fbpxΒυθίζει τα έσοδα στις συγκοινωνίες ο κορωνοϊός | Economistas.gr
Skip to main content

Βυθίζει τα έσοδα στις συγκοινωνίες ο κορωνοϊός

Βυθίζει τα έσοδα στις συγκοινωνίες ο κορωνοϊός
Αισθητά μειωμένη η κίνηση στο μετρό / Eurokinissi

Σε σημαντικό πλήγμα για τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας εξελίσσεται η έξαρση του κορωνοϊού, δεδομένου ότι τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται μείωση της επιβατικής κίνησης η οποία ανέρχεται σε περίπου 15%.

Όπως εκτιμούν μάλιστα στελέχη των εταιρειών που διαχειρίζονται τη λειτουργία των μέσων μεταφοράς, η επιβατική κίνηση θα μειωθεί αισθητά τις επόμενες ημέρες, διακόπτοντας την αυξητική πορεία ύψους περίπου 5% που καταγράφουν τα έσοδα από την αρχή του έτους.

Στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, το οποίο αποτελεί και το δημοφιλέστερο μέσο μεταφοράς, η ανησυχία των πολιτών που έχει αυξηθεί κατακόρυφα τις τελευταίες ημέρες έχει αρχίσει ήδη να αποτυπώνεται στην επιβατική κίνηση.

Είναι ενδεικτικό ότι οι επιβάτες που χρησιμοποίησαν το μετρό από την αρχή του 2020 έως και τις πρώτες 10 ημέρες του Μαρτίου ανήλθαν σε 3,7 εκατομμύρια, 600.000 λιγότεροι από εκείνους που χρησιμοποίησαν το μετρό την αντίστοιχη περίοδο το 2019.

Η διαφορά μάλιστα οφείλεται αποκλειστικά στη μείωση της κίνησης τις τελευταίες ημέρες, ενώ όσο περνά ο χρόνος οι πολίτες που χρησιμοποιούν μέσα μεταφοράς θα μειώνονται ακόμα περισσότερο λόγω και των έκτακτων μέτρων που έχει λάβει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Ο αντίκτυπος στα έσοδα

Οι πρωτοβουλίες που είχε αναλάβει το υπουργείο Υποδομών με την αύξηση των ελέγχων κομίστρου και τη στελέχωση εκδοτηρίων σε κεντρικούς σταθμούς του μετρό, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων από την αρχή του έτους.

Σύμφωνα με πληροφορίες του economistas, τον Ιανουάριο του 2020 τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 3,39% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα το 2019, καθώς ανήλθαν σε 17,5 εκατομμύρια ευρώ έναντι 17,1 εκατομμυρίων ευρώ πέρσι.

Το Φεβρουάριο η αύξηση ανήλθε σε σχεδόν 5% σε σχέση με το περασμένο έτος, δεδομένου ότι τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 17,5 εκατομμύρια ευρώ από 16,7 εκατομμύρια το Φεβρουάριο του 2019.

Τα στοιχεία για τις πρώτες 10 ημέρες του Μαρτίου καταγράφουν σημαντική αύξηση ύψους 8% στα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών, η οποία ωστόσο δε θα έχει συνέχεια λόγω της κατακόρυφης πτώσης της επιβατικής κίνησης. Ως εκ τούτου, οι εισπράξεις θα κυμανθούν σε αισθητά χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα στα οποία διαμορφώθηκαν το Μάρτιο του 2019 όταν έφτασαν τα 21,3 εκατομμύρια ευρώ.

Επιδότηση 106 εκατομ. ευρώ το 2020 στις συγκοινωνίες

Στο ποσό των 106 εκατομμυρίων ευρώ θα ανέλθει η κρατική επιδότηση του ομίλου ΟΑΣΑ και των θυγατρικών του (ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ) το 2020, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή.

Η επιδότηση χορηγείται για την κάλυψη του συνολικού ετήσιου λειτουργικού ελλείμματος των δύο εταιρειών που έχουν την ευθύνη για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου.

Η ΣΤΑΣΥ που διαχειρίζεται τη λειτουργία των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ) θα επιδοτηθεί με 10 εκατομμύρια ευρώ, με την καταβολή 833.000 ευρώ μηνιαίως.

Αντίστοιχα η ΟΣΥ που έχει υπό την ευθύνη της τη λειτουργία των λεωφορείων και τρόλεϊ, θα λάβει ετήσια επιδότηση ύψους 96 εκατομμυρίων ευρώ για την κάλυψη των λειτουργικών της ελλειμμάτων, με την καταβολή 8 εκατομμυρίων ευρώ κάθε μήνα.

Η πορεία των εσόδων της ΟΣΥ τα τελευταία δύο έτη είναι ανησυχητική δεδομένου ότι από σχεδόν 50 εκατομμύρια ευρώ το 2017 τα έσοδα μειώθηκαν σε 35 εκατομμύρια ευρώ το 2018, παρά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αλλαγές στους όρους ανάθεσης έργου των αστικών συγκοινωνιών σε ιδιώτες
Αλλαγές στους όρους ανάθεσης έργου των αστικών συγκοινωνιών σε ιδιώτες
Με τις νέες διατάξεις προσδιορίζεται ότι ο χρόνος ανάθεσης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δύο χρόνια, ενώ δίνεται η δυνατότητα υπεκμίσθωσης μέρους των ανατιθέμενων συγκοινωνιακών υπηρεσιών και σε άλλα ΚΤΕΛ.
Αλλαγές στους όρους ανάθεσης έργου των αστικών συγκοινωνιών σε ιδιώτες
Φόβοι για νέο κύμα κόκκινων δανείων λόγω κορωνοϊού
Φόβοι για νέο κύμα κόκκινων δανείων λόγω κορωνοϊού
Ορατός ο κίνδυνος να μην επιβιώσουν πολλές από τις χιλιάδες επιχειρήσεις οι οποίες έχουν αναγκαστεί να αναστείλουν τη λειτουργία τους τις τελευταίες ημέρες.
Φόβοι για νέο κύμα κόκκινων δανείων λόγω κορωνοϊού
Συγκοινωνίες: Το σχέδιο σταδιακής επιστροφής στην ομαλότητα
Συγκοινωνίες: Το σχέδιο σταδιακής επιστροφής στην ομαλότητα
Εξαίρεση εργαζομένων στις συγκοινωνίες από άδειες ειδικού σκοπού. Μέτρα και για την αποφυγή φαινομένων συγχρωτισμού στα μέσα μεταφοράς. Η κατάρρευση των εσόδων.
Συγκοινωνίες: Το σχέδιο σταδιακής επιστροφής στην ομαλότητα