fbpxΜε συνταγή... ΑΕΚ ξεμπλοκάρει η επένδυση της Κασσιόπης | Economistas.gr Skip to main content

Με συνταγή... ΑΕΚ ξεμπλοκάρει η επένδυση της Κασσιόπης

Με συνταγή... ΑΕΚ ξεμπλοκάρει η επένδυση της Κασσιόπης
Η Κασσιόπη στην Κέρκυρα / Shutterstock

Στην κεντρική κυβέρνηση και συγκεκριμένα στο υπουργείο Υποδομών μεταφέρεται εφεξής η αρμοδιότητα έγκρισης υψομετρικής μελέτης οδών και των σχετικών βεβαιώσεων που απαιτούνται για την έκδοση οικοδομικών αδειών, οι οποίες αφορούν σε μεγάλες επενδύσεις που εντάσσονται στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ.

Οι αλλαγές στην αδειοδοτική διαδικασία μεγάλων έργων προβλέπονται σε τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Υποδομών στο νομοσχέδιο για την αδειοδότηση υδατοδρομίων.

Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη, με τη νομοθετική ρύθμιση διορθώνεται μία διαχρονική στρέβλωση δεδομένου ότι έως τώρα η έγκριση υψομετρικών μελετών που είναι απαραίτητη για την αδειοδότηση έργων, αποτελούσε αρμοδιότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Η περίπτωση της Κασσιόπης

Όπως αναφέρει η τροπολογία, η διάταξη ισχύει και για αιτήσεις που έχουν κατατεθεί στις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες, όπως η μελέτη που έχει υποβάλει η NCH Capital για την αδειοδότηση της τουριστικής επένδυσης στην Κασσιόπη Κέρκυρας.

Η μελέτη που είναι η μοναδική εκκρεμότητα η οποία απομένει για να εκδοθεί η σχετική οικοδομική άδεια, δεν έχει ακόμα εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο του νεοσύστατου δήμου Βόρειας Κέρκυρας, παρά το γεγονός ότι έχει υποβληθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Ο δήμος μάλιστα δεν έχει απαντήσει στην NCH Capital, παρά το γεγονός ότι ο βάσει νόμου θα έπρεπε αυτό να έχει συμβεί εντός 60 ημερών.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η τοπική αυτοδιοίκηση επιχειρεί να μπλοκάρει τη φιλόδοξη επένδυση, καθώς τα τελευταία έτη η NCH Capital δικαιώθηκε σε περίπου 10 περιπτώσεις προσφυγών που υποβλήθηκαν εναντίον του έργου στο ΣτΕ, συχνά με την υποστήριξη του δήμου Κέρκυρας και της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.

Με κόστος που αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ, η κατασκευή πολυτελούς τουριστικού χωριού σε έκταση 490 στρεμμάτων στην περιοχή Ερημίτης της Κέρκυρας, θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη επένδυση στο νησί και μία από τις σημαντικότερες στη δυτική Ελλάδα τα επόμενα έτη.

Η υλοποίηση της φιλόδοξης επένδυσης έχει καθυστερήσει σημαντικά λόγω του μεγάλου αριθμού προσφυγών. Είναι ενδεικτικό ότι ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση της έκτασης από το ΤΑΙΠΕΔ ολοκληρώθηκε πριν από έξι χρόνια, ενώ η έκταση μεταβιβάστηκε στην NCH Capital πριν από τρία χρόνια.

Η ομοιότητα με την τροπολογία για το γήπεδο της ΑΕΚ

Σύμφωνα με την έκθεση αξιολόγησης των συνεπειών της ρύθμισης, με την τροπολογία θα επιταχυνθεί η διαδικασία αδειοδότησης όλων των σύνθετων έργων που εμπίπτουν στον ιδρυτικό νόμο του ΤΑΙΠΕΔ και θα διασφαλιστεί η ομαλότητα των διοικητικών διαδικασιών, η οποία σε πολλές περιπτώσεις κωλυσιεργεί.

