fbpxΤηλεδιάσκεψη Μητσοτάκη με τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους | Economistas.gr
Skip to main content

Τηλεδιάσκεψη Μητσοτάκη με τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους

Τηλεδιάσκεψη Μητσοτάκη με τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους
Στιγμιότυπο από προηγούμενη τηλεδιάσκεψη που είχε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης / Φωτογραφία: Eurokinissi

Τηλεδιάσκεψη με τους επικεφαλής των πέντε μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, Άβαξ, ΜΕΤΚΑ, Intrakat) είχε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το πρωί της Τετάρτης, προκειμένου να συζητήσει μαζί τους για τα νέα δεδομένα που επικρατούν στον κλάδο λόγω της υγειονομικής κρίσης και να ακούσει τις προτάσεις τους σε ό,τι αφορά τη βελτίωση της διαδικασίας δημοπράτησης δημοσίων έργων.

Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν επίσης ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Άκης Σκέρτσος, ο γενικός γραμματέας του πρωθυπουργού, Γρηγόρης Δημητριάδης, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), Γιώργος Στασινός και ο καθηγητής λοιμωξιολογίας, Σωτήρης Τσιόδρας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι επικεφαλής των τεχνικών εταιρειών τόνισαν στον πρωθυπουργό ότι ο μεγάλος αριθμός δικαστικών προσφυγών στους διαγωνισμούς δημοσίων έργων και ο χρόνος επίλυσης των διαφορών από τη δικαιοσύνη αποτελούν ορισμένα από τα σημαντικότερα προβλήματα στην υλοποίηση νέων επενδύσεων.

Μεταξύ των θεμάτων που έθιξαν ήταν και η ανάγκη τροποποίησης του νόμου 4412/2106 ο οποίος διέπει τους διαγωνισμούς δημοσίων έργων, δεδομένου ότι οι διαδικασίες που προβλέπει είναι εξαιρετικά χρονοβόρες.

Οι εκπρόσωποι των κατασκευαστικών ομίλων εξέφρασαν την ανησυχία τους για την έλλειψη νέων έργων, με ορισμένους από αυτούς να επαναλαμβάνουν την πάγια θέση τους ότι η επέκταση υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης αποτελεί δυνητικά έμπρακτο τρόπο στήριξης των τεχνικών εταιρειών.

Ο πρωθυπουργός δεσμεύτηκε ότι θα αλλάξει ο νόμος για τις συμβάσεις δημοσίων συμβάσεων

Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι γνωρίζει τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει τα τελευταία έτη ο κατασκευαστικός κλάδος και δεσμεύτηκε ότι έως το τέλος Μαΐου θα έχει ολοκληρωθεί η τροποποίηση του νόμου περί δημοσίων συμβάσεων για τη μείωση της γραφειοκρατίας.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μάλιστα ενθάρρυνε τις εταιρείες να υποβάλλουν κοινές προτάσεις για την άρση των εμποδίων τα οποία ταλαιπωρούν την κατασκευαστική αγορά.

Μεταξύ των παρεμβάσεων που προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση για τη διευκόλυνση της υλοποίησης νέων επενδύσεων είναι και η νομοθέτηση των λεγόμενων πρότυπων προτάσεων, οι οποίες θα δίνουν τη δυνατότητα σε ιδιώτες να προτείνουν έργα που δεν εντάσσονται στο σχεδιασμό της γενικής κυβέρνησης.

Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης συζητήθηκε και το ενδεχόμενο συνεργασίας με το υπουργείο Περιβάλλοντος, μέσω της αξιοποίησης των εσόδων από την τακτοποίηση αυθαιρέτων ως εγγυήσεις για την χρηματοδότηση μεγάλων δημοσίων έργων.

Περισσότερα από 4 δισ. ευρώ τα οποία προέρχονται από την τακτοποίηση αυθαιρέτων είναι κατατεθειμένα στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Για την αξιοποίηση τους θα πρέπει να προηγηθεί συνεννόηση με τους θεσμούς, δεδομένου ότι αποτελούν εγγύηση για το δημόσιο χρέος.

