fbpxΜε συνταγή... ΑΕΚ ξεμπλοκάρει η επένδυση της Κασσιόπης | Economistas.gr
Skip to main content

Με συνταγή... ΑΕΚ ξεμπλοκάρει η επένδυση της Κασσιόπης

Με συνταγή... ΑΕΚ ξεμπλοκάρει η επένδυση της Κασσιόπης
Η Κασσιόπη στην Κέρκυρα / Shutterstock

Στην κεντρική κυβέρνηση και συγκεκριμένα στο υπουργείο Υποδομών μεταφέρεται εφεξής η αρμοδιότητα έγκρισης υψομετρικής μελέτης οδών και των σχετικών βεβαιώσεων που απαιτούνται για την έκδοση οικοδομικών αδειών, οι οποίες αφορούν σε μεγάλες επενδύσεις που εντάσσονται στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ.

Οι αλλαγές στην αδειοδοτική διαδικασία μεγάλων έργων προβλέπονται σε τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Υποδομών στο νομοσχέδιο για την αδειοδότηση υδατοδρομίων.

Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη, με τη νομοθετική ρύθμιση διορθώνεται μία διαχρονική στρέβλωση δεδομένου ότι έως τώρα η έγκριση υψομετρικών μελετών που είναι απαραίτητη για την αδειοδότηση έργων, αποτελούσε αρμοδιότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Η περίπτωση της Κασσιόπης

Όπως αναφέρει η τροπολογία, η διάταξη ισχύει και για αιτήσεις που έχουν κατατεθεί στις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες, όπως η μελέτη που έχει υποβάλει η NCH Capital για την αδειοδότηση της τουριστικής επένδυσης στην Κασσιόπη Κέρκυρας.

Η μελέτη που είναι η μοναδική εκκρεμότητα η οποία απομένει για να εκδοθεί η σχετική οικοδομική άδεια, δεν έχει ακόμα εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο του νεοσύστατου δήμου Βόρειας Κέρκυρας, παρά το γεγονός ότι έχει υποβληθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Ο δήμος μάλιστα δεν έχει απαντήσει στην NCH Capital, παρά το γεγονός ότι ο βάσει νόμου θα έπρεπε αυτό να έχει συμβεί εντός 60 ημερών.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η τοπική αυτοδιοίκηση επιχειρεί να μπλοκάρει τη φιλόδοξη επένδυση, καθώς τα τελευταία έτη η NCH Capital δικαιώθηκε σε περίπου 10 περιπτώσεις προσφυγών που υποβλήθηκαν εναντίον του έργου στο ΣτΕ, συχνά με την υποστήριξη του δήμου Κέρκυρας και της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.

Με κόστος που αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ, η κατασκευή πολυτελούς τουριστικού χωριού σε έκταση 490 στρεμμάτων στην περιοχή Ερημίτης της Κέρκυρας, θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη επένδυση στο νησί και μία από τις σημαντικότερες στη δυτική Ελλάδα τα επόμενα έτη.

Η υλοποίηση της φιλόδοξης επένδυσης έχει καθυστερήσει σημαντικά λόγω του μεγάλου αριθμού προσφυγών. Είναι ενδεικτικό ότι ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση της έκτασης από το ΤΑΙΠΕΔ ολοκληρώθηκε πριν από έξι χρόνια, ενώ η έκταση μεταβιβάστηκε στην NCH Capital πριν από τρία χρόνια.

Η ομοιότητα με την τροπολογία για το γήπεδο της ΑΕΚ

Σύμφωνα με την έκθεση αξιολόγησης των συνεπειών της ρύθμισης, με την τροπολογία θα επιταχυνθεί η διαδικασία αδειοδότησης όλων των σύνθετων έργων που εμπίπτουν στον ιδρυτικό νόμο του ΤΑΙΠΕΔ και θα διασφαλιστεί η ομαλότητα των διοικητικών διαδικασιών, η οποία σε πολλές περιπτώσεις κωλυσιεργεί.

Παρόμοια τροπολογία είχε ψηφίσει και η προηγούμενη κυβέρνηση τον Απρίλιο του 2017 για την έγκριση υψομετρικής μελέτης που αφορούσε στο γήπεδο της ΑΕΚ. Η νομοθετική ρύθμιση όριζε ότι οι αρμοδιότητες έγκρισης κυκλοφοριακών μελετών και υψομετρικής μελέτης οδών για αθλητικές εγκαταστάσεις με χωρητικότητα άνω των 15.000 θεατών ασκούνται από το υπουργείο Υποδομών.

Με τη νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ άνοιξε ο δρόμος για την έκδοση οικοδομικής άδειας για την ανέγερση του νέου γηπέδου της ΑΕΚ, καθώς ο δήμος Νέας Φιλαδέλφειας αρνείτο να υπογράψει τις άδειες για τις υψομετρικές μελέτες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αντίστροφη μέτρηση για την επένδυση των 150 εκατ. στην Κασσιόπη
Αντίστροφη μέτρηση για την επένδυση των 150 εκατ. στην Κασσιόπη
Έξι χρόνια μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού. Οι επενδυτές δικαιώθηκαν στις προσφυγές που κατέθεσαν στο ΣτΕ κάτοικοι της περιοχής. Το κρίσιμο τηλεφώνημα του Αδ. Γεωργιάδη.
Αντίστροφη μέτρηση για την επένδυση των 150 εκατ. στην Κασσιόπη
Εκατοντάδες εκατομμύρια για έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς
Εκατοντάδες εκατομμύρια για έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς
Εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων του αμαξοστασίου της γραμμής 1 του μετρό στον Πειραιά και αναβάθμιση 14 συρμών των ΗΣΑΠ στις άμεσες προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών.
Εκατοντάδες εκατομμύρια για έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς
«Λίφτινγκ» στο καθεστώς ανάθεσης δημόσιων έργων
«Λίφτινγκ» στο καθεστώς ανάθεσης δημόσιων έργων
Για το Μάιο παραπέμπεται η κατάθεση στη Βουλή του σχεδίου νόμου του υπουργείου Υποδομών με το οποίο θα γίνουν αλλαγές στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την ανάθεση δημοσίων έργων.
«Λίφτινγκ» στο καθεστώς ανάθεσης δημόσιων έργων
Επανεκκίνηση του διαγωνισμού για το έργο - φάντασμα των 180 εκατ.
Επανεκκίνηση του διαγωνισμού για το έργο - φάντασμα των 180 εκατ.
Μέχρι τον Μάιο αναμένεται να σταλεί στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η προκήρυξη του διαγωνισμού για το πολύπαθο οδικό έργο Άκτιο – Αμβρακία. Ο αρχικός διαγωνισμός ολοκληρώθηκε πριν από 10 χρόνια.
Επανεκκίνηση του διαγωνισμού για το έργο - φάντασμα των 180 εκατ.
Για το 2021 μετατίθεται η πώληση του 30% της ΔΑΑ
Για το 2021 μετατίθεται η πώληση του 30% της ΔΑΑ
Τα εννέα υποψήφια σχήματα θα ενημερωθούν τις επόμενες ημέρες για την καθυστέρηση που θα προκύψει στην ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Για το 2021 μετατίθεται η πώληση του 30% της ΔΑΑ