fbpxΒήμα στις startups από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος | Economistas.gr
Skip to main content

Βήμα στις startups από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος

Βήμα στις startups από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος
Φώτο: Shutterstock

Ώθηση στις start-up εταιρείες δίνει το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) μέσα από το πρόγραμμα που έχει δημιουργήσει και λέγεται Capsule T, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα στις ελληνικές start-ups να έρθουν σε επαφή με την αγορά και να κάνουν αυτό που λέει κι ο τίτλος του προγράμματος, δηλαδή την επιτάχυνση της διαδικασίας διείσδυσης στην αγορά.

Τα παραπάνω είπε, μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός, αναφερόμενος στην παρουσία του Επιμελητηρίου στην 35η έκθεση Τουρισμού Philoxenia και την έκθεση ξενοδοχειακού εξοπλισμού Hotelia, που "τρέχει" παράλληλα.

Στην έκθεση, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν το έργο των 10 εταιρειών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και να δουν από κοντά τις ιδέες που υλοποιούνται και τα αντικείμενα με τα οποία δραστηριοποιούνται, τα οποία αφορούν όλα στον κλάδο του τουρισμού, δίνοντας λύσεις σε διάφορα ζητήματα που σχετίζονται με τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια κ.ά.

"Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 3 μηνών και αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη ο πρώτος κύκλος, που άρχισε στις 5 Σεπτεμβρίου και ολοκληρώνεται στις 5 Δεκεμβρίου, ενώ τον Φεβρουάριο του 2020 θα ξεκινήσει και ο δεύτερος κύκλος", είπε ο κ. Βασιλικός.

Οι νεοφυείς επιχειρήσεις που συμμετέχουν, επιλέχθηκαν βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων από 60 κριτές και μέντορες από διάφορες χώρες -οι περισσότεροι ωστόσο είναι στην Ελλάδα- ενώ το πρόγραμμα χρηματοδοτείται εξολοκλήρου από τους ξενοδόχους, σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό. "Στο εξωτερικό όσοι χρηματοδοτούν παρόμοια προγράμματα συνήθως ζητούν μετοχές. Εμείς το κάνουμε εντελώς δωρεάν", πρόσθεσε.

"Φέτος είχαμε πάνω από 30 αιτήσεις και επιλέξαμε 10 start-ups να μπουν στο πρόγραμμα", σημείωσε.

Σοβαρές start-ups και εγχειρήματα για ...photo opportunity

Ερωτηθείς για τη μαζική εμφάνιση των νεοφυών επιχειρήσεων που παρατηρείται στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, ο κ. Βασιλικός είπε: "Εγώ θα χώριζα τις start-ups σε δυο κατηγορίες. Η πρώτη αφορά στις σοβαρές και μόνιμες προσπάθειες, που έχουν γίνει σε επίπεδο εκκολαπτηρίων (Incubator). Και εδώ εμείς ερχόμαστε στο επόμενο στάδιο με τον επιταχυντή. Υπάρχουν πολλά τέτοια προϊόντα στην Ελλάδα, σοβαρά και δομημένα".

"Υπάρχει όμως και η άλλη κατηγορία που έχει να κάνει με το photo opportunity. Οι start-ups είναι σέξι, πουλάνε, κάνουμε έναν ωραίο διαγωνισμό και ...γεια σας", πρόσθεσε.

"Εμείς, ως ΞΕΕ, θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα οικοσύστημα που θα δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες να διεισδύσουν πιο γρήγορα στην αγορά ενώ από του χρόνου θα τρέχει και ένα idea platform για εταιρείες που θα είναι σε ένα προγενέστερο στάδιο", σημείωσε ο κ. Βασιλικός.

"Αυτό που είναι σημαντικό να αναφερθεί", πρόσθεσε, "είναι ότι έχουμε ξεκινήσει κι έχουμε ζήτηση από start-ups του εξωτερικού, οι οποίες θέλουν να έρθουν εδώ και να συμμετέχουν στον επιταχυντή, κάτι που είναι μεγάλη επιτυχία για το εγχείρημα αυτό. Εκτιμούμε ότι από του χρόνου Θα διευρύνουμε το πρόγραμμα με τη συμμετοχή εταιρειών και από το εξωτερικό. Σε αυτή τη φάση όμως προτεραιότητά μας είναι, και θα παραμείνει, να δίνουμε βήμα στις οι ελληνικές start-up εταιρείες προκειμένου να ενισχύσουμε αυτό το κομμάτι της αγοράς".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Προβολή 21 ελληνικών νησιών στην τουριστική αγορά της Ιταλίας
Προβολή 21 ελληνικών νησιών στην τουριστική αγορά της Ιταλίας
Τα μοναδικά χαρακτηριστικά καθενός από τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου αναδείχθηκαν στη διεθνή έκθεση τουρισμού BIT - International Travel Exhibition 2020 που διεξήχθη στο Μιλάνο της Ιταλίας.
Προβολή 21 ελληνικών νησιών στην τουριστική αγορά της Ιταλίας
ΙΤΕΠ: Ποιο είναι το πρόβλημα του ελληνικού Τουρισμού
ΙΤΕΠ: Ποιο είναι το πρόβλημα του ελληνικού Τουρισμού
Σύμφωνα με το ΙΤΕΠ η εποχικότητα του ελληνικού τουρισμού όχι μόνο δεν μειώθηκε το 2019, αλλά εξακολουθεί και παραμένει υψηλή, όπως αποτυπώνεται στις διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχειακά καταλύματα.
ΙΤΕΠ: Ποιο είναι το πρόβλημα του ελληνικού Τουρισμού
Ο γ.γ. του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού στο Υπ. Τουρισμού
Ο γ.γ. του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού στο Υπ. Τουρισμού
Οι επενδύσεις στον τουριστικό κλάδο αλλά και η τουριστική εκπαίδευση, βρέθηκαν, μεταξύ άλλων, στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε σήμερα το πρωί ο γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού.
Ο γ.γ. του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού στο Υπ. Τουρισμού
Τουρισμός: Θετικά μηνύματα από τις προκρατήσεις στη Γαλλία
Τουρισμός: Θετικά μηνύματα από τις προκρατήσεις στη Γαλλία
Ισχυρό παραμένει για όλους τους ελληνικούς προορισμούς το ενδιαφέρον της γαλλικής τουριστικής αγοράς, ενώ ιδιαίτερα θετικά είναι και τα μηνύματα για την πορεία των προκρατήσεων και για το 2020.
Τουρισμός: Θετικά μηνύματα από τις προκρατήσεις στη Γαλλία
Οι τουρίστες που ξόδεψαν περισσότερα το 2019
Οι τουρίστες που ξόδεψαν περισσότερα το 2019
Πλεόνασμα 15.416 εκατ. ευρώ εμφάνισε το 2019 το ταξιδιωτικό ισοζύγιο έναντι πλεονάσματος 13.895 εκατ. ευρώ το 2018, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Τράπεζα της Ελλάδας.
Οι τουρίστες που ξόδεψαν περισσότερα το 2019