Οι προτάσεις του ΤΕΕ

Σύμφωνα με πληροφορίες, ενόψει της τροποποίησης του νόμου για τα δημόσια έργα η κυβέρνηση αναμένεται να εξετάσει και την παροχή κινήτρων για τις εταιρείες οι οποίες έως το τέλος του 2021 θα ολοκληρώσουν έργα νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα.

Ο στόχος είναι η αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της ύφεσης που έχει πυροδοτήσει η κρίση του κορωνοϊού, δεδομένου ότι τα έργα υποδομών έχουν σημαντικό οικονομικό πολλαπλασιαστή.

Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η πρόταση του ΤΕΕ προς την κυβέρνηση για την παροχή έκπτωσης ύψους 25%, για τις εταιρείες οι οποίες είναι σε διακανονισμό στην περίπτωση που εξοφλήσουν τις φορολογικές ή ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις.

Το ΤΕΕ έχει επίσης προτείνει έκπτωση φόρου της τάξεως του 25% σε βάθος επταετίας, για τις επιχειρήσεις που θα χρηματοδοτήσουν επενδύσεις με ίδια κεφάλαια έως το τέλος του 2021.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σπίρτζης... μαινόμενος εναντίον κατασκευαστικών
Σπίρτζης... μαινόμενος εναντίον κατασκευαστικών
Ασυνήθιστα σκληροί χαρακτηρισμοί από τον υπουργό Υποδομών για τις αυξήσεις στα διόδια της Αττικής Οδού. Για παράλογες αυξήσεις κάνει λόγο ο Κ. Καραμανλής.
Σπίρτζης... μαινόμενος εναντίον κατασκευαστικών
Mohegan - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τα σχέδια για το Καζίνο
Mohegan - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τα σχέδια για το Καζίνο
Η επένδυση θα δημιουργήσει 7.000 νέες θέσεις εργασίας. Σχέδια για το μεγαλύτερο κτιριακό έργο όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε ολόκληρη τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Mohegan - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τα σχέδια για το Καζίνο
Σε τέλμα τα μεγάλα έργα - Οι προτάσεις του κατασκευαστικού κλάδου
Σε τέλμα τα μεγάλα έργα - Οι προτάσεις του κατασκευαστικού κλάδου
Σε φάση υλοποίησης βρίσκονται επενδύσεις σε υποδομές με προϋπολογισμό μόλις 900 εκατομμυρίων ευρώ, την ώρα που η αξία των έργων που δημοπρατήθηκαν την περίοδο 2016 – 2019 ανέρχεται σε 3,2 δισ. ευρώ.
Σε τέλμα τα μεγάλα έργα - Οι προτάσεις του κατασκευαστικού κλάδου
Κατασκευαστικές: Ανάσα από την τροπολογία για τους διαγωνισμούς
Κατασκευαστικές: Ανάσα από την τροπολογία για τους διαγωνισμούς
Η τροπολογία προσφέρει λύση στο αλαλούμ που έχει δημιουργηθεί με τις δημοπρατήσεις έργων. Τι θα ισχύσει με τα πρόστιμα που έχουν καταβάλει οι κατασκευαστικές εταιρείες.
Κατασκευαστικές: Ανάσα από την τροπολογία για τους διαγωνισμούς
Απορρίμματα: Επενδύσεις 2,5 δισ. σε μια δεκαετία
Απορρίμματα: Επενδύσεις 2,5 δισ. σε μια δεκαετία
Η συμμόρφωση με τις ευρωπαϊκές οδηγίες αποτελεί εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση και για το λόγο αυτό η κυβέρνηση έχει ήδη ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με την ΕΕ για νέα παράταση.
Απορρίμματα: Επενδύσεις 2,5 δισ. σε μια δεκαετία
Νέα εποχή για την Aegean με 46 Airbus και επένδυση 3 δισ.
Νέα εποχή για την Aegean με 46 Airbus και επένδυση 3 δισ.
Υπερσύγχρονα αεροσκάφη ανανεώνουν το στόλο της Aegean. Αναβαθμίζονται σημαντικά οι επιχειρησιακές δυνατότητες του μεγαλύτερου ελληνικού αερομεταφορέα. Στα 3 δισ. η συνολική επένδυση.
Νέα εποχή για την Aegean με 46 Airbus και επένδυση 3 δισ.