fbpxΣτην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για τη μεγαλύτερη επένδυση στον ΟΛΘ | Economistas.gr
Skip to main content

Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για τη μεγαλύτερη επένδυση στον ΟΛΘ

Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για τη μεγαλύτερη επένδυση στον ΟΛΘ
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης / Eurokinissi

Κατά δύο εβδομάδες μετατίθεται η καταληκτική ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος στο διαγωνισμό για το έργο που αφορά στην επέκταση του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ, το οποίο με προϋπολογισμό ύψους 130 εκατομμυρίων ευρώ χωρίς ΦΠΑ, θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη επένδυση που θα υλοποιηθεί τα επόμενα έτη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Τα σχήματα που θα διεκδικήσουν το έργο έχουν περιθώριο να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό έως τις 21 Φεβρουαρίου.

H επέκταση του έκτου προβλήτα θα αναβαθμίσει εντυπωσιακά τις υποδομές του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, δεδομένου ότι η δυναμικότητα του ΟΛΘ θα ανέλθει σε περίπου 1,5 εκατομμύρια TEUs ετησίως από 550.000 που είναι σήμερα.

Όταν ολοκληρωθεί η επένδυση, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες που θα υλοποιηθούν στη βόρεια Ελλάδα τα επόμενα έτη, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία με δυνατότητα μεταφοράς έως 18.000 εμπορευματοκιβώτια. Οι υφιστάμενες υποδομές επιτρέπουν τον ελλιμενισμό πλοίων χωρητικότητας 4.000 εμπορευματοκιβωτίων.

Το χρονοδιάγραμμα και οι προδιαγραφές του έργου

Το έργο αποτελεί τη σημαντικότερη από τις υποχρεωτικές επενδύσεις που έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας ο κύριος μέτοχος του ΟΛΘ, η South Europe Gateway Thessaloniki, στο πλαίσιο της απόκτησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού από το ΤΑΙΠΕΔ το Μάρτιο του 2018.

Προβλέπεται η επέκταση του έκτου προβλήτα κατά τουλάχιστον 440 μέτρα και η κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, με πλάτος τουλάχιστον 300 μέτρων. Μεταξύ των εργασιών που θα αναλάβει να εκτελέσει ο ανάδοχος είναι και η εκβάθυνση του λιμανιού σε 17,6 μέτρα από 12 μέτρα που είναι σήμερα, προκειμένου να εκτελούνται απρόσκοπτα οι ελιγμοί των μεγάλων φορτηγών πλοίων.

Ο διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος Απριλίου, με τη συνολική διάρκεια κατασκευής να ανέρχεται σε 38 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, το πλέον πιθανό είναι ο έκτος προβλήτας να επεκταθεί εν τέλει κατά 550 μέτρα, ενώ δεν αποκλείεται το ύψος της σύμβασης να υπερβεί τον εκτιμώμενο προϋπολογισμό των 130 εκατομμυρίων ευρώ δίχως ΦΠΑ.

Οι όροι του διαγωνισμού

Οι υποψήφιοι που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον συμμετοχής στο διαγωνισμό θα πρέπει να διαθέτουν εμπειρία κατασκευής λιμενικών έργων. Ειδικότερα, θα πρέπει να έχουν εκτελέσει έργα λιμενικών υποδομών συνολικού προϋπολογισμού 80 εκατομμυρίων ευρώ τα τελευταία 10 έτη.

Θα πρέπει επίσης να προσκομίσουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι την τελευταία δεκαετία έχουν εκτελέσει τουλάχιστον ένα λιμενικό έργο, με κόστος κατασκευαστικών εργασιών οι οποίες να ανέρχονται σε τουλάχιστον 25 εκατομμύρια ευρώ.

Για να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, τα υποψήφια σχήματα θα πρέπει να έχουν κατασκευάσει μέσα στα τελευταία 10 χρόνια κρηπιδότοιχο μήκους τουλάχιστον 300 μέτρων από κυψελωτά κιβώτια οπλισμένου σκυροδέματος.

Κάθε διαγωνιζόμενος πρέπει να έχει μέσο όρο ετήσιου κύκλου εργασιών πάνω από 250 εκατομμύρια ευρώ κατά τα τελευταία τρία οικονομικά έτη, πιστοληπτική ικανότητα 70 εκατομμυρίων ευρώ για το συγκεκριμένο έργο και 200 εκατομμυρίων ευρώ συνολικά ως νομικό πρόσωπο.

Από το σύνολο των υποψηφίων που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον, θα επιλεγούν έξι σχήματα. Σε περίπτωση που περισσότεροι από έξι πληρούν τα κριτήρια επιλογής, η αναθέτουσα αρχή (ΟΛΘ) θα προχωρήσει σε αξιολόγηση με βάση το συνολικό μήκος κατασκευής κατασκευασμένου κρηπιδότοιχου από κυψελωτά κιβώτια οπλισμένου σκυροδέματος την τελευταία δεκαετία.

Εάν χρειαστεί περαιτέρω αξιολόγηση, αυτή θα γίνει βάσει του μέγιστου συνολικού κέρδους προ φόρων για τις τελευταίες πέντε ελεγμένες οικονομικές χρήσεις.

Για να μην προκύψουν καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου και δεδομένου ότι ο ΟΛΘ είναι ιδιωτική εταιρεία, δεν προβλέπεται να εξεταστούν ενστάσεις στη διαγωνιστική διαδικασία. Ως εκ τούτου, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, η επέκταση του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2023.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διαγωνισμός μαμούθ για 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Διαγωνισμός μαμούθ για 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Τη διενέργεια μεγάλου διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια έως και 1.000 λεωφορείων για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, εξετάζει το υπουργείο Υποδομών.
Διαγωνισμός μαμούθ για 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Κρίσιμη συνεδρίαση για την επένδυση στο Ελληνικό
Κρίσιμη συνεδρίαση για την επένδυση στο Ελληνικό
Εξαιρετικά κρίσιμη για την εξέλιξη της επένδυσης στο Ελληνικό είναι η σημερινή συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ), στην οποία θα εξεταστεί η κοινή υπουργική απόφαση για το Μητροπολιτικό Πάρκο που έχει προκαλέσει την έντονη δυσαρέσκεια της Lamda Development.
Κρίσιμη συνεδρίαση για την επένδυση στο Ελληνικό
Ελληνικό: Το παρασκήνιο της απόφασης της Lamda να αναλάβει την επένδυση στο 100%
Ελληνικό: Το παρασκήνιο της απόφασης της Lamda να αναλάβει την επένδυση στο 100%
Σύμφωνα με την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου, η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου από τους βασικούς μετόχους της εταιρείας.
Ελληνικό: Το παρασκήνιο της απόφασης της Lamda να αναλάβει την επένδυση στο 100%
Αντίστροφη μέτρηση για τη μεγαλύτερη επένδυση στην Κρήτη
Αντίστροφη μέτρηση για τη μεγαλύτερη επένδυση στην Κρήτη
Στη Βουλή η νομοθετική ρύθμιση διευθέτησης μίας ακόμα εκκρεμότητας που είναι απαραίτητη για την έναρξη των έργων. Το Δημόσιο αναμένεται να εισπράξει περίπου 2,5 δισ. τα επόμενα 35 χρόνια.
Αντίστροφη μέτρηση για τη μεγαλύτερη επένδυση στην Κρήτη
Αποσύρεται η Ακτωρ από το μεγαλύτερο έργο στον ΟΛΘ-Το παρασκήνιο
Αποσύρεται η Ακτωρ από το μεγαλύτερο έργο στον ΟΛΘ-Το παρασκήνιο
Η εταιρεία του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για την επέκταση του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ με προϋπολογισμό 130 εκατομμύρια ευρώ δίχως ΦΠΑ.
Αποσύρεται η Ακτωρ από το μεγαλύτερο έργο στον ΟΛΘ-Το παρασκήνιο