fbpxΕπανεκκίνηση του διαγωνισμού για τη γραμμή 4 του μετρό | Economistas.gr
Skip to main content

Επανεκκίνηση του διαγωνισμού για τη γραμμή 4 του μετρό

Επανεκκίνηση του διαγωνισμού για τη γραμμή 4 του μετρό

Στην επανεκκίνηση του διαγωνισμού για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας προχωρά άμεσα η Αττικό Μετρό μετά τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας τον περασμένο Οκτώβριο, σύμφωνα με τις οποίες τηρήθηκε η νομιμότητα έως τώρα στη διαδικασία.

Ο διαγωνισμός για τη νέα γραμμή του μετρό, η οποία με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ θα αποτελέσει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των επόμενων ετών, είχε διακοπεί από τις αρχές Αυγούστου με απόφαση της εταιρείας, εν αναμονή της εκδίκασης των προσφυγών από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο.

Πριν από λίγες ημέρες το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό εξουσιοδότησε την επιτροπή του διαγωνισμού να προχωρήσει σε επανεκκίνηση της διαδικασίας. Ως εκ τούτου, έως το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να ξεκινήσει η επόμενη φάση με τον έλεγχο από τον κάθε υποψήφιο της τεχνικής προσφοράς του άλλου.

Τα υποψήφια σχήματα

Τα δύο υποψήφια σχήματα που διεκδικούν το έργο (ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport και ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy) έχουν περιθώριο 10 ημερών να ασκήσουν προσφυγές στην Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών, εφόσον θεωρήσουν ότι έχουν εντοπίσει λάθη ή παραλείψεις στους φακέλους των τεχνικών προσφορών. Στη συνέχεια έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν προσφυγές και στο ΣτΕ.

Πρόκειται για εξαιρετικά κρίσιμη διαδικασία, δεδομένου ότι η υποβολή ή μη προσφυγών θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τη διάρκεια του διαγωνισμού, ο οποίος διεξάγεται με μεγάλες καθυστερήσεις καθώς ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2017.

Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών, ο διαγωνισμός θα μπει στην τελική φάση με την αξιολόγηση της οικονομικής προσφοράς των δύο σχημάτων που διεκδικούν το έργο.

Πηγές της Αττικό Μετρό εκτιμούν ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον έξι μήνες μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, δεδομένου ότι οι δύο υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν προσφυγές και στη φάση της διαδικασίας που αφορά στην αξιολόγηση των οικονομικών προσφορών.

Ο προγραμματισμός της Αττικό Μετρό

Το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας από το Άλσος Βεϊκου έως το Γουδή, θα έχει μήκος 12,8 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει την κατασκευή 15 υπόγειων σταθμών.

Το έργο θα αναβαθμίσει σημαντικά το δίκτυο αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, δεδομένου ότι θα εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες οι οποίοι κατοικούν σε πυκνοδομημένες περιοχές, όπως το Γαλάτσι, την Κυψέλη, τα Εξάρχεια, τα Ιλίσια και την περιοχή του Ζωγράφου.

Καλά πληροφορημένες πηγές εκτιμούν ότι θα χρειαστούν εκατοντάδες εκατομμύρια περισσότερα από τα 1,8 δισ. ευρώ του προϋπολογισμού του έργου, για να ολοκληρωθεί η κατασκευή των 15 πρώτων σταθμών της νέας γραμμής 4 κρίνοντας από την εμπειρία του παρελθόντος.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα χρειαστούν περισσότερα από οκτώ χρόνια που προβλέπονται στο χρονοδιάγραμμα του έργου για να ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της νέας γραμμής. Όπως αναφέρουν, καθυστερήσεις έχουν σημειωθεί σε όλα τα έργα μετρό με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα το μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκταση προς τον Πειραιά.

Η έναρξη των έργων για την κατασκευή των νέων σταθμών θα εξαρτηθεί και από το πότε θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες, οι οποίες αφορούν στη μετατόπιση δικτύων κοινής ωφέλειας και σε διερευνητικές αρχαιολογικές ανασκαφές και έχουν προϋπολογισμό 39 εκατομμύρια ευρώ δίχως ΦΠΑ.

Συνολικά η γραμμή 4 θα έχει προϋπολογισμό ύψους 3,8 δισ. ευρώ, μήκος 38 χιλιομέτρων και 35 νέους σταθμούς οι οποίοι πρόκειται να κατασκευαστούν σε τέσσερις ξεχωριστές φάσεις.

Εκτός από την κατασκευή των 15 σταθμών της πρώτης φάσης, ο προγραμματισμός της Αττικό Μετρό περιλαμβάνει τα εξής τρία τμήματα:

- Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 14 χιλιομέτρων και 11 σταθμούς).

-Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χιλιομέτρων και 3 σταθμούς).

-Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,3 χιλιομέτρων και 6 σταθμούς).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

300 βοηθοί επιβατών από τη Δευτέρα στους δρόμους
300 βοηθοί επιβατών από τη Δευτέρα στους δρόμους
Νέα υπηρεσία με εργαζόμενους των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών και έκτακτο προσωπικό. Πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ η μείωση των εσόδων.
300 βοηθοί επιβατών από τη Δευτέρα στους δρόμους
Μετρό: Χωρίς ηλεκτρονικό εισιτήριο οι 3 νέοι σταθμοί -Το παρασκήνιο
Μετρό: Χωρίς ηλεκτρονικό εισιτήριο οι 3 νέοι σταθμοί -Το παρασκήνιο
Οι πολίτες που θα χρησιμοποιούν τους νέους σταθμούς θα πρέπει να επικυρώνουν τα εισιτήριά τους σε ακυρωτικά μηχανήματα λεωφορείων τα οποία τοποθετήθηκαν ως μεταβατική λύση.
Μετρό: Χωρίς ηλεκτρονικό εισιτήριο οι 3 νέοι σταθμοί -Το παρασκήνιο
Τα σχέδια για την επέκταση του Μετρό στα δυτικά και νότια προάστια
Τα σχέδια για την επέκταση του Μετρό στα δυτικά και νότια προάστια
Η γραμμή 2 θα επεκταθεί κατά περίπου 4 χιλιόμετρα από την Ανθούπολη με την κατασκευή τριών νέων σταθμών. Οι επεκτάσεις προς τη Γλυφάδα και το ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος». Αποσύρονται οι προσφυγές για τη γραμμή 4.
Τα σχέδια για την επέκταση του Μετρό στα δυτικά και νότια προάστια
Πώς μπορεί να επεκταθεί το μετρό βόρεια, στη Ν. Ερυθραία και το Καστρί
Πώς μπορεί να επεκταθεί το μετρό βόρεια, στη Ν. Ερυθραία και το Καστρί
Πρόταση που θα παρουσιαστεί στον υπουργό Υποδομών προβλέπει την υπογειοποίηση του σταθμού Κηφισιάς και την επέκταση της γραμμής κατά 4,75 χιλιόμετρα και την κατασκευή δύο νέων σταθμών στη Νέα Ερυθραία και το Καστρί
Πώς μπορεί να επεκταθεί το μετρό βόρεια, στη Ν. Ερυθραία και το Καστρί
Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Σημαντική εξέλιξη στον διαγωνισμό για την κατασκευή των 15 νέων σταθμών με προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ, οι οποίοι θα αποτελέσουν το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό.
Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Μετρό: Δυσκολίες για επέκταση στα δυτικά - Σχέδια για επεκτάσεις της Γραμμής 4
Μετρό: Δυσκολίες για επέκταση στα δυτικά - Σχέδια για επεκτάσεις της Γραμμής 4
Η κατάσταση του υπεδάφους η μεγαλύτερη πρόκληση στην επέκταση της γραμμής 2 του μετρό προς το Ίλιον και το Καματερό. Oι μελλοντικές επεκτάσεις της Γραμμής 4.
Μετρό: Δυσκολίες για επέκταση στα δυτικά - Σχέδια για επεκτάσεις της Γραμμής 4