fbpxΣΕΠΕΕ: Οι επιχειρήσεις ένδυσης με τον μεγαλύτερο τζίρο | Economistas.gr Skip to main content

ΣΕΠΕΕ: Οι επιχειρήσεις ένδυσης με τον μεγαλύτερο τζίρο

ΣΕΠΕΕ: Οι επιχειρήσεις ένδυσης με τον μεγαλύτερο τζίρο
Shutterstock

Βελτίωση στα οικονομικά τους μεγέθη “είδαν” οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ένδυσης στην Ελλάδα το 2018, με αυτές που έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό να “τρέχουν” με ταχύτερο ρυθμό, όπως προκύπτει από την έρευνα των δημοσιευμένων ισολογισμών, που πραγματοποιεί κάθε χρόνο ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ).

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε σημερινή του ανακοίνωση ο ΣΕΠΕΕ, βάσει της έρευνας που πραγματοποίησε σε δείγμα 108 επιχειρήσεων ένδυσης στην Ελλάδα, ο κύκλος εργασιών τους σημείωσε το 2018 αύξηση κατά 2,6% και ανήλθε στα 643 εκατ. ευρώ, έναντι 627 εκατ. ευρώ το 2017. Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕΕ, το 49% των επιχειρήσεων βελτίωσε τον κύκλο εργασιών του, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό την προηγούμενη χρονιά ήταν 50%. “Οι επιχειρήσεις της εγχώριας αγοράς σημείωσαν μικρή αύξηση 1,8%, ενώ ο κύκλος εργασιών των εξαγωγικών επιχειρήσεων σημείωσε αύξηση 5,4%”, αναφέρει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕΕ.

Για τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις ο κύκλος εργασιών από 139 εκατ. ευρώ το 2017 αυξήθηκε σε 146 εκατ. ευρώ το 2018. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 3,4%, από 29,8 εκατ. ευρώ σε 30,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη κατέγραψαν άνοδο 4%. Το ποσοστό καθαρού κέρδους ανήλθε σε 3,6%. Οι υποχρεώσεις των αμιγώς εξαγωγικών επιχειρήσεων ανήλθαν σε 57,7 εκατ. ευρώ (39,5% επί του κύκλου εργασιών τους).

Τα μεγέθη ανά κατηγορία

Όσον αφορά τα ελληνικά brands, στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 6,9%, από 233 εκατ. ευρώ το 2017 σε 249 εκατ. ευρώ το 2018. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 6,6%, στα 112 εκατ. ευρώ, διαμορφώνοντας το περιθώριο μικτού κέρδους της υποκατηγορίας σε 45%. Αύξηση 22% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη και διαμορφώθηκαν σε 12,1 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 3,8%, στα 160 εκατ. ευρώ (64% επί του κύκλου εργασιών).

Στην κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων ο κύκλος εργασιών του δείγματος των 108 επιχειρήσεων ένδυσης στην Ελλάδα, σημείωσε μείωση 1,5% και ανήλθε σε 64,7 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 33,2 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 1,2%. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 22%. Τέλος, οι υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά 1,2% και ανήλθαν σε 40,7 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 51,3% και είναι το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των υποκατηγοριών ένδυσης.

Αύξηση κύκλου εργασιών κατά 2,8% σημειώθηκε στην κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων, με ενίσχυση των μικτών κερδών κατά 4,9% ενώ για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο συγκεκριμένος υποκλάδος εμφάνισε κερδοφορία. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 80 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη σε 28 εκατ. ευρώ (περιθώριο 35%), τα κέρδη σε 1,5 εκατ. ευρώ και οι υποχρεώσεις σε 43,7 εκατ. ευρώ.

Στα εσώρουχα ο κύκλος εργασιών παρέμεινε στάσιμος στα 46,8 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν 2,6%, ενώ η κατηγορία εμφάνισε μικρή κερδοφορία, της τάξης του 0,5 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεώσεις μειώθηκαν 0,3% και έφτασαν τα 37,8 εκατ. ευρώ. Η κατηγορία των casual – αθλητικών, κατέγραψε μείωση του κύκλου εργασιών κατά 6,2%, στα 35 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 3,3% σε 17,4 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν σε 0,2 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεώσεις περιορίστηκαν σημαντικά, κατά 18,5%, στα 14,5 εκατ. ευρώ.

Στον πίνακα παρουσιάζονται οι επιχειρήσεις που σημείωσαν κύκλο εργασιών άνω των 5 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2018.

endysi.png

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυξάνονται οι εξαγωγές των ελληνικών ρούχων
Αυξάνονται οι εξαγωγές των ελληνικών ρούχων
Εντυπωσιακή αύξηση, κατά περίπου 40% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, κατέγραψε στο πρώτο δίμηνο του 2019 η αξία των εξαγωγών ελληνικών ενδυμάτων.
Αυξάνονται οι εξαγωγές των ελληνικών ρούχων
Η ελληνική μόδα έχει δημιουργήσει 1.300 νέες θέσεις εργασίας
Η ελληνική μόδα έχει δημιουργήσει 1.300 νέες θέσεις εργασίας
Συνολικά, η αλυσίδα της ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας απασχολεί περισσότερους από 160.000 άμεσα εργαζόμενους και πραγματοποιεί εξαγωγές ύψους 1,5 δισ. ευρώ ετησίως.
Η ελληνική μόδα έχει δημιουργήσει 1.300 νέες θέσεις εργασίας
Απογειώνονται οι εξαγωγές ενδυμάτων
Απογειώνονται οι εξαγωγές ενδυμάτων
Αντίθετη με την πορεία των εξαγωγών είναι η κατάσταση στην εγχώρια αγορά. Το πρώτο εξάμηνο τόσο οι πωλήσεις χονδρικής όσο και λιανικής παρουσιάζουν πτώση.
Απογειώνονται οι εξαγωγές ενδυμάτων
ΣΕΠΕΕ: Άνοδος εξαγωγών σε ένδυση και κλωστοϋφαντουργία
ΣΕΠΕΕ: Άνοδος εξαγωγών σε ένδυση και κλωστοϋφαντουργία
Θετική πορεία εμφάνισαν οι εξαγωγές και οι λιανικές πωλήσεις του κλάδου ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο πρώτο εξάμηνο του 2019, ενώ αντίθετα πτωτική ήταν η πορεία της παραγωγής και της απασχόλησης.
ΣΕΠΕΕ: Άνοδος εξαγωγών σε ένδυση και κλωστοϋφαντουργία
ΣΕΠΠΕ: Αυξημένες οι εξαγωγές αλλά και οι εισαγωγές ενδυμάτων
ΣΕΠΠΕ: Αυξημένες οι εξαγωγές αλλά και οι εισαγωγές ενδυμάτων
Εξαιρετικό αποδείχτηκε το πρώτο εννεάμηνο του 2019 για τις ελληνικές εξαγωγές ενδυμάτων, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 39% και έφτασαν στα 720 εκατ. ευρώ΄.
ΣΕΠΠΕ: Αυξημένες οι εξαγωγές αλλά και οι εισαγωγές ενδυμάτων