fbpxΝέα έργα 180 εκατ. εξετάζει η Αττικό Μετρό | Economistas.gr
Skip to main content

Νέα έργα 180 εκατ. εξετάζει η Αττικό Μετρό

Νέα έργα 180 εκατ. εξετάζει η Αττικό Μετρό
Φωτογραφία: Eurokinissi

Την προμήθεια νέων τρένων για το μετρό, την αναβάθμιση 15 συρμών της γραμμής 1 των ΗΣΑΠ και την επέκταση του αμαξοστασίου του ΤΡΑΜ στο Ελληνικό εξετάζει η Αττικό Μετρό, σε συνεργασία με τη ΣΤΑΣΥ και το υπουργείο Υποδομών.

Πρόκειται για παρεμβάσεις που θα ανέλθουν σε περίπου 180 εκατομμύρια ευρώ, οι οποίες όταν ολοκληρωθούν θα αναβαθμίσουν αισθητά τις δυνατότητες των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών και κατ’ επέκταση τις παρεχόμενες υπηρεσίες στους πολίτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το κόστος για την αναβάθμιση 15 συρμών των ΗΣΑΠ θα ανέλθει σε περίπου 75 εκατομμύρια ευρώ, ενώ μεταξύ 80 και 90 εκατομμυρίων ευρώ θα κυμανθεί η προμήθεια έξι ή επτά νέων διρευματικών συρμών, οι οποίοι θα συνδέουν απευθείας το λιμάνι με το αεροδρόμιο όταν ολοκληρωθεί η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά.

Έως το τέλος Νοεμβρίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί από την Αττικό Μετρό η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης για το έργο της επέκτασης του αμαξοστασίου του ΤΡΑΜ στο Ελληνικό, με κόστος που θα ανέλθει σε περίπου 12 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, η επέκταση του αμαξοστασίου είναι απαραίτητη δεδομένου ότι εντός των επόμενων μηνών και αφού ολοκληρωθούν πρώτα οι απαραίτητες δοκιμές, θα ξεκινήσει η παραλαβή 25 νέων συρμών του ΤΡΑΜ, οι οποίοι θα δρομολογηθούν στην επέκταση προς τον Πειραιά που είναι σχεδόν έτοιμη.

Για να ολοκληρωθούν τα τεύχη δημοπράτησης θα πρέπει να αποσαφηνιστεί σε ποιον φορέα ανήκει η έκταση εντός της οποίας θα κατασκευαστούν οι νέες εγκαταστάσεις. Ο χώρος στον οποίο λειτουργεί το υπάρχον αμαξοστάσιο είχε παραχωρηθεί στην Αττικό Μετρό από την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ), η οποία πλέον δεν υφίσταται.

Ο χώρος πλέον ανήκει στην Ελληνικό Α.Ε., οι μετοχές της οποίας σύντομα θα μεταβιβαστούν στη Lamda Development όταν πληρωθεί η πρώτη δόση ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ.

Αναβάθμιση συρμών ΗΣΑΠ

Η αναβάθμιση περίπου 15 συρμών των ΗΣΑΠ, οι οποίοι κατασκευάστηκαν στα μέσα της δεκαετίας του 1980, εξετάζεται από την Αττικό Μετρό και τη ΣΤΑΣΥ εδώ και αρκετούς μήνες. Οι εργασίες αναβάθμισης είναι απαραίτητες καθώς τα τρένα αυτά έχουν φτάσει στα όρια της επιχειρησιακής τους ικανότητας, με αρκετά να είναι καθηλωμένα λόγω βλαβών.

Το έργο περιλαμβάνει εργασίες αναβάθμισης σε περίπου 75 βαγόνια, δεδομένου ότι ο κάθε συρμός των ΗΣΑΠ αποτελείται από πέντε ή έξι βαγόνια. Το κόστος της αναβάθμισης εκτιμάται σε περίπου 75 εκατομμύρια ευρώ.

Η ολοκλήρωση της αναβάθμισης θα οδηγήσει σε σημαντική ενίσχυση του διαθέσιμου στόλου των ΗΣΑΠ στη γραμμή 1 του μετρό. Από το σύνολο των 45 συρμών, μόλις 21 επιστρατεύονται καθημερινά για την εκτέλεση των δρομολογίων, με δύο ακόμα σε εφεδρεία.

