fbpxΒήμα στις startups από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος | Economistas.gr Skip to main content

Βήμα στις startups από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος

Βήμα στις startups από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος
Φώτο: Shutterstock

Ώθηση στις start-up εταιρείες δίνει το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) μέσα από το πρόγραμμα που έχει δημιουργήσει και λέγεται Capsule T, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα στις ελληνικές start-ups να έρθουν σε επαφή με την αγορά και να κάνουν αυτό που λέει κι ο τίτλος του προγράμματος, δηλαδή την επιτάχυνση της διαδικασίας διείσδυσης στην αγορά.

Τα παραπάνω είπε, μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός, αναφερόμενος στην παρουσία του Επιμελητηρίου στην 35η έκθεση Τουρισμού Philoxenia και την έκθεση ξενοδοχειακού εξοπλισμού Hotelia, που "τρέχει" παράλληλα.

Στην έκθεση, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν το έργο των 10 εταιρειών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και να δουν από κοντά τις ιδέες που υλοποιούνται και τα αντικείμενα με τα οποία δραστηριοποιούνται, τα οποία αφορούν όλα στον κλάδο του τουρισμού, δίνοντας λύσεις σε διάφορα ζητήματα που σχετίζονται με τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια κ.ά.

"Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 3 μηνών και αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη ο πρώτος κύκλος, που άρχισε στις 5 Σεπτεμβρίου και ολοκληρώνεται στις 5 Δεκεμβρίου, ενώ τον Φεβρουάριο του 2020 θα ξεκινήσει και ο δεύτερος κύκλος", είπε ο κ. Βασιλικός.

Οι νεοφυείς επιχειρήσεις που συμμετέχουν, επιλέχθηκαν βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων από 60 κριτές και μέντορες από διάφορες χώρες -οι περισσότεροι ωστόσο είναι στην Ελλάδα- ενώ το πρόγραμμα χρηματοδοτείται εξολοκλήρου από τους ξενοδόχους, σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό. "Στο εξωτερικό όσοι χρηματοδοτούν παρόμοια προγράμματα συνήθως ζητούν μετοχές. Εμείς το κάνουμε εντελώς δωρεάν", πρόσθεσε.

"Φέτος είχαμε πάνω από 30 αιτήσεις και επιλέξαμε 10 start-ups να μπουν στο πρόγραμμα", σημείωσε.

Σοβαρές start-ups και εγχειρήματα για ...photo opportunity

Ερωτηθείς για τη μαζική εμφάνιση των νεοφυών επιχειρήσεων που παρατηρείται στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, ο κ. Βασιλικός είπε: "Εγώ θα χώριζα τις start-ups σε δυο κατηγορίες. Η πρώτη αφορά στις σοβαρές και μόνιμες προσπάθειες, που έχουν γίνει σε επίπεδο εκκολαπτηρίων (Incubator). Και εδώ εμείς ερχόμαστε στο επόμενο στάδιο με τον επιταχυντή. Υπάρχουν πολλά τέτοια προϊόντα στην Ελλάδα, σοβαρά και δομημένα".

"Υπάρχει όμως και η άλλη κατηγορία που έχει να κάνει με το photo opportunity. Οι start-ups είναι σέξι, πουλάνε, κάνουμε έναν ωραίο διαγωνισμό και ...γεια σας", πρόσθεσε.

"Εμείς, ως ΞΕΕ, θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα οικοσύστημα που θα δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες να διεισδύσουν πιο γρήγορα στην αγορά ενώ από του χρόνου θα τρέχει και ένα idea platform για εταιρείες που θα είναι σε ένα προγενέστερο στάδιο", σημείωσε ο κ. Βασιλικός.

"Αυτό που είναι σημαντικό να αναφερθεί", πρόσθεσε, "είναι ότι έχουμε ξεκινήσει κι έχουμε ζήτηση από start-ups του εξωτερικού, οι οποίες θέλουν να έρθουν εδώ και να συμμετέχουν στον επιταχυντή, κάτι που είναι μεγάλη επιτυχία για το εγχείρημα αυτό. Εκτιμούμε ότι από του χρόνου Θα διευρύνουμε το πρόγραμμα με τη συμμετοχή εταιρειών και από το εξωτερικό. Σε αυτή τη φάση όμως προτεραιότητά μας είναι, και θα παραμείνει, να δίνουμε βήμα στις οι ελληνικές start-up εταιρείες προκειμένου να ενισχύσουμε αυτό το κομμάτι της αγοράς".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τουρισμός και Κλιματική αλλαγή: Κάντο όπως η Δανία και η Λιουμπλιάνα
Τουρισμός και Κλιματική αλλαγή: Κάντο όπως η Δανία και η Λιουμπλιάνα
Από το περιβάλλον περνάει η βιωσιμότητα της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας, που πρέπει να απαντήσει άμεσα στα νέα δεδομένα, τα οποία δημιουργεί η κλιματική αλλαγή.
Τουρισμός και Κλιματική αλλαγή: Κάντο όπως η Δανία και η Λιουμπλιάνα
ΤτΕ: Αύξηση τουριστικής κίνησης και εισπράξεων στο 8μηνο
ΤτΕ: Αύξηση τουριστικής κίνησης και εισπράξεων στο 8μηνο
Τα 21,8 εκατομμύρια έφθασε ο αριθμός των τουριστών που επισκέφθηκε τη χώρα μας στο οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου, καταγράφοντας αύξηση κατά 3,5% σε σύγκριση με πέρυσι.
ΤτΕ: Αύξηση τουριστικής κίνησης και εισπράξεων στο 8μηνο
FedHATTA: Στρατηγική προβολή της Ελλάδας στην Κίνα
FedHATTA: Στρατηγική προβολή της Ελλάδας στην Κίνα
Συνάντηση με σκοπό τη διερεύνηση καναλιών προβολής των τουριστικών προγραμμάτων και προορισμών της Ελλάδας, της Κίνας και των χωρών-μελών της EMTTAS, από τον Λύσανδρο Τσιλίδη.
FedHATTA: Στρατηγική προβολή της Ελλάδας στην Κίνα
Η Θεσσαλονίκη ανεβαίνει -Υπογραφή συμφωνίας για την τουριστική ανάπτυξη
Η Θεσσαλονίκη ανεβαίνει -Υπογραφή συμφωνίας για την τουριστική ανάπτυξη
Η "σφραγίδα" της συμφωνίας για την τουριστική ανάπτυξη, την προβολή και το μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης μπήκε το βράδυ της Παρασκευής, στα εγκαίνια της 35ης έκθεσης τουρισμού Philoxenia.
Η Θεσσαλονίκη ανεβαίνει -Υπογραφή συμφωνίας για την τουριστική ανάπτυξη