις να παραμείνουν σταθερές οι τιμές σε πρώτη φάση.
Νέα διόδια Εγνατίας: «Τρέχουν» για τις ΚΥΑ - Οι σκέψεις για τις τιμές
Κατασκευαστικές: Ανάσα από την τροπολογία για τους διαγωνισμούς
Κατασκευαστικές: Ανάσα από την τροπολογία για τους διαγωνισμούς
Η τροπολογία προσφέρει λύση στο αλαλούμ που έχει δημιουργηθεί με τις δημοπρατήσεις έργων. Τι θα ισχύσει με τα πρόστιμα που έχουν καταβάλει οι κατασκευαστικές εταιρείες.
Κατασκευαστικές: Ανάσα από την τροπολογία για τους διαγωνισμούς