Προμήθεια διρευματικών τρένων

Εκτός από την αναβάθμιση των συρμών των ΗΣΑΠ, προτεραιότητα αποτελεί για την Αττικό Μετρό και τη ΣΤΑΣΥ και η αγορά νέων διρευματικών τρένων, ενόψει της ολοκλήρωσης των έργων της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά.

Η ΣΤΑΣΥ διαθέτει επτά διρευματικούς συρμούς που πραγματοποιούν δύο δρομολόγια την ώρα από και προς το αεροδρόμιο. Τα τρένα αυτά έχουν τη δυνατότητα να κινούνται στο υπόγειο και στο υπέργειο τμήμα του δικτύου του μετρό και του προαστιακού.

Όταν ολοκληρωθούν τα έργα της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά, οι ανάγκες για διρευματικούς συρμούς θα αυξηθούν δεδομένου πως η γραμμή 3 θα συνδέει απευθείας το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διοικήσεις της Αττικό Μετρό και της ΣΤΑΣΥ έχουν συζητήσει με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών το ενδεχόμενο αύξησης των δρομολογίων από και προς το αεροδρόμιο από δύο σε τρία την ώρα. Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να προχωρήσει η προμήθεια έξι ή επτά νέων διρευματικών τρένων.

Κατά τις ίδιες πηγές, το κόστος για κάθε συρμό ανέρχεται σε 13 εκατομμύρια ευρώ. Οι τελικές αποφάσεις σε ό,τι αφορά την αγορά νέων τρένων θα ληφθούν αφού πρώτα εκπονηθούν οι σχετικές μελέτες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ασφυκτικές προθεσμίες, εκκρεμότητες και κίνδυνοι
Μετρό Θεσσαλονίκης: Ασφυκτικές προθεσμίες, εκκρεμότητες και κίνδυνοι
Η ταχεία ολοκλήρωση των μελετών για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου στο μετρό Θεσσαλονίκης στο επίκεντρο. Οι εκκρεμότητες και το ενδεχόμενο προσφυγών αλλά και επιστροφής κονδυλίων στην Κομισιόν.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Ασφυκτικές προθεσμίες, εκκρεμότητες και κίνδυνοι
Επανεκκίνηση του διαγωνισμού για τη γραμμή 4 του μετρό
Επανεκκίνηση του διαγωνισμού για τη γραμμή 4 του μετρό
Τα δύο υποψήφια σχήματα που διεκδικούν το έργο έχουν περιθώριο 10 ημερών να ασκήσουν προσφυγές. Εκτιμήσεις ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον έξι μήνες μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός.
Επανεκκίνηση του διαγωνισμού για τη γραμμή 4 του μετρό
Πού θα μπουν οι μετροπόντικες για τη Γραμμή 4 του μετρό
Πού θα μπουν οι μετροπόντικες για τη Γραμμή 4 του μετρό
Δύο μετροπόντικες θα τεθούν σε λειτουργία σχεδόν ταυτόχρονα. Η επιλογή των δύο σημείων έγινε με κριτήριο τη μικρότερη δυνατή όχληση στην κυκλοφορία, προκειμένου να μην απαιτηθούν εκτεταμένες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις.
Πού θα μπουν οι μετροπόντικες για τη Γραμμή 4 του μετρό
Νέες καθυστερήσεις για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο
Νέες καθυστερήσεις για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο
Σε νέες νομικές περιπέτειες μπαίνει ο διαγωνισμός για την γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, μόλις τρεις μήνες μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με την οποία τηρήθηκε η νομιμότητα στη διαδικασία.
Νέες καθυστερήσεις για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο
Εκατοντάδες εκατομμύρια για έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς
Εκατοντάδες εκατομμύρια για έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς
Εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων του αμαξοστασίου της γραμμής 1 του μετρό στον Πειραιά και αναβάθμιση 14 συρμών των ΗΣΑΠ στις άμεσες προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών.
Εκατοντάδες εκατομμύρια για έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς
Μετρό Θεσσαλονίκης: Εξετάζεται η ανάθεση της λειτουργίας σε ιδιώτη
Μετρό Θεσσαλονίκης: Εξετάζεται η ανάθεση της λειτουργίας σε ιδιώτη
Η επιλογή ανάθεσης του συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτη εργολάβο ξεκίνησε να εξετάζεται σοβαρά, μετά από τις πρόσφατες κινητοποιήσεις των συνδικάτων στο μετρό της Αθήνας.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Εξετάζεται η ανάθεση της λειτουργίας σε ιδιώτη