fbpxΣτην τελική ευθεία το ηλεκτρονικό εισιτήριο και η τηλεματική στον ΟΑΣΘ | Economistas.gr
Skip to main content

Στην τελική ευθεία το ηλεκτρονικό εισιτήριο και η τηλεματική στον ΟΑΣΘ

Στην τελική ευθεία το ηλεκτρονικό εισιτήριο και η τηλεματική στον ΟΑΣΘ
Eurokinissi

Στην τελική ευθεία εισέρχεται ο διαγωνισμός για το νέο πληροφοριακό σύστημα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), το οποίο θα αναβαθμίσει σημαντικά το συγκοινωνιακό έργο, τις παρεχόμενες υπηρεσίες στους πολίτες και τη συνολική λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της πόλης, δεδομένου ότι προβλέπει τον ψηφιακό μετασχηματισμό του οργανισμού και την προμήθεια και εγκατάσταση ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τηλεματικής.

Στις 13 Νοεμβρίου η Κοινωνία της Πληροφορίας θα αποσφραγίσει τη μοναδική προσφορά που έχει υποβληθεί για το έργο, προϋπολογισμού 40 εκατομμυρίων ευρώ, από την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή.

Πως θα λειτουργεί το σύστημα

Με το νέο σύστημα η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και των καυσίμων θα γίνεται μέσω ψηφιακών εφαρμογών, γεγονός που θα οδηγήσει σε αναβάθμιση της συχνότητας των δρομολογίων. Με την υπηρεσία τηλεματικής οι επιβάτες θα ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για τη διέλευση των λεωφορείων, ενώ το ηλεκτρονικό εισιτήριο – το οποίο θα είναι ανώτερο τεχνολογικά από εκείνο της Αθήνας – θα ενισχύσει τα έσοδα του ΟΑΣΘ περιορίζοντας τη λαθρεπιβίβαση.

Οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να προμηθεύονται εισιτήρια και μέσα στα λεωφορεία, δεδομένου ότι οι προδιαγραφές του έργου περιλαμβάνουν την εγκατάσταση αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων και καρτών (ΑΜΕΚ) εντός των οχημάτων του ΟΑΣΘ.

Πριν από λίγες ημέρες στις εγκαταστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας πραγματοποιήθηκε επίδειξη από την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή για τις δυνατότητες που προσφέρει το νέο σύστημα, σύμφωνα με τις προβλέψεις της διαγωνιστικής διαδικασίας για τα υποψήφια σχήματα που συμμετέχουν στο διαγωνισμό.

Το χρονοδιάγραμμα

Το νέο πληροφοριακό σύστημα του ΟΑΣΘ με τα δύο επιμέρους έργα, το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την τηλεματική, θα πρέπει να τεθεί σε λειτουργία σε διάστημα 18 μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης μεταξύ του οργανισμού και του αναδόχου. Εκτός από τη λειτουργία ο ανάδοχος θα αναλάβει και τη συντήρηση του έργου για χρονικό διάστημα πέντε ετών.

Μετά την αποσφράγιση της μοναδικής προσφοράς και εφόσον κηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, θα ακολουθήσει ο καθιερωμένος προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως προβλέπεται για όλες τις συμβάσεις του Δημοσίου.

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ θα εξασφαλίζει πλήρη διαλειτουργικότητα με το σύστημα κομίστρου που θα εγκατασταθεί στο μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί στο επιβατικό κοινό μέσα στο 2023.

Την ανάπτυξη ολοκληρωμένου συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου για τη βασική γραμμή του μετρό και την επέκταση προς την Καλαμαριά έχει αναλάβει ο ισπανικός όμιλος INDRA. Εκτός από το ηλεκτρονικό εισιτήριο η σύμβαση ύψους 8,2 εκατομμυρίων ευρώ μεταξύ της ισπανικής εταιρείας και της Αττικό Μετρό, προβλέπει την εγκατάσταση εκδοτικών μηχανημάτων εισιτηρίων, πυλών εισόδου – εξόδου και κέντρου διαχείρισης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πενιχρά έσοδα σε λεωφορεία και τρόλεϊ παρά το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Πενιχρά έσοδα σε λεωφορεία και τρόλεϊ παρά το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Βουτιά στα έσοδα σε σχέση με το 2017. Αδύναμος κρίκος η ΟΣΥ, η αρμόδια ΔΕΚΟ για τη διαχείριση και λειτουργία των λεωφορείων και των τρόλεϊ.
Πενιχρά έσοδα σε λεωφορεία και τρόλεϊ παρά το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Έλεγχοι για μαϊμού ανέργους στις συγκοινωνίες - Βουτιά στα έσοδα
Έλεγχοι για μαϊμού ανέργους στις συγκοινωνίες - Βουτιά στα έσοδα
Προς εξορθολογισμό η κοινωνική πολιτική στα μέσα μεταφορά. Πτώση στα έσοδα παρά το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Εξετάζεται η μείωση της τιμής των εισιτηρίων.
Έλεγχοι για μαϊμού ανέργους στις συγκοινωνίες - Βουτιά στα έσοδα
Αλλαγές στους όρους ανάθεσης έργου των αστικών συγκοινωνιών σε ιδιώτες
Αλλαγές στους όρους ανάθεσης έργου των αστικών συγκοινωνιών σε ιδιώτες
Με τις νέες διατάξεις προσδιορίζεται ότι ο χρόνος ανάθεσης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δύο χρόνια, ενώ δίνεται η δυνατότητα υπεκμίσθωσης μέρους των ανατιθέμενων συγκοινωνιακών υπηρεσιών και σε άλλα ΚΤΕΛ.
Αλλαγές στους όρους ανάθεσης έργου των αστικών συγκοινωνιών σε ιδιώτες
Ξηλώνουν το ΔΣ της ΟΣΥ - Εκτακτη Γενική Συνέλευση μετόχων
Ξηλώνουν το ΔΣ της ΟΣΥ - Εκτακτη Γενική Συνέλευση μετόχων
Tα καθήκοντα του εκτελεστικού διευθύνοντος συμβούλου αναμένεται να αναλάβει ο Στέφανος Αγιάσογλου. Για τη θέση του προέδρου, ακούγεται το όνομα του Σάκη Ιωαννίδη.
Ξηλώνουν το ΔΣ της ΟΣΥ - Εκτακτη Γενική Συνέλευση μετόχων
Βυθίζει τα έσοδα στις συγκοινωνίες ο κορωνοϊός
Βυθίζει τα έσοδα στις συγκοινωνίες ο κορωνοϊός
Μείωση της επιβατικής κίνησης η οποία ανέρχεται σε περίπου 15% τις τελευταίες ημέρες. Στο ποσό των 106 εκατομμυρίων ευρώ θα ανέλθει η κρατική επιδότηση του ομίλου ΟΑΣΑ και των θυγατρικών του (ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ) το 2020.
Βυθίζει τα έσοδα στις συγκοινωνίες ο κορωνοϊός