fbpxΣτα δικαστήρια Εγνατία Οδός και Τράπεζα Πειραιώς | Economistas.gr Skip to main content

Στα δικαστήρια Εγνατία Οδός και Τράπεζα Πειραιώς

Στα δικαστήρια Εγνατία Οδός και Τράπεζα Πειραιώς
Φωτό: Eurokinissi

Στα δικαστήρια αναμένεται να διευθετηθεί η πολυετής διαμάχη μεταξύ της Εγνατίας Οδού και της Τράπεζας Πειραιώς, η οποία ξεκίνησε το 2010 και αφορά στην αποπληρωμή ομολογιακού δανείου ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ που έλαβε η εταιρεία από την τράπεζα το 2006.

Η Εγνατία Οδός έλαβε το δάνειο με χαμηλό επιτόκιο ύψους 0,65% προκειμένου να χρηματοδοτήσει την κατασκευή σταθμών διοδίων στον αυτοκινητόδρομο.

Έως το 2010 ωστόσο ελάχιστοι σταθμοί διοδίων λειτούργησαν στο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας, με αποτέλεσμα η τράπεζα να καταγγείλει τη σύμβαση και να δεσμεύσει τις εισπράξεις της εταιρείας από τα διόδια. Εκτός από την καταγγελία της σύμβασης, η Τράπεζα Πειραιώς προχώρησε και σε αναπροσαρμογή του επιτοκίου, το οποίο διαμορφώθηκε σε 3,5%.

Η Εγνατία Οδός υποστηρίζει ότι έχει εξοφλήσει το δάνειο, δεδομένου πως έχει καταβάλλει έως τώρα στην τράπεζα ποσό ύψους 330 εκατομμυρίων ευρώ μαζί με τους τόκους υπερημερίας. Η τράπεζα, η οποία εξακολουθεί να δεσμεύει όλα τα έσοδα από τα διόδια εκτός από εκείνα που πληρώνονται στους σταθμούς των Μαλγάρων και του Ακτίου, διεκδικεί την καταβολή 20 εκατομμυρίων ευρώ επιπλέον.

Πηγές της εταιρείας αναφέρουν ότι η τράπεζα μέχρι και πριν από λίγες ημέρες δεν απαντούσε στα αιτήματα της Εγνατίας Οδού, η οποία ζητούσε να πληροφορηθεί το επιπλέον ποσό που διεκδικεί. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές αυτό συνέβη όταν η εταιρεία έστειλε εξώδικο στην τράπεζα.

Οι δύο πλευρές θα τεθούν αντιμέτωπες στις 31 Οκτωβρίου στο πολυμελές πρωτοδικείο Αθηνών, στο οποίο θα συζητηθεί αγωγή που έχει καταθέσει η Εγνατία Οδός, ενώ αντίστοιχη αγωγή έχει υποβάλει και η Τράπεζα Πειραιώς.

Η διαμάχη μεταξύ των δύο πλευρών αποτελεί ένα από τα ζητήματα που πρέπει να διευθετηθούν προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτες, ο οποίος αν και αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση έχει καθυστερήσει σημαντικά.

Για να προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία θα πρέπει να ολοκληρωθεί η κατασκευή και να ξεκινήσει η λειτουργία άλλων πέντε μετωπικών και 43 πλευρικών σταθμών διοδίων.

Η κατασκευή των σταθμών σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στο Στρυμονικό, την Ασπροβάλτα και τη Θεσσαλονίκη έχει ολοκληρωθεί εδώ και μήνες, ωστόσο εκκρεμεί η έκδοση κοινής απόφασης των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, προκειμένου να ξεκινήσει η λειτουργία τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι τράπεζες κάνουν... ουρά για δάνεια στο Ελληνικό!
Οι τράπεζες κάνουν... ουρά για δάνεια στο Ελληνικό!
Δύο από τις τέσσερις συστημικές έχουν καταθέσει προτάσεις για χρηματοδότηση της κορυφαίας ιδιωτικής επένδυσης, 1,5 δισ. ευρώ ο προϋπολογισμός των έργων.
Οι τράπεζες κάνουν... ουρά για δάνεια στο Ελληνικό!
Αττική Οδός: Το παρασκήνιο των μεγάλων αυξήσεων
Αττική Οδός: Το παρασκήνιο των μεγάλων αυξήσεων
Ερωτήματα εγείρει η χρονική συγκυρία που επέλεξε η Αττική Οδός να ανακοινώσει αυξήσεις στο αντίτιμο των διοδίων με άπαντες να αιφνιδιάζονται καθώς είχαν προηγηθεί αρκετές συζητήσεις για το ενδεχόμενο παράτασης της σύμβασης.
Αττική Οδός: Το παρασκήνιο των μεγάλων αυξήσεων
Προς ακύρωση το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων!
Προς ακύρωση το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων!
Σοβαρές επιφυλάξεις από το Υπουργείο Υποδομών για την αποτελεσματικότητα του συστήματος, παρά το γεγονός ότι ο διαγωνισμός έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Οι αντιδράσεις των τραπεζών.
Προς ακύρωση το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων!
Νέα διόδια Εγνατίας: «Τρέχουν» για τις ΚΥΑ - Οι σκέψεις για τις τιμές
Νέα διόδια Εγνατίας: «Τρέχουν» για τις ΚΥΑ - Οι σκέψεις για τις τιμές
Έως το τέλος του μήνα η ΚΥΑ για την έναρξη λειτουργίας των διοδίων στη Θεσσαλονίκη και την Ασπροβάλτα. Σκέψεις να παραμείνουν σταθερές οι τιμές σε πρώτη φάση.
Νέα διόδια Εγνατίας: «Τρέχουν» για τις ΚΥΑ - Οι σκέψεις για τις τιμές
Σε λειτουργία τρεις νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία - Οι τιμές
Σε λειτουργία τρεις νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία - Οι τιμές
Με ΚΥΑ ορίζεται ο χρόνος έναρξης λειτουργίας των σταθμών διοδίων στη Θεσσαλονίκη (Ωραιόκαστρο), την Ασπροβάλτα και το Στρυμονικό Σερρών.
Σε λειτουργία τρεις νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία - Οι τιμές