Παρόμοια τροπολογία είχε ψηφίσει και η προηγούμενη κυβέρνηση τον Απρίλιο του 2017 για την έγκριση υψομετρικής μελέτης που αφορούσε στο γήπεδο της ΑΕΚ. Η νομοθετική ρύθμιση όριζε ότι οι αρμοδιότητες έγκρισης κυκλοφοριακών μελετών και υψομετρικής μελέτης οδών για αθλητικές εγκαταστάσεις με χωρητικότητα άνω των 15.000 θεατών ασκούνται από το υπουργείο Υποδομών.

Με τη νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ άνοιξε ο δρόμος για την έκδοση οικοδομικής άδειας για την ανέγερση του νέου γηπέδου της ΑΕΚ, καθώς ο δήμος Νέας Φιλαδέλφειας αρνείτο να υπογράψει τις άδειες για τις υψομετρικές μελέτες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αντίστροφη μέτρηση για την επένδυση των 150 εκατ. στην Κασσιόπη
Αντίστροφη μέτρηση για την επένδυση των 150 εκατ. στην Κασσιόπη
Έξι χρόνια μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού. Οι επενδυτές δικαιώθηκαν στις προσφυγές που κατέθεσαν στο ΣτΕ κάτοικοι της περιοχής. Το κρίσιμο τηλεφώνημα του Αδ. Γεωργιάδη.
Αντίστροφη μέτρηση για την επένδυση των 150 εκατ. στην Κασσιόπη
Τα σχέδια για να «τρέξουν» πιο γρήγορα τα δημόσια έργα
Τα σχέδια για να «τρέξουν» πιο γρήγορα τα δημόσια έργα
Η αλλαγή του νόμου 4412 που διέπει τους διαγωνισμούς δημοσίων έργων θα αποτελέσει μία από τις βασικές προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών τους πρώτους μήνες του 2020.
Τα σχέδια για να «τρέξουν» πιο γρήγορα τα δημόσια έργα
Οι εκκρεμότητες της δύσκολης διαπραγμάτευσης για το Πάτρα - Πύργος
Οι εκκρεμότητες της δύσκολης διαπραγμάτευσης για το Πάτρα - Πύργος
Προς ολοκλήρωση οδεύει η δύσκολη διαπραγμάτευση μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και των μετόχων της Ολυμπίας Οδού για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος.
Οι εκκρεμότητες της δύσκολης διαπραγμάτευσης για το Πάτρα - Πύργος
Ελληνικό και αμερικανικό ενδιαφέρον για 3 περιφερειακά λιμάνια
Ελληνικό και αμερικανικό ενδιαφέρον για 3 περιφερειακά λιμάνια
Για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και του Βόλου, ενδιαφέρεται επενδυτικό σχήμα στο οποίο συμμετέχουν ελληνικές και αμερικανικές εταιρείες.
Ελληνικό και αμερικανικό ενδιαφέρον για 3 περιφερειακά λιμάνια
Κατατίθεται η νομοθετική ρύθμιση για τα κτίρια στο Ελληνικό
Κατατίθεται η νομοθετική ρύθμιση για τα κτίρια στο Ελληνικό
Στην έκταση των 6.200 στρεμμάτων, στην οποία τους επόμενους μήνες θα ξεκινήσουν τα έργα για την υλοποίηση της μεγαλύτερης αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη, υπάρχουν 915 κτήρια.
Κατατίθεται η νομοθετική ρύθμιση για τα κτίρια στο Ελληνικό
Εκατοντάδες εκατομμύρια για έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς
Εκατοντάδες εκατομμύρια για έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς
Εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων του αμαξοστασίου της γραμμής 1 του μετρό στον Πειραιά και αναβάθμιση 14 συρμών των ΗΣΑΠ στις άμεσες προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών.
Εκατοντάδες εκατομμύρια για έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς