fbpx«Καμπανάκι» για την πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας | Economistas.gr
Skip to main content

«Καμπανάκι» για την πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας

«Καμπανάκι» για την πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας
Νέα ξενοδοχεία αναγεννούν το ιστορικό κέντρο της Αθήνας / Φωτογραφία: Shutterstock

Σε πτώση της τάξης του (-) 2,2% στην Πληρότητα, του (-) 1.4% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) και με οριακή θετική αλλαγή (0,9%) στη Μέση Τιμή Δωματίου ‘έκλεισε’ το 12μηνο του 2019 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας.

Σύμφωνα με τα μηνιαία δελτία ΕΞΑΑΑ (Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής & Αργοσαρωνικού) και GBR Consulting και με τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων, ειδικά η πληρότητα των ξενοδοχείων το 2019 ‘έκλεινε’ αρνητικά καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019, σε ποσοστά που άγγιξαν έως και το (-) 8,8%, εκτός των μηνών Αυγούστου και Σεπτεμβρίου οι οποίοι απλώς κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2018.

Τα δε στοιχεία των πόλεων – ανταγωνιστών, είναι επίσης άξια προσοχής, καθώς μόνο η Αθήνα, το Παρίσι και οριακά η Ρώμη σημείωσαν πτώση πληρότητας το 2019 (-2,2%, -2,3% και -0,4% αντίστοιχα), ενώ πόλεις όπως η Κωνσταντινούπολη, η Βαρκελώνη, ή η Μαδρίτη, επανατοποθετήθηκαν δυναμικά, όχι μόνο σε ότι αφορά στην πληρότητα (+3,9%, +3,1% και +1,9% αντίστοιχα), αλλά και σε ότι αφορά στο revpar των ξενοδοχείων (+13,6%, + 11,2% και +12.8% αντίστοιχα).

Υπερπροσφορά κλινών

Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν όσα κατ’ επανάληψη έχουμε επισημάνει από τα τέλη του 2018, αλλά και πιο πρόσφατα (Νοέμβριος 2019) με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της «15ης Ετήσιας Έρευνας ΕΞΑΑΑ & GBR Consulting Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2019» για την υπερπροσφορά κλινών στην Αθήνα, σε όλους τους τύπους καταλυμάτων, καθώς και για αλλαγές στην σχέση προσφοράς – ζήτησης, που οφείλουμε να εστιάσουμε σε αυτές.

Από πλευράς μας, επισημαίνουμε για άλλη μια φορά πως η Αθήνα ως αποδέκτης του μεγαλύτερου όγκου αφίξεων, ως η σημαντικότερη διεθνής ‘πύλη εισόδου’ στη χώρα μας και ως πόλος έλξης ιδιαίτερου τουριστικού ενδιαφέροντος τα τελευταία χρόνια, αξίζει προσοχής και δικής της στρατηγικής για την περαιτέρω ανάπτυξη της τουριστικής προσφοράς της - και ως προς την ποσότητα αλλά και ως προς την ποιότητά της.

Οι πτωτικές τάσεις που καταγράφονται από τα τέλη του 2018 στην πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας, δεν συνάδουν ούτε με τη δυναμική της πόλης, ούτε με την προοπτική της, ούτε με το όραμα όλων - όσοι επένδυσαν ή επενδύουν σε αυτήν.

Απαιτείται λοιπόν η συνεργασία όλων για την διαχείριση της τουριστικής ανάπτυξης στην Αθήνας, ταυτόχρονα με τις όντως πολλά υποσχόμενες προσπάθειες ενίσχυσης της σύγχρονης και ανταγωνιστικής τουριστικής ταυτότητας της πόλης που δρομολογούνται – οι οποίες, ωστόσο, θα έπρεπε ήδη να αποτελούν καθημερινότητά μας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πρωτοφανής πτώση πληρότητας στα ξενοδοχεία της Αθήνας
Πρωτοφανής πτώση πληρότητας στα ξενοδοχεία της Αθήνας
Με πτώση 49,2% στην πληρότητα, 62% στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) και 25,2% στη μέση τιμή δωματίου «έκλεισε» το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου του 2020 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας.
Πρωτοφανής πτώση πληρότητας στα ξενοδοχεία της Αθήνας
Κλείνουν τα εστιατόρια των ξενοδοχείων για να μη γίνουν ρεβεγιόν
Κλείνουν τα εστιατόρια των ξενοδοχείων για να μη γίνουν ρεβεγιόν
Αναστέλλεται η λειτουργία των εστιατορίων που λειτουργούν εντός των ξενοδοχείων κατά τις ημερομηνίες 24, 25 και 31 Δεκεμβρίου 2020 καθώς και την 1η Ιανουαρίου του 2021.
Κλείνουν τα εστιατόρια των ξενοδοχείων για να μη γίνουν ρεβεγιόν
«Βαριές» απώλειες σε ξενοδοχεία - εστίαση
«Βαριές» απώλειες σε ξενοδοχεία - εστίαση
Oι απώλειες το γ' τρίμηνο πέρυσι για τις επιχειρήσεις της χώρας που δραστηριοποιούνται στην παροχή καταλυμάτων και στην εστίαση ανέρχονται στα 3,2 δισ.
«Βαριές» απώλειες σε ξενοδοχεία - εστίαση