Στα δικαστήρια Εγνατία Οδός και Τράπεζα Πειραιώς

Φωτό: Eurokinissi

Στα δικαστήρια αναμένεται να διευθετηθεί η πολυετής διαμάχη μεταξύ της Εγνατίας Οδού και της Τράπεζας Πειραιώς, η οποία ξεκίνησε το 2010 και αφορά στην αποπληρωμή ομολογιακού δανείου ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ που έλαβε η εταιρεία από την τράπεζα το 2006.

Η Εγνατία Οδός έλαβε το δάνειο με χαμηλό επιτόκιο ύψους 0,65% προκειμένου να χρηματοδοτήσει την κατασκευή σταθμών διοδίων στον αυτοκινητόδρομο.

Έως το 2010 ωστόσο ελάχιστοι σταθμοί διοδίων λειτούργησαν στο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας, με αποτέλεσμα η τράπεζα να καταγγείλει τη σύμβαση και να δεσμεύσει τις εισπράξεις της εταιρείας από τα διόδια. Εκτός από την καταγγελία της σύμβασης, η Τράπεζα Πειραιώς προχώρησε και σε αναπροσαρμογή του επιτοκίου, το οποίο διαμορφώθηκε σε 3,5%.

Η Εγνατία Οδός υποστηρίζει ότι έχει εξοφλήσει το δάνειο, δεδομένου πως έχει καταβάλλει έως τώρα στην τράπεζα ποσό ύψους 330 εκατομμυρίων ευρώ μαζί με τους τόκους υπερημερίας. Η τράπεζα, η οποία εξακολουθεί να δεσμεύει όλα τα έσοδα από τα διόδια εκτός από εκείνα που πληρώνονται στους σταθμούς των Μαλγάρων και του Ακτίου, διεκδικεί την καταβολή 20 εκατομμυρίων ευρώ επιπλέον.

Πηγές της εταιρείας αναφέρουν ότι η τράπεζα μέχρι και πριν από λίγες ημέρες δεν απαντούσε στα αιτήματα της Εγνατίας Οδού, η οποία ζητούσε να πληροφορηθεί το επιπλέον ποσό που διεκδικεί. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές αυτό συνέβη όταν η εταιρεία έστειλε εξώδικο στην τράπεζα.

Οι δύο πλευρές θα τεθούν αντιμέτωπες στις 31 Οκτωβρίου στο πολυμελές πρωτοδικείο Αθηνών, στο οποίο θα συζητηθεί αγωγή που έχει καταθέσει η Εγνατία Οδός, ενώ αντίστοιχη αγωγή έχει υποβάλει και η Τράπεζα Πειραιώς.

Η διαμάχη μεταξύ των δύο πλευρών αποτελεί ένα από τα ζητήματα που πρέπει να διευθετηθούν προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτες, ο οποίος αν και αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση έχει καθυστερήσει σημαντικά.

Για να προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία θα πρέπει να ολοκληρωθεί η κατασκευή και να ξεκινήσει η λειτουργία άλλων πέντε μετωπικών και 43 πλευρικών σταθμών διοδίων.

Η κατασκευή των σταθμών σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στο Στρυμονικό, την Ασπροβάλτα και τη Θεσσαλονίκη έχει ολοκληρωθεί εδώ και μήνες, ωστόσο εκκρεμεί η έκδοση κοινής απόφασης των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, προκειμένου να ξεκινήσει η λειτουργία τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