fbpxNέα σχέδια για τα ηλεκτρονικά διόδια και τον άξονα Πάτρας - Πύργου | Economistas.gr
Skip to main content

Nέα σχέδια για τα ηλεκτρονικά διόδια και τον άξονα Πάτρας - Πύργου

Nέα σχέδια για τα ηλεκτρονικά διόδια και τον άξονα Πάτρας - Πύργου
Φωτο: Eurokinissi

Μέσα στο επόμενο εξάμηνο αναμένεται να προχωρήσει στην προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την ανάπτυξη και λειτουργία συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων το υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Η απόφαση αυτή ελήφθη καθώς όπως όλα δείχνουν ο διαγωνισμός με προϋπολογισμό άνω των 400 εκατομμυρίων ευρώ που δρομολογήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση οδεύει προς ακύρωση. Στις 23 Οκτωβρίου το τμήμα αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας έκανε δεκτή την προσφυγή της ΜΕΤΚΑ παγώνοντας τη διαδικασία μέχρι την εκδίκαση της κύριας προσφυγής.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, ο διαγωνισμός είχε σχεδιαστεί πρόχειρα, δίχως τη συναίνεση των παραχωρησιούχων και των τραπεζών. Πρόσθεσε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι το νέο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων να είναι φθηνότερο με πιο ξεκάθαρο τρόπο λειτουργίας, εφαρμόζοντας μεθόδους που χρησιμοποιούνται με επιτυχία σε άλλες χώρες.

Ο οδικός άξονας Πάτρας - Πύργου

Σε ό,τι αφορά τον οδικό άξονα Πάτρας - Πύργου ο κ. Καραμανλής θα έχει νέα συνάντηση στη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής στο τέλος Νοεμβρίου, προκειμένου να εξεταστούν ρεαλιστικές λύσεις για την ολοκλήρωση του έργου. Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, στην Κομισιόν έχουν υποβληθεί τρία διαφορετικά σενάρια: το πρώτο αφορά στην υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου με τις οκτώ χωριστές εργολαβίες και το δεύτερο προβλέπει την εκτέλεση του έργου από δύο εργολαβίες, με την συνένωση των αναδόχων σε δύο κοινοπραξίες.

Το υπουργείο Υποδομών υποστηρίζει ότι η βέλτιστη λύση είναι η ανάθεση του έργου στην Ολυμπία Οδό, η οποία αποτελεί και το τρίτο σενάριο που έχει υποβληθεί στις Βρυξέλλες. Σε κάθε περίπτωση ο κ. Καραμανλής θεωρεί ότι το έργο δεν μπορεί να συνεχιστεί με το υφιστάμενο μοντέλο, τις οκτώ διαφορετικές εργολαβίες.

Ο υπουργός Υποδομών ανέφερε ότι η Κομισιόν εκφράζει αντιρρήσεις για τον προτεινόμενο τρόπο υλοποίησης του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65). Όπως υποστήριξε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι το μοντέλο που έχει υποβληθεί για την κατασκευή του έργου ενδέχεται να εγείρει ζητήματα κρατικής ενίσχυσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σε λειτουργία τρεις νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία - Οι τιμές
Σε λειτουργία τρεις νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία - Οι τιμές
Με ΚΥΑ ορίζεται ο χρόνος έναρξης λειτουργίας των σταθμών διοδίων στη Θεσσαλονίκη (Ωραιόκαστρο), την Ασπροβάλτα και το Στρυμονικό Σερρών.
Σε λειτουργία τρεις νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία - Οι τιμές
Αγώνας δρόμου να παραδοθεί το μετρό του Πειραιά το 2022
Αγώνας δρόμου να παραδοθεί το μετρό του Πειραιά το 2022
Οι τρεις πρώτοι σταθμοί θα είναι έτοιμοι στις αρχές καλοκαιριού, αλλά πιθανότατα να μην έχει ολοκληρωθεί το σύστημα κομίστρου του μετρό, λόγω καθυστερήσεων της προηγούμενης Κυβέρνησης, είπε ο Κ. Αχ. Καραμανλής.
Αγώνας δρόμου να παραδοθεί το μετρό του Πειραιά το 2022
Συγκοινωνίες: Το σχέδιο σταδιακής επιστροφής στην ομαλότητα
Συγκοινωνίες: Το σχέδιο σταδιακής επιστροφής στην ομαλότητα
Εξαίρεση εργαζομένων στις συγκοινωνίες από άδειες ειδικού σκοπού. Μέτρα και για την αποφυγή φαινομένων συγχρωτισμού στα μέσα μεταφοράς. Η κατάρρευση των εσόδων.
Συγκοινωνίες: Το σχέδιο σταδιακής επιστροφής στην ομαλότητα
Θετική η Κομισιόν στην πρόταση του υπ. Υποδομών για το τρένο στην Πάτρα
Θετική η Κομισιόν στην πρόταση του υπ. Υποδομών για το τρένο στην Πάτρα
Σύμφωνα με το σχέδιο του υπ. Υποδομών, όταν θα ολοκληρωθεί η νέα γραμμή, η υπερταχεία αμαξοστοιχία θα κάνει από την Αθήνα ως το νέο λιμάνι της Πάτρας, μία ώρα και 40 λεπτά.
Θετική η Κομισιόν στην πρόταση του υπ. Υποδομών για το τρένο στην Πάτρα